Citat:
Ursprungligen postat av
Capteno
Jag ser och upplever andevärlden nästan varje dag tillsammans med tiotusentals andra här i vårat land, träffar massor av folk varje vecka och detta är inget psykos eller hippie folk utan många av dom är väldigt välutbildade och utan sjukdomar eller beroenden.
Det är bara jag som är korkad och ändå skriver ett inlägg till när jag vet det inte gör någon skillnad vilket är anledningen dom andra seriösa inom andevärlden aldrig skulle skriva på Flashback.
Kan du dra fram vetenskapliga bevis på att allt jag säger inte finns eller stämmer?
Det är fortfarande bara inbillning. De som tror eller vill tro på spöken har mycket lätt för att lura sig själva att de känner deras närvaro, eftersom de vill känna den. Att deras upplevelser kan ha en naturlig förklaring vill de inte ens överväga.
Ska vi titta på det hela ur ett vetenskapligt perspektiv? Vi människor är biologiska organismer, vi har uppstått extremt långsamt genom slumpmässiga mutationer och det naturliga urvalet. Våra förfäder var amöbor, bakterier. Vi är kusiner med insekterna och växterna, tror du att dessa blir spöken också?
Vårt medvetande är bara en biologisk kroppsfunktion, liksom blodomloppet eller matsmältningssystemet. Det har uppstått helt och hållet av sig självt helt utan något syfte.