2020-03-12, 13:56
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Gör som du känner för. Men skulle väl tro att de inte låter någon jobba om det finns risk att de är sjuka och är ju en steril plats.

Hade det varit akut typ tandvärk hade jag gått. Är det årliga kontrollen skulle jag skjuta upp den.
Har 2 tänder som ska rotfyllas, ingen värk men ändå har ingen lust att sitta i ett väntrum fullt med människor och riskera och exponeras för smitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag är inte orolig för min hälsa. Däremot är det trist att se mina pengar försvinna på börsen.

Börsen är bara ettor och nollor i en dator. Spekuleras börsen och kronan nu ner till noll kan det här landet få en välbehövlig omstart där alla har samma värde och rättigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det är en märklig hysteri som råder... 100000 dog för inte så länge sen i en influensa... inget tyder på att halva jordens befolkning kommer att dö av det här. Det finns ingen större anledning att stänga ner något.

Läs på innan du yttrar dig.

https://youtu.be/dcJDpV-igjs
Citera
2020-03-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
De som förnekar detta i tråden är många gånger även dryga och ohövliga även samt ändrar retorik allt eftersom bara för att alltid få sista ordet.

Det är tråkiga människor. Misantropiska och ensamma människor som säger "Jag är ung och frisk" eller "Det är internet och hysterin som är problemet" Eller någonting i stil med "Det är naturens gång".

Har sett alla varianter sedan ett par veckor tillbaka och det är lika tråkigt varje gång.

Noll Empati.

Jag hoppas att detta löser sig, men jag ser även vart detta riskerar att ta vägen.
Det behöver man inte ha en doktorshatt för.

Ta hand om dig!

Svenskar är experter på empati när det passar.

2.5 miljoner barn under 5 år svälter ihjäl varje år.

Hur många bryr sig?

Det sänker inga börser i alla fall.

Vi gråter bara när våra fonder faller.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-03-12 kl. 14:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Du kan vara något på spåret betr. intelligensen i kungahuset.
Den upphörde väl med Gustav Wasa?

Men han kommer ju utifrån. Färska fina gener. En utbildad gymdirektör som predikar hälsa för andra.
Det ordnades t.o.m. en särskild utbildning (en kurs) för honom på Stockholms universitet..

Utöver detta har han ju "äldre föräldrar" varav en av dem säkert räknas vara i riskzonen.

Om inte ens HAN av alla människor kan tänka själv dvs inte utsätta sig för smitta för sin egen - och för sina närmastes skull - vad kan man begära av oss vanliga?

Jag trodde faktiskt att Estelles skola stängdes just för att skydda prins Daniel. Estelle kan ju inte komma hem släpandes på Corona och smitta sin far. Men tydligen trodde jag fel. Pappan kan självmant åka ända till Lappland för att krama just barn, fast man samtidigt pratar om att stänga förskolor och skolor för att förhindra smitta.

Jag förstår inte..
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Mina händer är torra som Sahara öknen av all handsprit jag har använt dom senaste dagarna.

Eller hur. Och det är ju inte bra. Bakterierna kan ju fastna i fickorna i de torra händerna.

Jag tycker det är lite okonstruktiva råd i det här om tvättandet av händerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Jasså är det så? Läste du detta i Kalle Anka Nytt eller?
Jag befinner mig i Kina sedan i fredags, har varit i 4 städer och inte sett något av detta.

Men säger du att det är så...Så.....

Googla Hubei-provinsen.

Citat:
The lockdown in Wuhan set the precedence for similar measures in other Chinese cities. Within hours of the Wuhan lockdown, travel restrictions were also imposed on the nearby cities of Huanggang and Ezhou, and were eventually imposed on all 15 other cities in Hubei, affecting a total of about 57 million people. On 2 February 2020, Wenzhou, Zhejiang, implemented a seven-day lockdown in which only one person per household was allowed to exit once each two days, and most of the highway exits were closed.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Hubei_lockdowns
Citera
Medlem
Citat:
Har tyvärr en tandläkartid om nån timme mitt i denna kris, bör man avboka ? Vet att de kostar att avboka men har ingen lust att bli smittad och minimerar just nu kontakten med omvärlden, bor i Sydsverige.
JA enligt mitt personliga tänk - AVBOKA
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Nej, precis, shit happens, denna gång är det bara på ett mer oväntat sätt, och alla går bananer. Ansvarslöst att skapa en global kris. Att det stängs skolor och annat är bara populism. Fast det passar ju folk i ett populistiskt forum...
Dock är de bevisat att Coronaviruset är dödligare än influensa, blir så onekligen trött på folk som säger " det är som influensa". 1. Det är dödligare än influensa 2. Det finns inget vaccin eller medicin för sjukdomen. Vakna upp förihelvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, dock är han doktor, och jag har för mig att han har meriter relevanta för just det han pratar om, det avhandlades tidigt i tråden.

Någon som inte tycker att han vet vad han pratar om, känns han opålitlig på något vis?

Min uppfattning är att han är mycket kunnig och dessutom noga med att påtala att han inte vet, när han inte vet, vilket många andra "experter" inte är, de tror men säger inte att de inte vet.
Det står ju på hans sida vad han har " My PhD focured on the development of open learning resources for nurses nationally and internationally. "det är var han har fått sin doktorsgrad för.

A PhD is a degree awarded to people who have done advanced research into a particular subject. PhD is an abbreviation for 'Doctor of Philosophy'.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Har tyvärr en tandläkartid om nån timme mitt i denna kris, bör man avboka ? Vet att de kostar att avboka men har ingen lust att bli smittad och minimerar just nu kontakten med omvärlden, bor i Sydsverige.

Att gå med tandvärk i en epidemi är nog värre än att gå dit idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det är en märklig hysteri som råder... 100000 dog för inte så länge sen i en influensa... inget tyder på att halva jordens befolkning kommer att dö av det här. Det finns ingen större anledning att stänga ner något.

Vad har du fått den siffran ifrån?
I Sverige dör årligen ca 200 upp till 1000 personer. I hela världen årligen 300 000 +.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in