Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-05, 15:50
  #28873
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Tv? Vad fan tittar du på program? Tv är uteslutet. Ingen orkar lyssna på Greta längre än 2-3 min.

Varför skulle det vara uteslutet? Hon har ju redan viss erfarenhet av detta. T.ex:

Citat:
Greta Thunberg första svensk att leda morgonshowen
Ska intervjua klimatforskare i ”Today”

Klimataktivisten Greta Thunberg blir första svensk att leda ett eget avsnitt av ”Today”. I BBC:s morgonprogram intervjuar hon klimatforskare och klimataktivister.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...a-morgonshowen


Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Om 5-10år så är klimathotet över och Greta utskrattad. Vad ska hon göra då?

Jag tror inte att mänskligheten löser detta på endast 5-10 år. Nu är du väl optimistisk.

Men ingen skulle vara gladare än Greta då.
2020-03-05, 16:40
  #28874
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tror inte att mänskligheten löser detta på endast 5-10 år. Nu är du väl optimistisk.
Men ingen skulle vara gladare än Greta då.

Var Greta glad före hon började strejka? Greta kommer att vara den sista som kommer medge att hon har haft fel.

Mänskligheten? Samma människor som skapar domedagsprofetior varje år? :LOL:
Grand Solar Minimum kommer att lösa detta. The Grand Cold på 70-talet...hur gick det?

Greta gillar diagram? Detta måste hon gilla mest!!!

Borde-vara-i-Gretas-skalle.png

Gretas nästa sak blir likadant som för. Från 2C målet till 1,5C målet. Nästa blir 1.0C. Vad som helst för att Greta ska få strejka.
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-05 kl. 17:06.
2020-03-05, 20:11
  #28875
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Greta Thunberg är grym.
Talet i EU-parlamentet är en unik prestation.
Thunberg fortsätter göra sanslöst mycket för klimatfrågan - som person gör hon överslägset mest i världen.

Så jävla starkt, som sagt, av aspergaren Greta Thunberg, 17 år. Någon kan ju försöka hitta en 17-årig neurotyp som skulle klara uppträda som Greta gör i EU-parlamentet, bara lite grann (finns alltså ingen sådan 17-åring...).

Ja hon borde ersätta Ursula von der Leyen, Europeiska kommissionens ordförande. Eller varför inte utse henne till allsmäktig ledare av hela Europa.

Greta är ju utsänd av Gud. Förmodligen även av Allah.
2020-03-05, 20:18
  #28876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Greta Thunberg är grym.
Talet i EU-parlamentet är en unik prestation.
Thunberg fortsätter göra sanslöst mycket för klimatfrågan - som person gör hon överslägset mest i världen.

Så jävla starkt, som sagt, av aspergaren Greta Thunberg, 17 år. Någon kan ju försöka hitta en 17-årig neurotyp som skulle klara uppträda som Greta gör i EU-parlamentet, bara lite grann (finns alltså ingen sådan 17-åring...).

Vad är det hon gör för klimatfrågan, sedvanliga lyssna på forskarna samt stulit hennes barndom?
Finns det inga fler vita framgångsrika män, som Greta gänget kan spy ut sin totalt verkningslösa symbolism på?

Hur ser hennes uttalanden ut om Kina, Mellanöstern t.ex., verkliga problem?
2020-03-05, 20:53
  #28877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven

Greta är ju utsänd av Gud. Förmodligen även av Allah.
Det är iofs samma sak så ett dåligt exempel.
2020-03-05, 21:01
  #28878
Medlem
JustZlatans avatar
När jag gick i skolan var det vikt -och hälsokontroll varje år. Alla kan se att Greta är undernärd och slutat växa - p.g.a veganism - så varför görs ingen orosanmälan? Alla kan se att hon har ätstörningar.
2020-03-05, 22:07
  #28879
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nu får du tänka efter. Våld och brott är även vad XR pratar om (inte rappar) och Greta stöder ju XR. Så hans låtanden ligger väl i linje med Gretas budskap.

Däremot skulle jag vilja veta var du fick uppgiften ifrån att 1cuz skulle varit dömd för grovt brott. Känner du till hans identitet? Troligast NEJ. Då har du bara hans egna ord om att han är en "bad boy". Har du tänkt på att det kan vara en image som en somalier vill skapa kring sig själv för att fixa levebröd - och denna image behöver alltså inte vara sanningen?
1cuz har själv medgivit i en intervju som sändes i SVT, att han är dömd för ett allvarligt brott, som gav två års fängelse som straff!

