2020-03-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det ett lokalt uttryck?

Jag (Norrland/Mellansverige) skriver också under på att hepp = nähäpp = nähä.
Citera
2020-03-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det var jag och min fru som gjorde det ,ofta ihop med cajjo:s fru som är ifrån ett liknande land som LW var ,och cajjos dotter var oftast med på ett hörn ,eftersom hon gillar att cacha med sin mor och far .

Mycket trevlig sport måste jag inflika ,sännande att leta burkar och alltid en elelr annan geocachare i faggorna när man strövar i skog och mark ,eller på stadsvandring .

När det gällde LW som cachandes profil så var hon glad ,hade självförtroendet på topp ,alltid på gång efter skatter ,i ur och skur ! Väldigt mån om att alla skulel ha en rolig dag .
Såg inga tendenser till att hon lät sig övervinnas eller påhoppas ,utan hon körde raka rör i rättvisans tecken .

Så utåt sett gav hon sken av att allt var "normalt" på ett sätt som man aldrig skulle kunna ana vad som egentligen försiggick? Eller hade folk sina aningar?

Jo, jag har läst lite om sporten/aktiviteten och tycker att det verkar vara en kul grej att hålla på med.
Hade inte haft nåt emot att prova själv. Men verkar dyrt med alla prylar?
Citera
2020-03-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
371/1092

LW snackar med P*ontus G*unnarsson på WhatsApp:
Hon räknar här upp ett antal män, och skriver "...Jag ligger inte med dem men jag har mer eller mindre tät kontakt med flera av dem..."

Och det verkar, för mej, helt rimligt, trovärdigt och inte ett dugg konstigt ffa med tanke på hennes hobby och allt överskuggande intresse.
Kanske bäst att förtydliga att jag med "hobby" menar GC så att inte någon genast misstolkar innebörden i ordet.

Jag noterade också LWs förtydligande till Pontus.
Citera
2020-03-19, 16:11
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
"Ingen aning", som SD brukar säga

Nä, men jag vet inte. Jag har dock ingen anknytning till Örebro alls, så det kan ju inte vara superlokalt.
Jag är örebroare och svänger mig ganska ofta med uttrycket "Hepp" och det betyder för mig ungefär som "nähä, skit i det då". Vet ej om det är lika lokalt som ordet "träligt" dock 🤔😂
Citera
2020-03-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Jag (Norrland/Mellansverige) skriver också under på att hepp = nähäpp = nähä.

För mig är det mer allsidigt. Kan sällsynt använda det så men ofta är det mer som ett utropstecken som då byter betydelse beroende på sammanhang och intonation. ”What?”, ”tjohoo!”, ”hoppsan!” mm. Här får vi väl lyssna på Örebroarna.
Citera
2020-03-19, 16:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Jag är örebroare och svänger mig ganska ofta med uttrycket "Hepp" och det betyder för mig ungefär som "nähä, skit i det då". Vet ej om det är lika lokalt som ordet "träligt" dock 🤔😂

Man säger det i Skåne, i Stockholm och man säger det i Värmland och Norrland. Kan vi alla släppa det nu?

Det finns ju massor av intressant att diskutera ur FUP. Antar att det är få som läst hela ännu, så vi har ju mycket att prata om.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-19, 16:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
"Hepp" har använts av en fd statsminister

https://www.gd.se/artikel/ha-ha-och-hepp-hepp

Citat:
Olof Palme sa en gång till Ulf Adelsohn, dåvarande moderatledare, att: ”Svensk utrikespolitik är inte några pajaskonster. Inget hä hä och hepp hepp”.
Citera
2020-03-19, 16:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Så utåt sett gav hon sken av att allt var "normalt" på ett sätt som man aldrig skulle kunna ana vad som egentligen försiggick? Eller hade folk sina aningar?

Jo, jag har läst lite om sporten/aktiviteten och tycker att det verkar vara en kul grej att hålla på med.
Hade inte haft nåt emot att prova själv. Men verkar dyrt med alla prylar?

Jo hon måste ha dolt det till hundra, eftersom vi som inte ingick i hennes privatliv angående vem hon dejtade osv. inte hade en susning om hur det låg till...

Jo sporten kan vara dyr om man vill va på topp ,om man säger så ,klätterutrustningar och diverse andra attiraljer...
sen att frugan och jag enbart hoppade omkring tafatta på olika gömmor ,som var i höjd med fågeltorn eller ett berg med lagom sluttning ,då är inte kostnaden speciellt dyr .Typ Gratis...

De som lägger ut gömmor får ju en kostnad för burkar som är vattentäta och logglistor (kan man trycka upp på egen hand om man vill ,finns mall...)diverse antal pennor i burkarna om man inte som många; rusar runt med sin egen favvopenna när man letar burkar .Sen beror det ju på om cachownern gillar att lägga ner bytessaker i burken ,då kostar det ju en del ,men det är ju överkomligt.

Det finaste som man kan hitta i en burk är ett typ vandringsmynt(-coin) ,de är väldigt snygga och kostar en slant att "trycka upp" i metall...
Det blir rare och en speciell känsla att forsla detta mynt vidare mot en annan gömma ,kanske t.o.m. ett annat land.

Ownern till myntet kan följa dess färd inne på sin geocach-sida så det är ju trevligt.Brukar finnas en beskrivning vad ownern är ute efter att myntet skall vandra ,typ jorden runt ,eller från south to north .osv.

Det roligaste är ju att detta förekommer i alla världsdelar så vill du finna en gömma i inkaland så varsågod - finns säkert en och annan gömma uppe i MachuPichu ,antar jag
Senast redigerad av landbandy 2020-03-19 kl. 16:47.
Citera
2020-03-19, 16:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Hehe ,eller Örebro-uttrycket ; "-Det går aldriiiiig,men det blir bättre imörrn....eh..."

Första delen i det uttrycket kanske LW skulle ha tänkt på ,för det var ju så det blev...
Senast redigerad av landbandy 2020-03-19 kl. 16:53.
Citera
2020-03-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är väl såna suggestiva "tecken" 14 000 sidor indicier bygger på . Ganska precis som i tråden m.a.o. Med distans så är det tveksamt om i.a.f HovR låter sig påverkas av tusentals sidor med vittnesbörd om att "han verkade nervös när vi träffades hösten 2018" Det brukar han aldrig vara.

Med den suggestionen tolkas även en mosad broms som mördar "bevis" .
Låt oss ta avstånd från byskvaller som dömde massor med människor på medeltiden.

Inte troligt att varken TR eller HR går på sådana "indicier".
Men visst noterade jag att SD efter hennes död samma kväll skrev "Sov gott" istället för det han brukade
"Nattis".
Hon hade väl tidigare låtit bli att svara om hon somnat. Då gällde ingen kommentar eller "Nattis".

Visst kan man lusläsa 14 000 sidor. Uttryck som (önskan om att) "döda" förekommer regelbundet. Liksom (önskan om) "fred", båda hos SD, i de några hundra jag läst i olika bilagor.
Men det är hopplöst omöjligt att följa varje tanke hos LW eftersom hon medvetet käftar emot honom
så att det knappast kan kallas för tankar, möjligen för ett upplägg.
Att ställa honom till svars.
Hon var ju själv med om otroheten. Hur kan hon kräva att han ska vilja lägga korten på bordet just
när det passar henne att göra så?
Han lever i andra omständigheter än hon -

Ja snurrigt värre är vad det är.
Citera
2020-03-19, 17:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Notera datumet. 13 maj är dagen innan LW mördades.
Förmodar denna R*oger alt, Jimmy är den som Åkl i sin slutplädering kommer hävda väckte SDs svartsjuka vilket hon förmodligen påstår är motivet till mordet.

Svartsjukemotivet är viktigt givet MGK inte ska kunnas misstänkas så rimligt tvivel om MGM s skuld..

Det är svårt att hävda att HD hjälpt SD med att ta livet av LW för att han inte ville att LW skulle träffa Roger/Jimmy.

Är det tvärtom så som flera med mig i tråden hävdar att motivet är att LW var oförmögen att släppa taget om SD vilket stöds av LWs inbudan med hjärtformad kladdkaka dagen efter denna kommunikation dvs, morddagen den14:e.

Har envist hävdat att det är mer sannolikt att bråket som ändade hennes liv handlade om Lenas upprördhet över SD/HDs USA resa och inte om att SD var upprörd över LWs Norgeresa. Då går det lättare för försvaret att peta HD in i ekvationen igen.

