2020-03-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Trodde man skulle sitta still i båten (i vart fall enligt sistaförsök och svenne med anhang).. men är kanske bara när det kommer till sälj 😊

Är skillnad om man har vinster att ta hem eller om man funderar på att gå in.

Förstår om man sitter stilla i båten om man investerat pre 2015.
Citera
2020-03-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Trodde man skulle sitta still i båten (i vart fall enligt sistaförsök och svenne med anhang).. men är kanske bara när det kommer till sälj 😊

Är skillnad om man har vinster att ta hem eller om man funderar på att gå in.

Förstår om man sitter stilla i båten om man investerat pre 2015.
Citera
2020-03-09, 08:15
Medlem
General.Maximus.s avatar
Vad skönt att jag fegade ur och sålde alla mina bearcertifikat med hävstång i tisdags, vem gillar pengar liksom?

Satt på OMXS30 x10, UKX x5, Nikkei x3, DJIA x5 och olja x8. Alla bear som sagt.

Någon annan i tråden som har lika få kromosomer som mig ?
Citera
2020-03-09, 08:27
Medlem
JoeBidens avatar
Hjälp snabbt. Vilket bear certifikat ska jag köpa nu innan öppningen måndagen den 9e mars för att hedga mig på Stockholms börsen??
Citera
2020-03-09, 08:31
Medlem
Sqeptisks avatar
Många som väntat på det här. Mycket pengar "på sidlinjen" som skall in när dammet lagt sig. Skall bli intressant å se när och hur det vänder.
Kanske redan om en halvtimme när stockholmsbörsen öppnar? Inte sannolikt dock
Citera
2020-03-09, 08:33
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Vad skönt att jag fegade ur och sålde alla mina bearcertifikat med hävstång i tisdags, vem gillar pengar liksom?

Japp, eller nja. Såna 70% av mitt innehav för ett par veckor sen.

Kommer avvakta minst 1 år innan dessa investeras igen
Citera
2020-03-09, 08:37
Medlem
Citat:

Absolut. Har väntat på detta i flera år, och när det verkligen smäller så är jag inte med. Gick in kort vid OMX30 vid ca 1880 och sålde redan vid 1800, och fick i stort sett bara igen förluster från tidigare under året. Trodde helt enkelt det var en kort dipp och att den "riktiga" kraschen skulle komma senare under året. Extrem tabbe och jag är inte speciellt glad nu, även om jag trots allt inte gått minus.
Citera
2020-03-09, 08:40
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Japp, eller nja. Såna 70% av mitt innehav för ett par veckor sen.

Kommer avvakta minst 1 år innan dessa investeras igen

Jag lyckades gå ur med allt jag hade veckan innan Corona slog väldigt hårt så jag ligger fortfarande plus för 2020. Efter det så försökte jag agera börsgeni och gå in med runt 8-9% av mitt kapital i de ovannämnda hävstångspositionerna för jag trodde på nedgångar framöver. Tyvärr hade jag ingen riktig strategi att falla tillbaka på utan ville bara göra en snabb hacka och då har det en tendens att bli så som det blev.

Skönt iaf att jag ligger plus för året och har pengar att gå in med när jag känner att det är dags igen men surt att gå miste om den stora vinsten man kunnat gjort idag. Man lever och man lär.
Citera
2020-03-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Tjena Kalle!

Är det billigt nu, eller ska man vänta i ett år? Du som vet...
Jag tycker alltid det är billigt när det lyser rött
Idag kommer det va 5 % rabatt
Men rean kanske fortsätter
Har vi tur blir det ännu billigare
Vad jag däremot vet är att det kommer in 20 st utdelningar för mig i mars , helt ok månad
Och jag vet att jag inte kommer vänta ett år innan jag stoppar in dom i pengamaskinen igen
Ingen vet vart botten är förrän efteråt
Jag håller mig till statistik, ska inte blanda in känslor i sånt här
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Jag lyckades gå ur med allt jag hade veckan innan Corona slog väldigt hårt så jag ligger fortfarande plus för 2020. Efter det så försökte jag agera börsgeni och gå in med runt 8-9% av mitt kapital i de ovannämnda hävstångspositionerna för jag trodde på nedgångar framöver. Tyvärr hade jag ingen riktig strategi att falla tillbaka på utan ville bara göra en snabb hacka och då har det en tendens att bli så som det blev.

Skönt iaf att jag ligger plus för året och har pengar att gå in med när jag känner att det är dags igen men surt att gå miste om den stora vinsten man kunnat gjort idag. Man lever och man lär.

Japp, mina 30% får vara kvar. Oavsett vad som händer.
Citera
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Absolut. Har väntat på detta i flera år, och när det verkligen smäller så är jag inte med. Gick in kort vid OMX30 vid ca 1880 och sålde redan vid 1800, och fick i stort sett bara igen förluster från tidigare under året. Trodde helt enkelt det var en kort dipp och att den "riktiga" kraschen skulle komma senare under året. Extrem tabbe och jag är inte speciellt glad nu, även om jag trots allt inte gått minus.

Sånt är jäkla surt alltså men du får fokusera på det fetstilta, det gör jag. Alltid trist att missa chanser så här men det jag tröstar mig med är att jag iaf inte gått/går minus utan ligger likvid tills marknaderna verkar stabila igen.
Citera
2020-03-09, 08:43
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Jag tycker alltid det är billigt när det lyser rött
Idag kommer det va 5 % rabatt
Men rean kanske fortsätter
Har vi tur blir det ännu billigare
Vad jag däremot vet är att det kommer in 20 st utdelningar för mig i mars , helt ok månad
Och jag vet att jag inte kommer vänta ett år innan jag stoppar in dom i pengamaskinen igen
Ingen vet vart botten är förrän efteråt
Jag håller mig till statistik, ska inte blanda in känslor i sånt här

Vem blandar in känslor? Sunt förnuft heter det. Vi som har något innanför pannbenet förstår att Corona kommer slå hårt mot ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in