Jag kan efterforska, men jag tar bara reda på vem någon är, om jag har befogad legal anledning att göra detta.

Nej, Greta har gång på gång sagt att hon är helt och hållet emot våld. Däremot kan hon tänka sig civil olydnad som blockader.

Greta deltog själv för ett tag sedan i en blockad av en större väg i Stockholm, trots att jag avrådde henne, då jag tyckte det var för farligt för henne själv. Hon postade minst en bild av detta på sociala medier, där man såg henne.

Det har hänt att de, som går rakt ut i trafiken och gör vägblockader blir påkörda! När jag fick veta att hon ändå tänkte delta, bad jag henne att ta med och tända varningsfacklor vid vägblockaden för att minska riskerna, men tyvärr gjorde dumt nog varken hon eller någon annan detta vid vägblockaden! Som sagt, solen Greta har ibland några större solfläckar!

Sedan bör den som är ledare undvika för stora egna risker. Sist påpekade jag för Greta, att dem som skyddar henne, förstås alltid måste följa henne nära, och hon behöver tänka både på sin egen säkerhet men även på deras säkerhet! För poliser som skyddar Greta, kan det kännas egendomligt att tvingas vara med om en vägblockad, för att Greta deltar i den!

Typisk en tonåring, att ta onödiga risker!!!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-05 kl. 22:10.
2020-03-05, 22:10
  #28880
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vad är det hon gör för klimatfrågan, sedvanliga lyssna på forskarna samt stulit hennes barndom?

Dina kompisar inom klimatförnekarorganisationen Heartland Institute vet eftersom de mobiliserar motåtgärder och bland annat sätter in en Anti-Greta mot Greta. Så tala med dem.

Sedan kan du även läsa dessa artiklar:

Citat:
Greta Thunberg: TIME's Person of the Year 2019

https://time.com/person-of-the-year-...reta-thunberg/
Citat:
Nature: Ten people who mattered in science in 2019.

GRETA THUNBERG

https://www.nature.com/immersive/d41...9-0/index.html

Och läsa t.ex dessa inlägg:
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Och slutligen kan du ta en titt i spegeln. Varför skulle du lägga så mycket tid och energi på att bekämpa Greta om hon inte åstadkom något?
2020-03-05, 22:15
  #28881
Medlem
Aeriannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och slutligen kan du ta en titt i spegeln. Varför skulle du lägga så mycket tid och energi på att bekämpa Greta om hon inte åstadkom något?

Lägga ner mycket tid och energi sägs av en person som skrivit 1000 inlägg enbart i detta ämne. Grattis till det förresten.
2020-03-05, 22:27
  #28882
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
Lägga ner mycket tid och energi sägs av en person som skrivit 1000 inlägg enbart i detta ämne. Grattis till det förresten.

Fast jag tycker - precis som Time och Nature - att hon är viktig och åstadkommer mycket.

Det som är roligt är ju att det finns motståndare till henne som menar att hon åstadkommer ingenting och ingen bryr sig om henne, samtidigt som de själva tillbringar hela dagarna med att bekämpa henne... Det finns en motsägelse här...
2020-03-05, 22:31
  #28883
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
Lägga ner mycket tid och energi sägs av en person som skrivit 1000 inlägg enbart i detta ämne. Grattis till det förresten.

Den var bra!

Man ska inte fråga vad Greta har åstadkommit, Man ska fråga vad Greta har lyckats med.
Svar: Inte ett skit. Utan tidningar så skulle Greta varit lika känd som hennes syster.

https://samnytt.se/gammelmedias-rack...er-15-procent/

Tack vare Greta så fattar fler och fler människor hur "gammelmedia" blir alltmer kommunistiska skrifter som inte går alls att lita på.
2020-03-05, 22:35
  #28884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Den var bra!

Man ska inte fråga vad Greta har åstadkommit, Man ska fråga vad Greta har lyckats med.
Svar: Inte ett skit. Utan tidningar så skulle Greta varit lika känd som hennes syster.

https://samnytt.se/gammelmedias-rack...er-15-procent/

Tack vare Greta så fattar fler och fler människor hur "gammelmedia" blir alltmer kommunistiska skrifter som inte går alls att lita på.

Hälften av dina inlägg på att hata på en aspie-unge och ditt användarnamn är döpt efter henne. Är du frisk? Riktigt patetiskt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback