2020-03-15, 22:18
Medlem
Centauris avatar
Fed sänkte räntan till 0.
Citera
2020-03-15, 22:30
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

USA kavlar upp ärmarna och förbereder sig för hela havet stormar kommande vecka samtidigt som saudierna målmedvetet pressar oljepris. Samtidigt stängs fler gränser i Europa och Italien peakar i dödsfall och rädslan suger tillsynes tag i världen på sociala medier med hamstring och inventering av vårdplatser och MSB försöker lugna Sverige... Nu krävs det nog inte mycket till för att framtidstron ska lämna börsen för ett bra tag.
Citera
2020-03-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Hur ses detta?
Drömläge att köpa eller drömläge att ta sig ur?
Citera
2020-03-15, 22:53
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur ses detta?

Vi får se hur marknaden tar det. Antar tillfälligt upp.

Men när man börjat höja räntan efter en lågkonjunktur och sedan paniksänker den med över 1%, så signalerar det att lågkonjunktur är påväg. Varje gång räntan har börjat sänkas efter man höjt den så har det varit lågkonjunktur.
Citera
2020-03-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur ses detta?
Hög chans att priserna stiger kortsiktigt, samtidigt som det kan leda till förlorad tillit för centralbanker/valutors förmåga att behålla värdet över en lite längre tidshorisont.
Kan vara bra tillfälle att vikta portfölj från aktier till guld/silver.

Men vem vet, kanske lyckas centralbankerna balansera detta såsom de gjorde 2008 utan att det ledde till hög inflation eller andra valutaproblem.
Citera
2020-03-15, 23:02
Medlem
Ja nu gick de verkligen All-in, chansen att det funkar? Slim to none....
Citera
2020-03-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Vi får se hur marknaden tar det. Antar tillfälligt upp.

Men när man börjat höja räntan efter en lågkonjunktur och sedan paniksänker den med över 1%, så signalerar det att lågkonjunktur är påväg. Varje gång räntan har börjat sänkas efter man höjt den så har det varit lågkonjunktur.

Varade inte länge. Terminerna föll snabbt tillbaka igen.
Citera
2020-03-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet

Sinnessjukt är det. Centralbankerna agerar som det klassiska uttrycket "när man bara har en hammare ser allt ut som en spik".
Citera
2020-03-15, 23:28
Medlem
Du låter som en nyhetsartikel. Jag förmodar att om man bara läser nyhetsartiklar så låter man till slut som en nyhetsartikel.

Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
USA kavlar upp ärmarna och förbereder sig för hela havet stormar kommande vecka samtidigt som saudierna målmedvetet pressar oljepris. Samtidigt stängs fler gränser i Europa och Italien peakar i dödsfall och rädslan suger tillsynes tag i världen på sociala medier med hamstring och inventering av vårdplatser och MSB försöker lugna Sverige... Nu krävs det nog inte mycket till för att framtidstron ska lämna börsen för ett bra tag.
Citera
2020-03-15, 23:29
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet

Det sket sig fullständigt. Futures locked limit down haha
Citera
2020-03-15, 23:40
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Du låter som en nyhetsartikel. Jag förmodar att om man bara läser nyhetsartiklar så låter man till slut som en nyhetsartikel.

Sur för att din predikation ang att ligga fel med björnar blev fel?

Jag har åtminstone läst nyheterna till skillnad från dig. Jag spekulerade utifrån rådande nyhetsläge med viss insyn i svensk sjukvård och krisberedskap på regional nivå. Sen att USA skulle gå i motsattriktning gentemot hela Europa med Asien nedstängt och med Saudierna som ovänner över helgen tycktes då ganska magstarkt. Jag kan såklart ha helt fel med mina tankar men jag läser tillsynes ändå nyheterna. Gör man inte det kanske man ska ägna sig att fylla på namn i den stora WT-tråden eller trolla i barn och familj-forumet.
Citera
2020-03-15, 23:44
Medlem
Jag läser nyheter ytterst ytligt eftersom jag förstår vad en marknad är. Och det är ju också svaret på varför jag är långt över de flestas nivå här inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Sur för att din predikation ang att ligga fel med björnar blev fel?

Jag har åtminstone läst nyheterna till skillnad från dig. Jag spekulerade utifrån rådande nyhetsläge med viss insyn i svensk sjukvård och krisberedskap på regional nivå. Sen att USA skulle gå i motsattriktning gentemot hela Europa med Asien nedstängt och med Saudierna som ovänner över helgen tycktes då ganska magstarkt. Jag kan såklart ha helt fel med mina tankar men jag läser tillsynes ändå nyheterna. Gör man inte det kanske man ska ägna sig att fylla på namn i den stora WT-tråden eller trolla i barn och familj-forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in