2020-03-15, 05:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Från LW till SD.

3 maj 2018

Du låter mig alltså framstå som sjuk. När det är du som utnyttjat och svikit, hotat (ja, hotat PÅ
RJKTIGT, något annat än att upplysa om att sanningen kan komma fram)
Skurit sig? Jag kommer prata med An*na och Gö*ran. Tar inte att jag framställs som den galna. Även
med cabrio. Är det nån annan du tycker jag ska ta hellre än C kan du säga vem
Så du menar att hon med sin nya blomstrande kärlek, fb-poster, hjärtan i logg, mera sex än på tio år
osv skulle gå? Självklart inte. Ni har båda haft 21 år på er att läsa henne att hon inte är någon utan
dig. Och hon kan ju inte släppa dig nu, då kanske du skulle ändra dig och vara med mig TROTS att
du nu säger du aldrig skulle.
Nä, yta och "trygghet" framför allt. Du behöver aldrig se henne gå
Citera
2020-03-15, 05:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 164C s 1224

Bild daterad 13 maj 2018. Hämtad från molntjänst tillhörande lena. wesstrom

LW skickade censurerad bild från duschen till SD.

Hon hade inte gått vidare.
Citera
2020-03-15, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här kan man läsa mer om SDs gränslöshet: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Å fy. Men vi har att göra med en helt igenom osund människa.
Detta med clown som visar sig vara en djävul är det inte svårt att tro på.
HD helt igenom manipulerad av SD, eller hade svag identitet från början?
Psykopatliknande brist på empati råder hos båda.
Citera
2020-03-15, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Antagligen det som fick bägaren att rinna över för SD.
En bild på en loggremsa...

"Ord som beskriver världen"
Aktbilaga 164C, s 1219.

Bild daterad 14 maj 2018, kl. 23:00. Hämtad/rån moln tjänst tillhörande lena. wesstrom

Utdragfrån återskapad Te/egramchattfi·ån Stefans telefon mellan Lena och Stefan där det
framgår att <Media446327302_105344> tagits emot kl. 23:01:13.

Aktbilaga 150, s 701.
Närbild på en loggremsa som LW slängt.

s 702.

"Ang GC6777 "Ord som beskriver världen", så har jag tänkt lite tillsammans med La*rs. Rimligt eller ej, men det enda skäl vi kunde komma på till att L W själv skulle ha tagit in den där loggremsan, trots att den inte var i "formellt" (sett till riktlinjerna för geocaching) behov av att bytas ut är den rätt... infekterade loggdispyten som fanns mellan softpocahontas/L W och systerhax/HD."

"Softpocahontas var i bö1jan av april i år tydlig i sin kommunikation med systerhax att hon ville att systerhax skulle ta bort de nätloggar på cacher [ägda av softpocahontas] som hon
själv inte fysiskt närvarat på. När hon gjort ett eget besök var hon välkommen med en egen logg. Syterhax å sin sida var angelägen om att föra över loggarna från de gemensamma kontot till sitt eget. Jag såg loggar komma och gå på några cachesidor och fick känslan av att båda ville ha "sista ordet" i frågan, Utifrån detta skulle man kunna tänka sig att L W tagit in loggremsorna till de cacher som det handlat om för att kontrollera saken (se om systerhax nick verkligen fanns där)."

s 693.

Cachen, "Ord som beskriver världen".

"cachen är placerad i ett träd i stadsparken"

"Lena har raderat Hannas loggande av cachen."

"He*lena tror att det faktum att loggremsan inte är vid cachen utlösts av något. Det kan
vara så att Lena blivit förbannad på någon eller något, hon hade ett humör och kunde bli arg."

"Det oläsliga på lappen ( det längst ner) tror Hel*ena är "MrVinter". Hon kommer fram till det
efter att hon jämfört namnen på loggremsan och loggen i datorn. Det är de namnet som
saknas i jämförelse med loggen i datorn. Den sista fysiska loggen var 24:e april -18 av Mr
Vinter. Han nätloggade cachen 11 :e maj."

En närstående till LW sa i vittnesförhör:

"...om Lena och mannen kommit ihop sig om något så var inte Lena den som gav sig
utan ville klara ut det. Hon var envis på gränsen till dum och inte rädd för något."

Var det detta LW menade med att hon hade makten över SD?
När han inte gjorde som hon krävde så plockade hon bort burkar
för HD?

