2020-02-28, 11:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

He, he jo jag är ute sen länge. Det är ju tydligen omöjligt att tajma börsen, men jag säger så här: när det kommer päst, ja då går börsen ner.
Det var även nåt indexhjon i en tråd här som sa att jag borde ringa Warren Buffet om jag var kapabel att fatta sånt.

Kommer bli min bästa affär nånsin.
Citera
2020-02-28, 11:31
Medlem
Sluta larva er börsen är ner typ 10% det är ingenting..
Citera
Medlem
Den här gången var det ju gott om tid att sälja. Börsen gjorde ju ATH, samtidigt som viruset slog till med full kraft i Kina. Inte särskilt svårt att förutsäga ett kraftigt börsfall med andra ord.
Citera
Medlem
chran508s avatar
Hur är det med fonder? Där tjänar man väl inget på att köpa på sig nu? Aktier kan jag förstå att det är köpläga på nu men fonder är väl bäst att sälja?
Citera
2020-02-28, 11:36
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hur är det med fonder? Där tjänar man väl inget på att köpa på sig nu? Aktier kan jag förstå att det är köpläga på nu men fonder är väl bäst att sälja?
Vad består fonder av?
Citera
2020-02-28, 11:48
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vad består fonder av?
Jag vet att fonder till står del består av aktier, men samtidigt så är ju fondavgifterna de samma, till skillnad från aktier där priset beror på vad någon vill sälja för. Eller tänker jag fel? Är fonderna billiga nu också?
Citera
2020-02-28, 11:54
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag vet att fonder till står del består av aktier, men samtidigt så är ju fondavgifterna de samma, till skillnad från aktier där priset beror på vad någon vill sälja för. Eller tänker jag fel? Är fonderna billiga nu också?
Priserna för fonder uppdateras inte i realtid men det är inte så att du betalar det pris som står nu, utan du får betala marknadspriset som gäller när fonden handlar.

Ofta är det dagens stängningskurser om man köper innan 13:00 men vissa fonder är långsammare än andra.

Så ja, vill du göra snabba affärer är fonder inte bra, men du kan förstås köpa etf.

Det står under varje fond när de uppdateras, ex Avanza Zero :

Stopptid 13:00
Affärsdag köp Samma dag
Affärsdag sälj Samma dag
Syns på kontot köp Nästa dag
Syns på kontot sälj Nästa dag
Citera
2020-02-28, 11:59
Medlem
JustZlatans avatar
Om detta håller i sig till stängning kan det bli en doji morning star daily. Om så blir fallet, kommer nästa vecka börja extremt starkt!
Citera
2020-02-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
So what? Det kommer gå uppåt efteråt.
Så sant, men för pöbeln råder en total panik.
En klok investerare gör detta inte ett dugg.
Det finns orsaker till att vissa är rika och andra fattiga, dumhet blir ingen rik såvida inte pengarna kommit ifrån spel eller arv, men dessa är fattiga inom några år.
Citera
2020-02-28, 12:09
Medlem
Nimars avatar
Jag håller helt med ts, sälj nu innan det är försent.
Jag ska göra vad jag kan för att rädda er ekonomi, jag ska köpa så mycket jag kan.
Citera
2020-02-28, 12:34
Medlem
Hoppas det blir lite mer panik när US öppnar senare idag..
Det är NU man kan göra lite slantar, när andra mögar på sig i börsrädsla..
Och det luktar sk.t ända hit..
Såg att ava var bland dom som sålde mest tidigare i morse..
Och det vet vi ju vad det är för folk..
Nu väntar ego på kverulantsvaren..
Senast redigerad av makumba 2020-02-28 kl. 12:38.
Citera
2020-02-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Och inom några få år så är börsen på nya ATH. Vi har bara 150 år data på det. Men fortsätt sprida FUD. Den här gången är det annorulunda va?
Kommer bli nya ATH... frågan är om du billigt eller du vill köpa dyrt... hade du sålt för en vecka sedan och köpt tillbaka idag så hade du ju tjänat många procent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in