2020-03-14, 16:27
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Vi är nog långt långt ifrån en karantän, så som dom håller på. Skolorna är inte ens stängda. Har lite svårt att se Sverige i en karantän.
Det gick snabbt i Spanien, Torsdags Igulada i karantän. Fredag skolorna stängs. I natt, Allt utom matbutiker och apotek stängs. Måndag utegångsföbud,
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Lösgodis plockades för fullt

Det där med lösgodis utan omslag är inte tillåtet i många länder i Sydostasien som Kina och Japan. Detta av hygieniska skäl.

Fast så har de ju iaf i Kina "vissa" andra hygienproblem som nu detta lilla virus har visat. Hoppas de tar itu med det efter detta. Kina hade visst förbjudit köttmarknader, iaf just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Gäller även fler ställen. Folk har tydligen äntligen slutat lita blint på myndigheterna.

Komiskt vad som anses vara dumhet, skall vi hamstra enligt din åsikt?
Citera
2020-03-14, 16:28
Medlem
Kanske dags för folk och lugna ner sig lite och se det för vad det är och inte för vad folk tror att det är?

folk verkar tro att detta är slutet.
Citera
Medlem
Peru Chile och Afrika, vad händer där med Corona?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Man bör ha ett förråd hemma men att bunkra i myllret nu är ingen hit, stor risk att bli smittad.
Butikerna fyller snart på igen.

Tur att jag har sedan tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tack för rapporten från Skåne🤗 om alla berättade hur det verkligen är i landet, så kommer vi kunna få en klar bild av verkningarna av denna pandemi och vilket kommer gör att vi alla kan fatta dom bästa besluten för oss själa och våra kära...

Det var så lite så, ska själv bunkra upp imorgon. Allt detta gör mig lite mer orolig än innan. Usch vill bara att att detta elände tar stopp.
Citera
Medlem
MuppSmurfs avatar
Man märker en tydligen skillnad i oro mellan olika kulturer. Jag bor i en förort där det bor en del invandrare och här är knappt den lokala butiken (netto) berörd av corona. Hyllorna är välfyllda och det är nära på ingen hamstring av varor.

Idag besökta jag Ica kvantum inåt stan där mestadels svenskar handlar och där ekade frysdisken tom på flera ställen och även många hyllor va tomma. ÖoB som låg en bit bort va inte ens värt att gå in på för köerna av groteska.

Köbildningen va som vanligt och folk verkade inte vara besvärade av att stå nära varandra. Som en helt vanlig dag fast mer välfyllda vagnar.
Citera
2020-03-14, 16:29
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Obehagliga nyheter från Italien via Norge. Ursäkta om det redan är postat.

https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

Nej men vafan håller italienarna på med? Nu förstår man varför det är så många som dör, de ger alltså inte vård till folk över 60. Det är ju folk som är över 60 som behöver hjälp... Många under 60 klarar ju sig utan vård?

Folkmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dödlighet bland yngre låg på 0.2% senast jag tittade, inte helt obetydligt utan samma nivå som högriskgrupper under vanlig influensa.

Har du en tillförlitliga källa från t ex WHO? Tror jag läst något liknande men vill vara säker. Det kan ju antas ha att göra med att även unga med bakomliggande sjukdomar är i riskzon eftersom detta slår mer motlungorna och andningsvägar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Peru Chile och Afrika, vad händer där med Corona?
Afrika har tydligen ett fåtal fall rapporterade. Namibia, Rwanda är ett par...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det där med lösgodis utan omslag är inte tillåtet i många länder i Sydostasien som Kina och Japan. Detta av hygieniska skäl.

Fast så har de ju iaf i Kina "vissa" andra hygienproblem som nu detta lilla virus har visat. Hoppas de tar itu med det efter detta. Kina hade visst förbjudit köttmarknader, iaf just nu.

Otillåtet i Kina??? Men dom kan äta fladdermöss? För i helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in