2020-03-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Sånt är jäkla surt alltså men du får fokusera på det fetstilta, det gör jag. Alltid trist att missa chanser så här men det jag tröstar mig med är att jag iaf inte gått/går minus utan ligger likvid tills marknaderna verkar stabila igen.

Jo, det är trots allt bara att bryta ihop och komma igen. Får leta ingångslägen lång istället, men idag är det nog blunda och hålla sig borta som gäller. Och som du säger fokusera på att kontot inte är rött.

Har dock redan lagt in delvisa byten av pensionsfonder från likviditetsfonder till indexfonder, så just den biten kan förhoppningsvis visa sig ge plus på sikt - har suttit med dessa likviditetsfonder sedan i höstas och svurit över missad uppgång, men den strategin har plötsligt visat sig som ett vinnande koncept. Så helt utan ickevinster är jag förhoppningsvis inte. Vi får se.
Citera
2020-03-09, 09:03
Medlem
JoeBidens avatar
Pray for världsekonomin. Den stora triggern blev alltså att Ryssland inte ville dansa enligt opecs pipa?
Citera
2020-03-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Vem blandar in känslor? Sunt förnuft heter det. Vi som har något innanför pannbenet förstår att Corona kommer slå hårt mot ekonomin.

Sunt förnuft är en väldigt bra egenskap , den ska man va rädd om
Vad är din bedömning av hårt
Vad kommer hända med ekonomin
Du verkar veta mycket mer än mig
Jag är intresserad så berätta gärna , jag lyssnar
Citera
2020-03-09, 09:25
Medlem
Sorry , jag hade fel
7% rabatt ska det va idag
Inte 5 som jag felaktigt trodde
Eventuellt pratar dom om happy hour i eftermiddag
Ja vi får se
Citera
2020-03-09, 09:41
Medlem
baldersballe1s avatar
Är lite halvgrön på börsen. Har lite mer än en månadslön undansparad, som nu har sjunkit till från +5% till -10% sedan börsraset. Kunde ändå varit värre sedan min största post bara backat ca 3-4%. Har inte så mycket undansparat utöver börsen men är ändå ingen kris. Har inget tryckande behov av att ta ut pengarna inom en snar framtid. Förstår att nuvarande situation är rätt stressande för er som har stora kapital, och även om jag egentligen inte borde bry mig nämnvärt så kan man ju inte undgå att bli lite orolig.

Vad är rätt sätt för mig att agera? Stop loss på de "bästa" posterna? Vänta ett par veckor och gå in ytterligare för att maximera kommande utdelningar? Eller helt enkelt sitta still i båten?
Citera
2020-03-09, 09:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baldersballe1
Är lite halvgrön på börsen. Har lite mer än en månadslön undansparad, som nu har sjunkit till från +5% till -10% sedan börsraset. Kunde ändå varit värre sedan min största post bara backat ca 3-4%. Har inte så mycket undansparat utöver börsen men är ändå ingen kris. Har inget tryckande behov av att ta ut pengarna inom en snar framtid. Förstår att nuvarande situation är rätt stressande för er som har stora kapital, och även om jag egentligen inte borde bry mig nämnvärt så kan man ju inte undgå att bli lite orolig.

Vad är rätt sätt för mig att agera? Stop loss på de "bästa" posterna? Vänta ett par veckor och gå in ytterligare för att maximera kommande utdelningar? Eller helt enkelt sitta still i båten?
Min absoluta amatöranalys och inte att lita på: så länge de stora institutionerna står pall kan man nog sitta still långsiktigt men börjar det knaka så. Libanon har tydligen defaultat nu men kanske av andra orsaker.
Citera
2020-03-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baldersballe1

Jag försökte det under IT kraschen, bytte aktier som fallit till andra (fånga fallande kniv) och av 45 000 satsade hade jag 1600kr kvar efter 6 månader och gick ut.

Nu är jag inte inne och spekulerar på börsen men min uppfattning är att vi har en kraftig korrektion framöver.

Mina två cent och absolut inga råd
Citera
2020-03-09, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag säger inte att jag vet saker. Vart får du det ifrån?
Nej nej
Säker är ingen
Men du skrev ” hårt på ekonomin ” då tänkte jag att du sitter på mer information
Hårt är ett väldigt vitt begrepp
Hur hårt är hårt enligt dig
Citera
2020-03-09, 10:00
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Nej nej
Säker är ingen
Men du skrev ” hårt på ekonomin ” då tänkte jag att du sitter på mer information
Hårt är ett väldigt vitt begrepp
Hur hårt är hårt enligt dig

Tolka det hur du vill. Det räcker väl med att titta på börskurserna idag för att konstatera att ekonomin drabbats. Hårt eller inte, gör din egen bedömning.
Citera
2020-03-09, 10:10
Medlem
JustZlatans avatar
Jag är ganska säker på att vi har sett botten här. Har förlorat hundratusen de senaste veckorna men nu kommer det vända.
Citera
2020-03-09, 10:12
Medlem
Ja nu gör det ont i kroppen, nu är man så mycket back att man knappt bryr sig längre. Grattis till alla er som har sålt av ert innehav. Måste kännas riktigt bra för er.
Citera
2020-03-09, 10:14
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag är ganska säker på att vi har sett botten här. Har förlorat hundratusen de senaste veckorna men nu kommer det vända.

Ja det känns troligt, verkligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in