2020-03-14, 18:37
Medlem
Lutops avatar
Morgan Johansson (S)
Citat:
– Samtidigt kan jag konstatera att vi ändå är ett av de länder som har en lägre smittspridning än många andra länder. Både Norge och Danmark

Tro FAN att vi har det då vi slutat ta prover på folk, HERREGUD vilket kioskmongo!
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Tror ni att det kommer bli likt Italien här I Sverige eller ännu värre och när tror ni skiten verkligen träffar fläkten verkar som att samhället rullar på som vanligt finns många på stan, uteserveringar osv

Det kanske inte kommer att bli värre än i Italien. Men det kommer bli betydligt värre än vad det är just NU i Italien. Vi är bara i början, av början.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnManSomHeterOve
Nu är det dags att presentera en del uppgifter som kommer att förklara en hel del.

Jag arbetar inom sjukvården. Har nära kontakt med beslutande organ.

Kommunal sjukvård, det vill säga äldreboenden, hemsjukvård, LSS samt psykiatri, kommer att arbeta utan skyddsutrustning från dag 0. Det har aldrig funnits godkänd utrustning och det kommer aldrig att finnas. Det som kommer att tillämpas är handsprit och ombyte - till den mån det över huvud taget finns. Undersköterskor, sjuksköterskor samt de anhöriga som smittar de äldre kommer att orsaka stor smittspridning inom kommunal vård. INGEN begränsning kommer att ske gällande de drabbade. Inga prover kommer att tas. Gällande kommunal sjukvård kommer de flesta drabbade att vara kvar där de bor då de har en så kallad medicinsk vårdplan där detta redan är förutbestämt av läkare, anhöriga samt patient.

Regional vård kommer i veckan att arbeta enligt helt andra direktiv än tidigare. Det är slut på skyddsutrustning. Den som finns kvar kommer att koncentreras till när den verkligen behövs, så som när intubering sker.

Vi har att vänta en extrem situation då skyddsutrustning saknas. Det som sjukvården hoppas på är att flertalet anställda blir sjuka och därigenom immuna. De hoppas att tillräckligt många blir sjuka tillräckligt snabbt så att de kan återkomma i arbetet. Antalet som dör är totalt oväsentligt.

Sjukvårdens enda önskan är att de hade kunnat se i spårkulan hur Italien hade sett ut om tre-fyra veckor för att kunna se i fall denna strategi verkligen fungerar.

Jag beklagar verkligen Er situation och mina tankar är med Er.

Är det detta dom menade med att "värna om de mest utsatta"?

Det liknar mest ett kalkylerat massmord😨
Citera
2020-03-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Tänkte mer på sjukvården. De stänger väl gränserna mot Sverige för att deras sjukvård inte klarar av för många människor (likt den svenska). Så de vill inte att folk ska springa över gränsen och söka vård i respektive land.

Ok då förstår jag... men hemskt att stänga ute människor från sjukvården. Kanske tror dom inte att svenska sjukvården reder ut stormen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad har Tegnell haft fel i förutom att han inte visste exakt när hemvändande smittade Italienresenärer skulle peaka?

Virus sprids inte enligt tidtabell, Tegnell är inte ett orakel, att snorvalpar som du inte begriper bättre är skrämmande.

Att viruset skulle stanna i Kina.
Att viruset inte skulle komma till Sverige när viruset nådde Europa.
Att viruset inte fanns i Alperna när sportloven började fast att Italien hade börjat rapportera fall.
Att viruset kommer gå att begränsa hos de hemvändande smittade sportlovsfirarna.
Att peaken är nådd.
Att peaken kommer efter helgen.
Att testa folk som uppvisar symtom har ingen verkan.
Och nu senast att vi vet inte om vi har en allmän smittspridning i Sverige.

Säkert missat något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-of-Corona
Elakt virus som satan om detta stämmer. Tar det inte dig första gången om så lär immunförsvaret inte klarar en vanlig förkylning sen ( se länk)

Om detta stämmer så har viruset likheter med HIV

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-latestcoronavirus-research-reveals-that-the-virus-has-mutated-gene-similar-to-hiv-and-is-1, 000-times-more-potent-

Om det man läser däri stämmer, så bör man vara rädd för att bli smittad. Och att FHMs strategi att få flockimmunitet kommer bli Förödande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Pence har inte testats eftersom han inte har symptom. Alltså mår Trumpen lite dåligt nu då med snuva etc.
Snuva är ju inte främsta symtomet direkt vid covid-19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauror
Vi pratar alltså om ca 25 miljoner människor, knappt 3000 är smittade bara 4 döda

Varför denna HYPE?? Vad är det man DÖLJER om viruset man inte sagt sanningen om?
Problemet är ju att vi har en fördröjning på 14 dagar, en total nedstängning imorgon kommer inte ha någon påverkan på dessa siffror närmsta veckan. Hellre nu än för sent!
Citera
Medlem
Jag vet att Danemark har stängt gränsen men någon sa att även Norge gjort det. Var finns det uppgift om detta? Måste man läsa Horan igen? Men hur som helst trots små testresurser i Sverige som väl snart läggs ned, såg jag på worldometer att Sverige nu är uppe i 961 fall och då att 147 fall tillkommit idag. Det är en snabb ökning anser jag, detta ser allt sämre ut. Sverige måste stänga ned allt nu, gränser, flygtrafik, allmänna kommunikationer, offentliga platser, endast systembolag, matvaruaffärer och apotek skall vara öppna. Sätt lite fart nu!
Citera
2020-03-14, 18:39
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauror
Sverige: 954 smittade 2 döda

Danmark: 804 smittade 1 död

Norge: 996 smittade 1 död

Finland xx?

Vi pratar alltså om ca 25 miljoner människor, knappt 3000 är smittade bara 4 döda

Varför denna HYPE?? Vad är det man DÖLJER om viruset man inte sagt sanningen om?

De 4 som dött i norden har alla varit äldre över 65 år haft andra sjukdomar!

Det har precis startat och kommer hålla på minst 3-6 månader. Vi kommer ha ett blodbad i Sverige. Vänta bara.
Citera
2020-03-14, 18:39
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Intressant ifrån Solbergs presskonferens är att man även har sträckt sig ut till Kina, för "utrustning", och man har tydligen grejer på gång därifrån (fabrikerna börjar komma igång). Det verkar även på hennes språk, att även näringslivet är inblandat. Ty hon hänvisar till "kontakter"..

Jag tror EU kommer vända sig till Kina också, de som ska ha möte på måndag. Kanske även Sydkorea. Norge är ju inte med i EU så de får fixa kontakterna själva.
Citera
2020-03-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Utbrott i Tynnered Gbg.13 Döda

Skall vara iranier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto