Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-08, 10:06
  #22873
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Greta mobiliserar folk vart hon än kommer. Gator fylls med fredliga människor. Om högern kunde mobilisera lika många, världen över, så skulle jag bli orolig. Men jag skulle inte börja ljuga för mig själv.

Visst finns det många som hånar henne på nätet. Flera tusen! Och alla visar ni hur dåligt uppfostrade ni är. Ni skämmer ut era föräldrar.

Jag gillar Gretas how-dare-you-tal. Det är mycket välskrivet. När hon skulle hålla talet välde en känslostorm oväntat fram. Hon blev själv överraskad. Vissa hånar henne för det, fult och ouppfostrat, medan andra förstår henne och tycker att det är rätt att visa vad man känner.

https://pbs.twimg.com/media/EFeFwb8WsAIFJNX.jpg
https://pbs.twimg.com/media/EFfgEYZU...jpg&name=small
https://pbs.twimg.com/media/EFfDKG9X...pg&name=medium
https://timedotcom.files.wordpress.c...-strike-32.jpg

Alla är inte av samma uppfattning som väl är, hur skulle det se ut?
2019-12-08, 10:17
  #22874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Du blandar och ger en del. Finns poänger med det du säger, men det fetade vet du inget om, eller känner du Thunberg personligen?Klippte av en del av ditt hatiska skitsnack. Att du är är pinsamt avundsjuk och tramsigt jantelagsstyrd rörande Greta är alldeles uppenbart, men att du kör med falsk info ovanpå detta genom larvet "lilla, lilla klick" när hon har massor och åter stora massor med sig världen över får alla normala som läser dig att tro att du är dum i skallen på riktigt. Finns rätt mycket Greta-hat på nätet, ditt ligger i toppen av det mest dumflamsiga.Precis. Man kan undra om Greta-hatarna inte börjar tappa det helt.Jantelagen trycker på, hela tiden. Inte bara i Sverige - även i antal andra länder. Så löjligt, lågpannat beteende som folk håller på med.

Du gormar och gapar så att fradgan bubblar i ansiktet men saknar uppenbarligen (liksom Greta?) förmågan till ett helhetsperspektiv, eller att hålla två tankar i huvudet.

Ja, Greta är mycket uppmärksammad just nu. Till och med så uppmärksammad att hennes personliga säkerhet kan vara i fara Samtidigt ökar motståndet mot henne snabbt från alla möjliga, fredliga håll.

Här ingår bl.a kvinnor som avskyr att hon skrämmer upp deras barn med undergångspropaganda som inte alls hämtats från några ”97 % av världens främsta klimatforskare.” Hinner inte leta upp länken nu, men självaste Johan Rockström har sagt att det inte finns anledning till panik.

Här ingår folk som avskyr skräniga och aggressiva vänsteryngel, vilket rörelsen som hennes har en benägenhet att locka till sig.

Med tanke på att hon hänger ut den svenska regeringens otillräckliga och ineffektiva klimatpolitik inför resten av världen lär hon snart bli impopulär även av S och MP.

Att flera av dem är ”lågpannade” kan nog många iofs skriva under

Citat:
Ursprungligen postat av ghou
'Howe Dare You' är Gretas största succé hittills.

Visst, väldigt sympatiskt att anklaga vilt främmande människor för att förstört hennes barndom och drömmar. Lika sympatiskt som att önska att andra ska känna panik.

Tror att hon förlorade mycket stöd på din så kallade ”succé”. Finns många som tidigare gillade henne men numera kallar henne för ”hysterisk galning”.

Samtidigt är det nog många som börjat följa henne för att se vad hon ska vräka ur sig nästa gång. Nog f-n är hon mer underhållande än Isabella Löwin. Kalla det freakshow om du vill.
2019-12-08, 10:30
  #22875
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kan du nämna lite namn på personer som tidigare gillat henne som nu kallar henne en hysterisk galning?

Ta typ 10 namn eftersom du hade så många att välja bland.
Ta och kika på twitter vetja. T ex #Gresus eller #ClimateChangeHoax eller catchphrasen "how dare you". ALLA använder den ironiskt. Har inte hört den användas på riktigt en enda gång. Vilket skämt.


Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
En smutsig smear campaign helt enkelt.
Nej folk ogillar verkligen Greta. Det behövs ingen "campaign". Hon är lätt att ogilla när hon skriker ut sin vrede på helt fel personer, helt psykfallsaktigt. Åk till Malaysia, som är det mest nedskitande landet i världen, åk till Asien, med smutsiga industrier och där de dumpar lastbilsflak med hushållssopor i havet varje timma, åk till Bangladesh, Pakistan, Peru där samma sak sker....
Citat:
Att man skapar musikvideos av hennes tal och liknande är ju bara en kul grej, det är så Internet funkar.
Hahaha. Jag pratar naturligtvis inte om musikvideos.
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-12-08 kl. 10:49.
2019-12-08, 10:47
  #22876
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lilla lilla klick?
Antar att du låg och sov igår när närmare en halv miljon människor dansade i Madrid.
Nej, jag var på fest igår.

