2020-03-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Källa?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Albanien har 12 st bekräftade fall. Ändå gör man följande:

"Starting Thursday, police and military forces will patrol the streets of #Albania to make sure self-quarantine protocol is observed by those who traveled to #Italy or other countries with #coronavirus outbreak, PM Edi Rama says"
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Taha, vilken MILF.

Definitivt det bästa som kommit med Corona.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Anders Tegnell beter sig på presskonferensen som jag gjorde på högstadiet när jag stod framme vid tavlan och skulle hålla en redovisning jag inte gjort någonting på.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
8 poliser satta i karantän nu enligt AB.

Vad tror ni händer med kriminaliteten om halva poliskåren blir sjuka? Skrämmande tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Taha, vilken MILF.

Undrar om knytblusen är ett statement, typ värdegrunden är det viktiga oavsett vilket jävla viruset vi ställs mot. Hon skrattar ju lite också som att det inte är allvarligt.
Citera
2020-03-11, 14:22
Medlem
Zlatan.s avatar
Bra tuffa frågor från skånska reportern. Tegnell slingrar sig runt svaren. Otroligt flummigt.
Citera
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Undra om man kommer att gå ombord på det där jättefartyget som precis flutit in i Stockholm och kolla så inte personalen på fartyget bär med sig smitta från Kina.

Nja, då hade man väl blivit sjuka för länge sen.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Har funderat pa det hur länge virus finns kvar pa paket, frukt, grönsaker mm. HUR gör du?

Vet inte hur länge viruset finns kvar, finns lite olika uppgifter om det men jag desinficerar alla paket.
Har hittills undvikit frukt och grönt men lite måste man ju ha så kanske man vågar köpa frukt som man skalar t ex apelsiner, clementiner och kiwi. Skalen borde man kunna desinficera annars kanske tvätta med tvål och vatten.
Grönsaker hoppar jag tillsvidare, kör med inplastade rotfrukter rotselleri, palsternacka och morötter
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Journalist: ”Varför berättar ni inte om hur många ni beräknar bli smittade i Sverige?”

Anders: ”Det är viktigt att vi är transparenta”

Journalist: ”Säg då”

Anders: ”Nej vi säger bara det till sjukhuset”

Tegnell är en pajas. Hur kan en sådan avart till människa få vara statsepidemiolog? Hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Har de skandinaviska länderna flest konstaterade fall utan några som helst dödsfall i världen så här långt? Rent realistiskt måste ju dödsfallen börja ramla in typ idag eller imorgon om man tittar på resten av världen.

Eller så var det inte så många 80 åringar som firade sportlov i Italien
Citera
2020-03-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Vad är det här? Varför?

Enligt min italienska kollega så är det nog ett sätta att få befolkningen att faktiskt sköta karantänen...
Blir man bemött av en kula om man går ut? Ingen aning...
Det jag vet är att ingen meddelade om detta i italiensk media, utan folk vaknade upp till tanks på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in