Hon kände sig klokare än SD och skrev stundtals klokt till honom och till sina lyssnande vänner o bekanta. Hon verkade ha varit mer genomtänkt och litet mindre manipulerad än HD som helt tycks sakna insikter.. Samtidigt handlar hon som en barnunge och ger igen till SD:s manipulerande
på lägsta möjliga nivå.
Hon "tar seden dit hon kommer" inom ramen för deras förhållande, men fungerar hyfsat på arbetet.
Förstår inte att någon av de tre klarade att arbeta.
Deras spel med och mot varandra borde haft ytliga nivåer för att kunna hinna hanteras ..liknar tjafs
på clownnivå.
Då och då lyfter LW och SD på sina masker, på sina olika sätt med sina olika mål.
En vill ha, en vill inte
ha ett seriöst förhållande. LW ger sig inte trots att SD är så verbalt tydlig att han önskar att hon dör på isiga vägar!
När masken slutgiltigt kastas, ja då är det slut.
Men SD tycks ha fått en kick av det här.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-15 kl. 06:08.
Citera
2020-03-15, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det står inte klart att något av husen var avspärrade.
LW:s hus spärrades inte av förrän efter en dag (efter midnatt eller efter morgonen den 15?).
Oklart om det var avspärrat på kvällen den 15.

Det är oklart om SD:s hus var avspärrat när JG tog sig in.
Men det var i alla fall under den period när alla visste att SD var misstänkt.

UW vill göra det som är rätt och kollar med polisen.
JG vill inte att polisen ska veta något och smyger omkring med pannlampa.
Vem använder pannlampa om man ska hämta sina egna saker hemma hos en kompis?
Det är väl inte troligt att LW:s lägenhet skulle vara avspärrad den 15:e, vid tillfället var LW försvunnen. Alla hoppades på att hon skulle komma hem och borde väl ha tillgång till sin bostad.

När tog sig JG in i SD:s hus och vilket datum var det när han ringde polisen en sen kväll och tipsade dessa att söka i/vid SD/HD;s adresser? Jag funderar på om dessa händelser sker när SD/HD sitter på flyget till eller från USA. I det läget var inte SD:s hus avspärrat vad jag kommer ihåg.

Funderar vidare på om JG/HD fortfarande umgås och hur frekvent.

Igår skrev NA "en person med anknytning till Örebro Universitet har testat positiv för Corona - nu ska man jobba mer digitalt".

Kanske någon eller båda får vittna via länk och slipper se SD i ögonen?
Citera
2020-03-15, 07:19
Medlem
Citat:
Från LW till SD.

3 maj 2018

Du låter mig alltså framstå som sjuk. När det är du som utnyttjat och svikit, hotat (ja, hotat PÅ
RJKTIGT, något annat än att upplysa om att sanningen kan komma fram)
Skurit sig? Jag kommer prata med An*na och Gö*ran. Tar inte att jag framställs som den galna. Även
med cabrio. Är det nån annan du tycker jag ska ta hellre än C kan du säga vem
Så du menar att hon med sin nya blomstrande kärlek, fb-poster, hjärtan i logg, mera sex än på tio år
osv skulle gå? Självklart inte. Ni har båda haft 21 år på er att läsa henne att hon inte är någon utan
dig. Och hon kan ju inte släppa dig nu, då kanske du skulle ändra dig och vara med mig TROTS att
du nu säger du aldrig skulle.
Nä, yta och "trygghet" framför allt. Du behöver aldrig se henne gå
Ja det där visar att LW kände sig hotad PÅ RIKTIGT ända till slutet (3/5).

SD säger att de varit vänner de sista två åren... (med vissa fördelar som normala vänner inte brukar ha). Men å andra sidan hade HD också vänner med fördelar även inom äktenskapet.

Svarade SD något? Var har du hittat ovanstående?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-15 kl. 07:21.
Citera
2020-03-15, 07:29
Medlem
Citat:
Aktbilaga 164C s 1224

Bild daterad 13 maj 2018. Hämtad från molntjänst tillhörande lena. wesstrom

LW skickade censurerad bild från duschen till SD.

Hon hade inte gått vidare.
Tyvärr så hade den andra parten i detta förskräckliga förhållande inte heller gått vidare.

Tillika så ser det nu ut som den parten sett till att LW gått vidare.
Citera
2020-03-15, 07:41
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njo, om ”rättssalen”, dvs rätten, är övertygade om SD:d skuld så lär det ju bli en fällande dom. Konstigt vore det annars.
Men det är nog inte så du menar, tror jag. Det är bevisningen som avgör. Finns det rimliga tvivel eller inte.
Återstår att se.

