2020-03-14, 16:17
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggsokk
https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-herd-immunity-uk-covid-19-pandemic-outbreak-flu-a9400171.html

Man vet ikke om man blir immun etter sykdommen. Mange tilfeller i Asia der mennesker har blitt smittet på nytt. Dette er hovedårsaken til at så mange land velger å forsøke å stanse smitten fremfor å håpe på flokkimmunitet. Risikoen for å ta fel er for stor..

Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Om ni bara skall läsa en artikel idag, läs denna. Väldigt välskriven.

Grottar ner sig i siffror från olika länder och vad som har hänt ner de gjort vissa begränsningar, bland annat. Bra förklaringar.

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

Den här var bra. Läs den.
Citera
Medlem
Jag säger det igen: att vi inte har generationsboende i Sverige är jävligt bra för oss. Besök inte era äldre, åk inte till äldreboenden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Verkligen.
Tegnell kan idiotförklara andra experter och länder upp till en viss nivå. Men att idiotförklara ett större antal då blir det svårt!
Danskarna håller ju halvt med honom själva dock i frågan om att stäng gränser (ett politiskt beslut, inte ett från danska FHM):
"Han får också frågor om den svenske statsepidemiologen Anders Tegnells uttalanden om att den danska åtgärden är "fullständigt meningslös", rapporterar Jyllands-Posten.
– Jag kan ju läsa samma dokumentation som min kollega, säger Søren Brostrøm.
– Det finns inte särskilt god dokumentation för åtgärder som gränsstängning, annat än om man stänger gränserna för en ö."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opGyRa/danska-folkhalsomyndigheten-politiskt-beslut
Citera
2020-03-14, 16:18
Medlem
Om det nu är så att " bara äldre och sjuka" är i riskzonen för att dö, hur ser ni på Aftonbladets story om de två kinesiska kvinnorna , där de ena dog? ( efter att ha varit på bättringsvägen).
Citera
2020-03-14, 16:18
Medlem
Obehagliga nyheter från Italien via Norge. Ursäkta om det redan är postat.

https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere
Citera
2020-03-14, 16:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Riktigt patetisk ledning som inte stänger gränserna helt och rider ut stormen, men Sverige kan ju aldrig göra saken först eller som andra gör det - man skall alltid vara först annars kan man lika gärna vara sist eller inte apa efter. Djävla, självgodhet som finns inom Rosenbads väggar - hoppas de alla drabbas av den värsta sortens virus, CORONA XXXX...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har redan postat såna länkar för en månad sen och kommer inte korsposta för att du kräver det. Sökmaskinerna funkar fortfarande.

Kineserna var månader före oss och lärde oss mycket, t ex om noll immunitet, att barn sprider, vilka medicin-kombinationer som fungerar. Bara att läsa på

Tyvärr, det funkar inte så. Man drar inte bara en massa påståenden ur arslet som om de vore fakta och sen begär att andra ska söka källorna. Det finns inga säkra källor som säger att man inte blir immun mot Coronaviruset. Det är skitsnack.
Citera
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur står folk i kö i affärerna där ni bor? Står de längre ifrån varandra eller är det som vanligt?
Var och handlade idag. Förutom att det var mer folk och fullare vagnar än vanligt så stod inte folk på större avstånd eller så. Hur är det där du bor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suicune
Om det nu är så att " bara äldre och sjuka" är i riskzonen för att dö, hur ser ni på Aftonbladets story om de två kinesiska kvinnorna , där de ena dog? ( efter att ha varit på bättringsvägen).

Du kan börja med att länka.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Italian patients treated in tents and warehouse

As Italy is overwhelmed with the rocketing numbers of coronavirus cases, one hospital in the north is forced to treat patients in warehouses.

Källa: https://www.bbc.com/news/video_and_audio/headlines/51883589/coronavirus-italian-patients-treated-in-tents-and-warehouse
Citera
2020-03-14, 16:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Jag säger det igen: att vi inte har generationsboende i Sverige är jävligt bra för oss. Besök inte era äldre, åk inte till äldreboenden.

Ett problem är ju att även de äldre rör sig, måste röra sig ute i samhället i olika ärenden.
Citera
2020-03-14, 16:20
Medlem
Snackat med min pappa innan, tydligen så råder det full kaos på Willys, folk bunkrar upp. Fullt med folk, sen efter att jag snackat med min syster är det samma sak på Dollarstore hyllorna är tomma på vissa artiklar. Vad är det som händer? Folk är ta mig fan inte dumma. När vi inte kan förlita oss på vår regering och FHM ska vi inte ens nämna. Då tar folk saker i egna händer. Detta gäller Skåne i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in