Vad sjutton fick du en halv miljon från?? Snälla människa, om du ska köra med propaganda så se till att ha på fötterna.

Det var hundra personer på en gata. På bild ser det ut som max 30 personer.

https://www.reuters.com/article/us-c...-idUSKBN1YB0I9
2019-12-08, 11:05
  #22877
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
...förutom den lilla, lilla klick...
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad sjutton fick du en halv miljon från?? Snälla människa, om du ska köra med propaganda så se till att ha på fötterna.

Vidga dina vyer lite. Titta här:

https://pbs.twimg.com/media/ELIIIluWsAAm6iM.jpg
https://twitter.com/FridayForFuture/...20324834549764

Verkar vara många som diggar Greta i Madrid. Helt ofattbara mängder med människor.
2019-12-08, 11:21
  #22878
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Petroliumindustrin och andra intressen som inte vill ha förändringar upplever henne som ett hot. Det satsas resurser på att sprida hat och hån. Exempelvis i kommentarsfälten där kommentarer på samma teman ältas, på olika språk. Där lär finnas både anställda troll, kanske botar och så nyttiga idioter som sprider budskapet.

Det stämmer. Och det finns kopplingar till det ökända Heartland Institute här:

Citat:
Attacks on Greta Thunberg Come from a Coordinated Network of Climate Change Deniers

"Those aggressions were orchestrated by the European Institute for Climate and Energy (EIKE) — an organization known for co-sponsoring events with U.S. free-market think tank, the Heartland Institute."

"It’s perhaps unsurprising to find that many of the U.S. commentators verbally assaulting Greta also have ties to the Heartland Institute, given the organisation’s Big Oil funding and long-history of promoting climate science denial."

"Many other critics of Greta in the U.S. are tied to another of Heartland’s funders, the Koch family, owners of the U.S.’s largest private energy company."

https://www.teenvogue.com/story/atta...limate-deniers
https://www.expressen.se/nyheter/kli...kor-som-hatar/
2019-12-08, 12:12
  #22879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men lägg av. Jag hatar inte Gresus, jag tycker hon är irrelevant, penibel och basar ett hoax, en masspsykos. Men är förbannad på Soros, Ana Luisa och de andra i ONE Foundation som skriver alla Gretas manus, som får unga idag att må psykiskt dåligt pga rädslan för "klimat" och framtid. Helt sjukt. Bara för att de när en dröm om makt över andra.

Och varför skulle jag, vuxen kvinna med utbildning, erfarenhet osv vara avundsjuk på Greta? Hon skolkade sig igenom åttan, skolkade sig igenom nian, fick ett "betyg" som skulle se bra ut trots att hon egentligen missat fler timmar än hon varit där, hon är 16 och kommer tidigast börja gymnasiet vid 17. Om ens då. Nej, jag är inte avundsjuk ett dugg.


Innan man sade "climate change" så sa man global warming. När önskan om en global warming inte gick i uppfyllelse snabbt nog (värmen ökade bara 0,5° Celsius baserat på en 300-årig period) så började man säga "climate change" istället. Trots att själva KLIMATET till 99,99999% styrs av SOLEN (solfläckar, flares, etc) samt allt det där som vi kallar VÄDER.

När vi nu går in i en ny Lilla Istiden, vilket forskare känt till hur länge som helst (vi börjar gå in i kröken nedåt redan nu) så kommer det bluff-baserade "climate change" passa väldigt bra in i agendan. Trots att det är en helt naturlig företeelse, och inte ett DUGG "man-made".


Men du får gärna vara ett får, eller en lämmel. Spring gärna först in i avgrunden. Jag litar mer på riktiga klimatforskare, du vet, såna som faktiskt blivit professorer, till skillnad från självutnämnda dito som bara bloggar om det.
Läs några artiklar på Wikipedia på teman som 'climate change' och 'global warming'. Du verkar missledd.
2019-12-08, 12:12
  #22880
Medlem
arbetets avatar
Fritt från Internet: Söndagens predikan:
Detta är Klimat-Gretas uppenbarelse, som Gud gav henom för att visa sina tjänare vad som snart skall ske. Salig den som läser upp och saliga de som hör orden i denna profetia och bevarar det som står skrivet i den. Ty stunden är nära, uppryckelsen är förestående, apokalypsen är här.

Ni har hört att det blev sagt till fäderna: Du skall inte flyga; den som flyger undgår inte sin dom. Men jag säger er: den som åker bil undgår inte sin dom, och den som inte åker kollektivt undgår inte att ställas inför mediedrevet, och den som inte har klimatskam undgår inte helvetets eld.

Ni har hört att det blev sagt: Du skall inte äta kött. Men jag säger er: den som ser på kött med vattnad mun har redan i sitt hjärta brutit reglerna. Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kastas i helvetet. Och om din högra hand förleder dig, så hugg av den och kasta den ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kommer till helvetet.

Den som gör orätt skall fortsätta att göra orätt och den som är oren fortsätta att orena sig, och den rättfärdige skall fortsätta att leva rättfärdigt och den helige att helga sig. Se, jag kommer snart och har med mig lön att ge åt var och en efter hans gärningar. Jag är A och O, den förste och den siste, början och slutet.

Jag är Klimat-Greta, profetinnan som offrade sig på klimatkorset och bär allas klimatsynder. Saliga de som avstår att flyga och äta kött. De skall få tillgång till livets träd och få gå in genom stadens portar. Men utanför är SUV-ägarna och långflygarna och högerpopulisterna och nättrollen och avgudadyrkarna och alla som älskar lögnen och lever i den.

Nåd från Klimat-Greta åt alla.
⛪🙏🏻✝️
2019-12-08, 12:23
  #22881
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fritt från Internet: Söndagens predikan:
Detta är Klimat-Gretas uppenbarelse, som Gud gav henom för att visa sina tjänare vad som snart skall ske. Salig den som läser upp och saliga de som hör orden i denna profetia och bevarar det som står skrivet i den. Ty stunden är nära, uppryckelsen är förestående, apokalypsen är här.

Ni har hört att det blev sagt till fäderna: Du skall inte flyga; den som flyger undgår inte sin dom. Men jag säger er: den som åker bil undgår inte sin dom, och den som inte åker kollektivt undgår inte att ställas inför mediedrevet, och den som inte har klimatskam undgår inte helvetets eld.

Ni har hört att det blev sagt: Du skall inte äta kött. Men jag säger er: den som ser på kött med vattnad mun har redan i sitt hjärta brutit reglerna. Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kastas i helvetet. Och om din högra hand förleder dig, så hugg av den och kasta den ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kommer till helvetet.

Den som gör orätt skall fortsätta att göra orätt och den som är oren fortsätta att orena sig, och den rättfärdige skall fortsätta att leva rättfärdigt och den helige att helga sig. Se, jag kommer snart och har med mig lön att ge åt var och en efter hans gärningar. Jag är A och O, den förste och den siste, början och slutet.

Jag är Klimat-Greta, profetinnan som offrade sig på klimatkorset och bär allas klimatsynder. Saliga de som avstår att flyga och äta kött. De skall få tillgång till livets träd och få gå in genom stadens portar. Men utanför är SUV-ägarna och långflygarna och högerpopulisterna och nättrollen och avgudadyrkarna och alla som älskar lögnen och lever i den.

Nåd från Klimat-Greta åt alla.
⛪🙏🏻✝️
Jag kan passa på här för dig som verkar intresserad i ämnet och andra att tipsa om en tråd ang, Greta och kristendom.

(FB) Greta Thunberg reformerar kristendomen?
2019-12-08, 12:25
  #22882
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hörde att Kirunagymnasium ska starta en 3-årig klimatutbildning. Greta och alla övriga 23 sökande är boendes på Östermalm och Södermalm och samtliga kommer att flygpendla.

Obs: skvaller

Hahah den var faktiskt hyfsad!

Någon som tror att Greta börjar skolan igen öht, kan hon ens gå vanlig skola nu när hon blivit så känd? Finns säkert dårar som vill ha ihjäl henne bara för att göra sig ett namn...
2019-12-08, 12:26
  #22883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
...
Nej folk ogillar verkligen Greta. Det behövs ingen "campaign". Hon är lätt att ogilla när hon skriker ut sin vrede på helt fel personer, helt psykfallsaktigt. Åk till Malaysia, som är det mest nedskitande landet i världen, åk till Asien, med smutsiga industrier och där de dumpar lastbilsflak med hushållssopor i havet varje timma, åk till Bangladesh, Pakistan, Peru där samma sak sker....

Hahaha. Jag pratar naturligtvis inte om musikvideos.

Om kampanjen "behövs" eller ej ur deras synpunkt kan du ju diskutera men det är uppenbart att den pågår. Dels är det, som andra just påpekat i tråden, känt vilka aktörer som engagerar sig och vilka intressen och finansiärer som ligger bakom. Dels så märks det när väldigt många kommentarer anför i princip samma argument att det är orkestrerat - inte bara organiskt framväxt opinion. Självklart finns det en del privatpersoner som stör sig, men mycket som sägs och skrivs är del i en kampanj.
Mycket ad hominem argument - vad kan det bero på?

Btw så vill hon åka till Kina och Indien. Vad kräver du? Att hon ska åka överallt samtidigt och ensam lösa alla problem? Är det så att antingen måste man rädda hela världen på en gång eller så har man inte rätt att säga något alls?
2019-12-08, 12:27
  #22884
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Hahah den var faktiskt hyfsad!

Någon som tror att Greta börjar skolan igen öht, kan hon ens gå vanlig skola nu när hon blivit så känd? Finns säkert dårar som vill ha ihjäl henne bara för att göra sig ett namn...
Ja verkar bli skolstart i augusti, inom vad och vart är oklart. Hon verkar taggad på att börja plugga. Annars kan hon ju bli rektor direkt på universitetet i Glasgow som studenderna där åberopat.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback