2020-03-12, 13:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaha, Norge stänger alla dagis och skolor och minskar antalet personer på varje sammankomst till 50. Då får vi väl vänta tre veckor till innan AT går ut med samma direktiv här... Fast vid det laget tror jag inte någon bryr sig om vad han säger längre. Då är det "varje man för sig själv"...

Det finns köttkonserver också! Och fiskbullar! Köttet måste i annat fall vara både torkat och rökt, för om det blir ett så stort haveri att det inte finns färskt kött att köpa, så kan elen gå också. Och då ruttnar allt i frysen.

Elen kommer inte att gå. Visst sker de enstaka strömavbrott, men inget mer än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Jag kan inte låta bli att skratta lite... Jag har alltid blivit retad för mitt beteende med handsprit genom alla år, har alltid varit flitig användare av handsprit, alltid öppnat offentliga handtag med armbågen eller papper, startar alla kranar med papper, skakar aldrig hand med någon osv osv osv. OCH SOOOOOM folk har trakasserat mig för de. Så kollar man nu.... All handsprit är slut och man ska göra en ny hälsning.

Hoppas alla jäklar som pika mig tidigare åker på corona (:

Sedan funderar jag på de där som aftonbladet skrev ut om att polisen räknar på kriser där 25% & 50% av styrkan blir satta i karantän/sjukskrivna, samt vilka brott som prioriteras bort, typ nykterhetskontroller.
Var de så jävla smart att gå ut med de?
Känns lite som att de kriminella blev serverade bra info på ett silverfat där...

Stämmer
https://www.expressen.se/nyheter/polisens-plan-for-att-hantera-coronakrisen/

Corononakris – detta ska polisen välja bort

I första hand kommer service till allmänheten att strypas. Det innebär bland annat att passexpeditionerna kommer att stänga.

I andra hand kommer polisen sluta utreda mängdbrott som stölder, bedrägerier och trafikbrott. Polisen kommer också att prioritera bort den brottsförebyggande verksamheten.

Hittills har polisen bland annat valt att prioritera bort större trafikkontroller med blåsinstrument för att kolla nykterhet med tanke på smittoriskerna. Om det handlar om konkreta misstankar om rattfylleri trafiken ingriper dock polisen.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Jag kan inte låta bli att skratta lite... Jag har alltid blivit retad för mitt beteende med handsprit genom alla år, har alltid varit flitig användare av handsprit, alltid öppnat offentliga handtag med armbågen eller papper, startar alla kranar med papper, skakar aldrig hand med någon osv osv osv. OCH SOOOOOM folk har trakasserat mig för de. Så kollar man nu.... All handsprit är slut och man ska göra en ny hälsning.

Jag blir så jäkla torr av handsprit (blir du inte det?).

Ja, de som har bakteriefobi och har i ryggmärgen med att göra rent händerna så fort ni är ute i samhället (trycker in knappkoder och spritar händerna efter) ni har verkligen försprång nu!

Svårt att få in för en annan, som INTE har varit på det sättet.

Det ÄR jobbigt att bli trackad när man bunkrar och förbereder sig nu också.
Själv blir jag motarbetad i hushållet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/fem-ars-borsuppgang-utraderad-1

Annorlunda uttryckt: passa på och köp medan det är rea på aktier
Nja. Denna gång blir det nog mera åt lager rensning så skulle inte vara för snabb på köp knappen ännu.
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag är inte orolig för min hälsa. Däremot är det trist att se mina pengar försvinna på börsen.

Det är en märklig hysteri som råder... 100000 dog för inte så länge sen i en influensa... inget tyder på att halva jordens befolkning kommer att dö av det här. Det finns ingen större anledning att stänga ner något.
Citera
2020-03-12, 13:54
Medlem
Börjar bli lite trött på att man hela tiden tjatar om "smittade", när det i verkligheten handlar om "testade positiva".

Ingen statistik kring verkligt smittade, eller procentuella dödstal stämmer. Ändrar man dessutom förutsättningarna hela tiden så gör man alla siffror än mindre värda något.

Tror man att antalet smittade blir färre om man går lagerslut på test-material? Inga nya fall idag? Näe, vi gjorde heller inga tester idag...

Verkligheten kring coronaviruset kan vara betydligt bättre, eller kanske sämre -ingen vet något, och den som säger något ljuger...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Har tyvärr en tandläkartid om nån timme mitt i denna kris, bör man avboka ? Vet att de kostar att avboka men har ingen lust att bli smittad och minimerar just nu kontakten med omvärlden, bor i Sydsverige.

Gör som du känner för. Men skulle väl tro att de inte låter någon jobba om det finns risk att de är sjuka och är ju en steril plats.

Hade det varit akut typ tandvärk hade jag gått. Är det årliga kontrollen skulle jag skjuta upp den.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Stänga ned skolor är en panikåtgärd, inte det bästa åtgärden med andra ord.
Vad grundar du det på.

Det finns trots allt en del som pekar på att det kan begränsa smittspridningen om det görs vid rätt tidpunkt.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Såg att A Wold vill att man lämnar handsprit till vården. Hur ska det gå till? Jag kan gärna lämna över min flaska. Munskydd saknar jag.
Citera
2020-03-12, 13:55
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag blir så jäkla torr av handsprit (blir du inte det?).

Ja, de som har bakteriefobi och har i ryggmärgen med att göra rent händerna så fort ni är ute i samhället (trycker in knappkoder och spritar händerna efter) ni har verkligen försprång nu!

Svårt att få in för en annan, som INTE har varit på det sättet.

Det ÄR jobbigt att bli trackad när man bunkrar och förbereder sig nu också.
Själv blir jag motarbetad i hushållet.
Mina händer är torra som Sahara öknen av all handsprit jag har använt dom senaste dagarna.
Citera
2020-03-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det är en märklig hysteri som råder... 100000 dog för inte så länge sen i en influensa... inget tyder på att halva jordens befolkning kommer att dö av det här. Det finns ingen större anledning att stänga ner något.
Nej, precis, shit happens, denna gång är det bara på ett mer oväntat sätt, och alla går bananer. Ansvarslöst att skapa en global kris. Att det stängs skolor och annat är bara populism. Fast det passar ju folk i ett populistiskt forum...
Citera
2020-03-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Ja!!!! Min mamma var precis där och köpte till min 4 åriga dotter. Blev så JÄVLA FÖRBANNAD! Då hon vet hur allvarligt jag tar detta.. Hon fick slänga allt godis. Köpte godis i påse istället.

Men svar på din fråga. Ja

Har god insyn i lösviktsgodis och försäljningen. Kan säga att den just nu går bra. Folk, fråga mig inte varför, bunkrar även godis....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in