2020-03-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Filter kanske är känsliga för handsprit. Jag skulle isåfall använt t-röd som inte lämnar rester i filtret.
Tönker att t-röd tar död på virus etc men hur får man bort det från masken då ? Eller spelar det någon roll ?
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det står ju på hans sida vad han har " My PhD focured on the development of open learning resources for nurses nationally and internationally. "det är var han har fått sin doktorsgrad för.

A PhD is a degree awarded to people who have done advanced research into a particular subject. PhD is an abbreviation for 'Doctor of Philosophy'.

Vad jag kan se så är det där inte en PhD i epidemiologi. En pensionerad sjuksköterska som killgissar är vad jag ser.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Nu när man inte ska testa sig om man har Corona längre i Sverige, hur kan de ha koll på hur många som är smittade.
Senaste uppdateringen jag såg var 500 smittade nu i Sverige, men mörkertalet är väl jättestort i så fall?
Citera
Medlem
Skaplig laguppställning i Folkhälsomyndigheten, ser ut som ett gäng frågetecken.

Ander Tegnell har degraderats till biträdande kapten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Galet! Nu är inte tid för delaktighet och inlyssnande av särintressen som tjänar pengar på utbildning. Representanter från Skolverket, vad har de att tillföra? Fattar inte regeringen vad som händer??? Varför stänger man inte bara ned? Finns det ingen ledning längre i det här landet?? Den här oförmågan att fatta beslut leder landet rakt ned i fördärvet!

Skolverket är en myndighet som ska vara med och verkställa ett eventuellt beslut om nedstängning. Det handlar alltså inte om ett särintresse utan om att förbereda beslutet så att det löper på smidigt.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Ja!!!! Min mamma var precis där och köpte till min 4 åriga dotter. Blev så JÄVLA FÖRBANNAD! Då hon vet hur allvarligt jag tar detta.. Hon fick slänga allt godis. Köpte godis i påse istället.

Men svar på din fråga. Ja

Efter coronan kanske all självplock i restauranger blir gratis ett tag..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Pressen ökar nu på Sverige att stänga skolor och förskolor. Inte för att det egentligen gör någon nytta utan mer för att grannarna gör det.
Masspsykos på internationell nivå. Men det är bara att läsa den tråden så får man en inblick i hur många som längtar efter en sk fast hand och att man GÖR något, vad som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Nja. Denna gång blir det nog mera åt lager rensning så skulle inte vara för snabb på köp knappen ännu.
Kanske avvakta lite, men det här såg ju intressant ut:

https://www.pensionsmyndigheten.se/service/fondtorg/fond/517748

Andelar i en massa oljebolag. Backat med -38% i år. Ligger på ungefär halva värdet idag jämfört med för ett decennium sedan, 2010. Borde väl bli en jäkla raket den dag oljepriset vänder uppåt igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackieman
Då borde inte ett vaccin göra dig immun Heller?

Om man inte blir immun= vaccin hjälper inte

Om man blir immun i 1 en månad: vaccin hjälper i en månad, och man måste återdosera en gång i månaden. Lycka till med att få befolkningen i fattiga miljärdländer länder att återdosera en gång i månaden.
Citera
2020-03-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Så tidigare så var man inte så uppmärksam på om elever fick symptom, men det är man nu.

Wow vilken kraftfull åtgärd.

Du förstår väl att föräldrar alltid har skickat sina snoriga och hostiga avkommor till skolan så länge de inte har feber.

Nu kan skolor skicka hem alla som uppvisar minsta luftvägssymtom.

Bättre är ändå att stänga allt ett tag.
Citera
Medlem
34 nya smittade Sthlm. Expressen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Stäng ner för fan, jobbar själv inom barn & skola, dock i en stad som ännu inte haft något bekräftat fall men ändå

På min ort finns minst ett bekräftat fall, intressant att göra en teoretisk smittspårning via Facebook, nu vet man vilka personer man bör hålla avstånd till.

Det hela har plötsligt kommit något närmre på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in