2020-03-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Har 2 tänder som ska rotfyllas, ingen värk men ändå har ingen lust att sitta i ett väntrum fullt med människor och riskera och exponeras för smitta.

Fast det behöver du inte, är det folk i väntrummet så säg till människan i receptionen att du väntar utanför bara, är inga problem så länge du säger till. Hade för jävlig social ångest förr och gjorde alltid så för att slippa vänta bland folk.
Citera
2020-03-12, 14:00
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Det blir ju dock lite kontraproduktivt om vårdpersonal tvingas stanna hemma med sina barn.

Sant, hur löser dom sånt i länderna där det stängt?
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Jag var och servade min frus bil nu på morgonen och väntade kvar (för verkstaden är i en annan stad) så jag snackade lite med verkstadskillarna och dom var helt oberörda. Visste knappt vad jag pratade om när jag drog upp viruset under vårt kallprat. Ahhh just det ... dä läste ja om, så nån av dom sen.

Intressant hur olika vi är. Vilka står som segrare på sikt? De oberörda verkstadskillarna eller den livrädde flashbackaren som sitter i mammas källare och tror sig leva i en zombievirus-film?
Citera
Medlem
Citat:
Dock är de bevisat att Coronaviruset är dödligare än influensa, blir så onekligen trött på folk som säger " det är som influensa". 1. Det är dödligare än influensa 2. Det finns inget vaccin eller medicin för sjukdomen. Vakna upp förihelvete.
Och varför i helvete citerar du mig? Jag skrev inget om det där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Stämmer
[url]

Hittills har polisen bland annat valt att prioritera bort större trafikkontroller med blåsinstrument för att kolla nykterhet med tanke på smittoriskerna. Om det handlar om konkreta misstankar om rattfylleri trafiken ingriper dock polisen.

Jo, jag förstod va det skulle göra. Men jag tycker de är idiotiskt att de publiceras. Jävligt osmart att gå ut med det faktiskt..
De kriminella kan ju nu se detta som ett guldläge för sina behov...
Citera
Medlem
Citat:
Har tyvärr en tandläkartid om nån timme mitt i denna kris, bör man avboka ? Vet att de kostar att avboka men har ingen lust att bli smittad och minimerar just nu kontakten med omvärlden, bor i Sydsverige.
Det beror väl på vad du ska göra där, ska du göra en rotfyllning bör du nog gå dit, är det däremot en vanlig undersökning så kan den vänta förutsatt att du inte har några symptom från tänderna. Du får väga riskerna helt enkelt.
Citera
2020-03-12, 14:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det finns mer män i Kina, ska man inte heller glömma.

Absolut, men det finns ju statistik där man räknat ut ANDELEN döda av män respektive kvinnor, alltså inte bara absoluta tal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Det blir ju dock lite kontraproduktivt om vårdpersonal tvingas stanna hemma med sina barn.

Och om man skiter i det och sedan blir barnen sjuka med corona och sedan smittar föräldrar så blir slutfallet så ändå. Stänger man inte nu så måste man ändå stänga sen, och då är det en svårare sits.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Fast det behöver du inte, är det folk i väntrummet så säg till människan i receptionen att du väntar utanför bara, är inga problem så länge du säger till. Hade för jävlig social ångest förr och gjorde alltid så för att slippa vänta bland folk.
Funderar på att ringa in och säga " tyvärr jag är jätte sjuk och har hög feber, men jag kommer ändå för att slippa betala avbokningsavgiften" undra om dom bjuder på den 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Problemet är att många företag går efter regeringens rekommendationer. På mitt företag är vi 80 pers i en kontorslokal i Göteborg där 60% har möjlighet att jobba hemifrån. Likt förbannat så tillåts ingen göra det för att: 1) Regeringen har inte gett rekommendationen, 2) Gör man det utan regeringens rekommendation kommer de 40% som inte kan jobba hemifrån tycka att ledningen är orättvis och särbehandlar. Istället är det bättre att ALLA blir smittade - det är mer jämställt och rättvist. Sverige i ett jävla nötskal!

Så jävla äckligt, kräks när jag läser.
lite samma på mitt företag.

Blint lyssna på regeringen, ingen särbehandling.
Vi SKA jobba på våra JÄVLA fucking kontor.
Citera
2020-03-12, 14:02
Medlem
Edit

Citat:
Har tyvärr en tandläkartid om nån timme mitt i denna kris, bör man avboka ? Vet att de kostar att avboka men har ingen lust att bli smittad och minimerar just nu kontakten med omvärlden, bor i Sydsverige.

Jag avbokade en läkartid nyss. Vill inte ta onödiga risker.

Det var inget nödvändigt besök. Du får som sagt avväga hur viktigt tandläkarbesöket är.
Senast redigerad av BourbonStreet 2020-03-12 kl. 14:05. Anledning: Tilllägg och förtydligande.
Citera
2020-03-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Och om man skiter i det och sedan blir barnen sjuka med corona och sedan smittar föräldrar så blir slutfallet så ändå. Stänger man inte nu så måste man ändå stänga sen, och då är det en svårare sits.

De flesta klarar av att härda ut smittan i hemmet. Det suger så klart att bli sjuk men barn drar hem så jävla mycket skit som smittar en som förälder ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in