Aktbilaga Facebook Messenger del B sid 13-15.
Obs: Kommunikationen ska läsas nerifrån och upp.
------------------------
Lena Wesström
Och han har en vän som jag gillar supermycket, Roger. Det är tack vare honom vi ska till Norge.
Skulle tro jag kommer fortsätta vara vän med honom oavsett Jimmy
13 maj 2018 07:54

Lena Wesslröm
Kan orkar och vill
13 maj 2018 07:53

Lena Wesström
Men vi har jätteroligt, funkar asbra när vi är tillsammans. Jämnstarka som cachare, åtnjuter rätt stor
respekt i kretsen
13 maj 2018 07:52

Lena Wesström
Risken jag kan se är såklart att jag börjar fästa mig så mycket vid honom att det gör ont när det
avtar eller inte utvecklas. Han kan ju I princip ha nån annan, finns inga löften. Och jag har ju varit
med annan ...
13 maj 2018 07:51

Lena Wesström
Jag längtar efter honom, vill vara med honom, trivs med honom. Men vi leker bara, gör lattjolajban,
ingen vardag, ytterst lite dela livet och tankarna. Vi gör rätt olika prioriteringar. Tror det skulle vara
svårt. Men eftersom vi inte blandar in det och uttalat inte gör några ansträngningar att få ihop det så
gör det Inte så mycket
13 maj 2018 07:49

Henrik *****
Ok. Njut så länge det varar
13 maj 2018 07:48

Lena Wesström
Och tror faktiskt vi har det gemensamt att vi kommit dit att vi har det tillräckligt okej själva för att Inte
vilja riskera ordningen med nåt tjorvande
13 maj 2018 07:45

Lena Wesström
Tror han är rätt hårt bränd
13 maj 2018 07:44

Lena Wesström
Han gillar mig. Mycket. Men vill inte vara ihop i bemärkelsen vara ett etablerat par
13 maj 2018 07:44

Lena Wesström
Men på papperet finns uppenbara brister i systemet
13 maj 2018 07:43

Henrik *****
Vill han ha dig?
13 maj 2018 07:42

Lena Wesström
Vill vara med honom

Lena Wesström
Vet inte riktigt varför

Lena Wesström
Dras starkt till honom

Lena Wesström
Nja

Henrik *****
Men hårdrockaren duger?

Lena Wesström
Heller
13 maj 2018 07:41

Lena Wesström
Han är världens finaste. Också. Som Mattan. Och Jonas, Osv. Men duger visst inte

Lena Wesström
Jörgen från Umeå

Lena Wesström
Jag har nån mera som uppvaktar
13 maj 2018 07:40

Henrik *****
Förstår

Lena Wesström
Jag har inte gjort nåt åt den. Tappat drivet

Henrik *****
Och polisutredningen?

---------------------------
Något jag undrar över är vad för polisutredning som kan varit aktuell 2018-05?

#TeamSanningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-19 kl. 17:39.
Citera
2020-03-19, 17:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja att det skulle ligga ett åtal mot HD på lur i Hidings översta skrivbordslåda får nog anses, iaf av oss lugubra kraxare, som något mindre sannolikt.
Det skulle givetvis kunna hamna i det läget om HD inför sittande rätt började erkänna en aktiv inblandning i planering/efterarbete etc.
Men ej annars.

Men; man kan förbise hennes förhör, städande, ev/troliga lögner och korkade beslut. Det är ju det som Hiding & Co har gjort.
Genom att ej åtala HD.
Genom att avskriva alla misstankar om brott.
HD har ju blivit inplockad och häktad. Sedan, som bekant, släppt.

Man kanske bör hålla i minnet att FU-protokollet inte är någon ny källa för Hiding. Om någon har plöjt alla sidor så är det hon.
Och att det i detta befintliga material skulle finnas konkret substans för åtal mot HD känns väl lite märkligt.
Misstankar är en sak, bevisning bortom alla rimliga tvivel nåt annat.
Bara som jag ser det.

Att vara slaven på triumfvagnen vars öde är att viska i triumfatorns öra att allt inte är vad det borde vara är ingen enkel uppgift i livet men någon måste ju ta på sig den mindre roliga uppgiften.

Olyckskorpar eller hellre som du så trevligt beskrev oss Hugin och Munin är behövliga för att diskussionen inte ska rusa iväg i någon form av överoptimism angående vår MGK, som sagt jag tror att det är "game over" angående hennes inblandning i fallet från rättsväsendets sida, åtalet mot MGM har gjort henne osårbar just tack vare det upplägg Hiding & Johansson valt.

Som du skriver, om någon kan FUP så är det Hiding & Johansson men jag är inte helt säker på att de förstått den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in