Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Det blir ibland nästan pinsamt tydligt när man diskuterar med kvinnor också offline. Hur många gånger man än säger det kan de inte ta in att man som incelman får exakt noll uppmärksamhet från kvinnor. Uppmärksamhet som man alltså. Inte ovanligt att höra att man är en intressant "person".
Även homosexuella män har f.ö. ohyggligt svårt att begripa det. "OK jag kan fatta om du har svårt att hitta en kvinna för en seriös relation, men att du saknar sexliv är ju ditt eget val. Ligg runt lite bara!" kan man få höra om man har homosexuella kompisar. Som om man skulle ha några möjligheter till one nigth stands som incelman.
Homosexuella män deltar ju i en helt annan sexuell marknad, bestående av andra män som generellt sett har betydligt högre sexdrift. De har aldrig haft med kvinnor att göra (förmodligen) ur ett sexuellt perspektiv och känner således inte till den sidan av kvinnor. Om jag inte missminner mig läste jag en studie om att homosexuella män trivs riktigt bra på dejtingsajter och knullappar, i snitt.
Ensamma kvinnors ensamhet är allt som oftast självvald, det beror oftast på att de inte får den uppmärksamhet
de vill ha, från killen
de skulle vilja ha i betydligt högre utsträckning än det omvända gäller för män. Det är utifrån detta perspektiv kvinnor pratar. Det jag tycker är så otroligt patetiskt är att kvinnliga "vänner" (om sådant ens är möjligt, verkar inte vara det egentligen!) säger att man är smart/snäll/osv men att vännen skulle vara sexuellt intressant kommer aldrig på tal, och gör man ett närmande förstör man det "vänskapliga" förhållandet.
Det är ett riggat spel som inte går att vinna. Läs:
https://www.sciencedaily.com/release...0717230341.htm
Citat:
They found that winners were far more likely to believe the game's outcome was fair, even when it was heavily tilted in their favor by rules requiring losers to hand over their strongest cards.