Ja, det är bevisningen som avgör. Finns det en möjlighet att SD kan vara oskyldig? Att LWs blod hamnat på SDs tvättmaskin för att hon snickrat på bänken bredvid, så som SD nu plötsligt säger i rätten? Är det ställt utom allt rimligt tvivel att det är som åklagarens menar, att blodet hamnat på tvättmaskinen den 14 maj då SD kör sin extra tvättmaskin med några plagg som nyss har vistats bakom ett bullerplank? Att blodet kommer från de kläderna, alt från SDs kropp som har LWs blod på sig vid detta tillfälle (eller hur hon nu uttrycker sig)?
Finns det ett motiv för SD att mörda LW? Osv osv.

Det finns exempel på våldtäktsmän som friats för att de sagt att den lilla flicka som de våldtagit torkat sig i underlivet med papper med sperma från gärningsmannen. Även om rätten är övertygade om att mannen i fråga är skyldig till brottet så frias han i alla fall, därför att det inte går att helt utesluta att det skulle kunna vara på det sätt som mannen beskriver.
Citera
2020-03-15, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Exakt. Man måste skilja på den subjektiva och den objektiva verkligheten.

Allt är uppenbart, SD kommer hamna länge bakom lås och bom, detta är ett indiciemål som håller hela vägen, samt att SD hela tiden gör bort sig gör att domen blir lätt att skriva, har från säker källa hört att HD och JG kommer sedan fortsättas utredas så tillslut kommer total rättvisa skipas i detta vidriga mål.

Jag tror inte ens SD vill komma ut, var ska han bo, var ska han jobba, säkert skulle han med sin sjuka hjärna bli ett hett byte för folk som inte vill se honom ute
Citera
2020-03-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag återpublicerar en sammanställning jag gjorde häromdagen

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"

Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen.

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".
LW:s svar till SD (på mordkvällen utspelar sig ovanstående)

- sitter nu och loggar ikapp för att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker...

Nordsjön har varit uppe ett antal ggr i tråden med div spekulationer.
Är det något LW skriver nu så SD ska vara trygg med att inget blir avslöjat för HD inför deras resa till USA?
Citera
2020-03-15, 08:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Undrar hur det går med dokumentären av journalisten
som var hos polisen och talade om vad / hur de
skulle göra?

Fredric Undevik
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forhandlingar-i-tv-men-fotoforbudet-kan-skarpas
I serien ”Domstolen” får tittarna följa ett antal brottmål och tvistemål från början till slut. Filmaren Fredrik Undevik har arbetat med programmet i tre år och vill ge en bild inifrån rättssalarna, trots det fotoförbud som sedan över 70 år råder där.

– Den ökade insynen skulle stärka förtroendet för rättsväsendet och få domare, åklagare och advokater att skärpa till sig. För mig är det en självklarhet att en offentlig rättegång ska kunna följas av alla som vill och inte – som nu – bara av det fåtal personer som får plats i rättssalen, säger Maria Abrahamsson (M), riksdagsledamot.

Fredric Undevik producerade bla, operation playa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/5VzwzW/polisens-agenter-lyxfestade--for-att-snarja-kokainligan
-----------------------------
Mordet på Lena Wesström har redan innan dom fallit visat med all önskvärd tydlighet varför det är viktigt med andra än några få (vänskapskorruptas?) insyn i utredningen. Till detta kommer auktoriteters iver att genus ideologisera domstolen.

Journalister är i vår/allmänhetens tjänst så vi får sätta vår tillit till att journalister (som Fredrik Undevik) vädrar ut den unkna utredningen om Lena Wesström ordentligt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-15 kl. 08:24.
Citera
2020-03-15, 08:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
När jag växte upp så gick Svenska hjärtan på TV.

"Serien utspelas i ett, på ytan, idylliskt radhusområde."

"Fasaderna är välputsade. Barnen är hela, rena och väluppfostrade, en sinnebild av det goda livet."

"I de fem husen bor nio människor. De känner varandra väl och de umgås flitigt. Men snart blir de varse om hur bräcklig deras tillvaro egentligen är och livet i radhuslängan blir sig aldrig mer likt för Elisabeth, Torsten //och de andra."

På den tiden tyckte man att skildringen av dessa smått hysteriska, ångestvältrande, överslätande, medberoende och otrogna vänner och grannar var överdriven. Verklighetsfrånvänd.

Svenska hjärtan var absolut ingenting i jämförelse med detta verkliga drama som pågått nu i Nya Hjärsta!
Ingen hade kommit på tanken att släppa loss sin skenande fantasi så till den milda grad att de kunnat skriva ett sådant manus!

Haha, var det Torsten som klippte gräset i snön på nyårsafton när frun varit otrogen?

Underbar serie men känns som rena barnsagan jämfört med nya Hjärsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in