Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Så utåt sett gav hon sken av att allt var "normalt" på ett sätt som man aldrig skulle kunna ana vad som egentligen försiggick? Eller hade folk sina aningar?
Jo, jag har läst lite om sporten/aktiviteten och tycker att det verkar vara en kul grej att hålla på med.
Hade inte haft nåt emot att prova själv. Men verkar dyrt med alla prylar?
Jo hon måste ha dolt det till hundra, eftersom vi som inte ingick i hennes privatliv angående vem hon dejtade osv. inte hade en susning om hur det låg till...
Jo sporten kan vara dyr om man vill va på topp ,om man säger så ,klätterutrustningar och diverse andra attiraljer...
sen att frugan och jag enbart hoppade omkring tafatta på olika gömmor ,som var i höjd med fågeltorn eller ett berg med lagom sluttning ,då är inte kostnaden speciellt dyr .Typ Gratis...
De som lägger ut gömmor får ju en kostnad för burkar som är vattentäta och logglistor (kan man trycka upp på egen hand om man vill ,finns mall...)diverse antal pennor i burkarna om man inte som många; rusar runt med sin egen favvopenna när man letar burkar .Sen beror det ju på om cachownern gillar att lägga ner bytessaker i burken ,då kostar det ju en del ,men det är ju överkomligt.
Det finaste som man kan hitta i en burk är ett typ vandringsmynt(-coin) ,de är väldigt snygga och kostar en slant att "trycka upp" i metall...
Det blir rare och en speciell känsla att forsla detta mynt vidare mot en annan gömma ,kanske t.o.m. ett annat land.
Ownern till myntet kan följa dess färd inne på sin geocach-sida så det är ju trevligt.Brukar finnas en beskrivning vad ownern är ute efter att myntet skall vandra ,typ jorden runt ,eller från south to north .osv.
Det roligaste är ju att detta förekommer i alla världsdelar så vill du finna en gömma i inkaland så varsågod - finns säkert en och annan gömma uppe i MachuPichu ,antar jag