2020-02-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Såna här trådar myntar alltid ut i att incels hade kunnat få vad de vill om de ansträngt sig mer, jag tror inte att det är så. Alla kan inte vara kung av Tinder. Incels borde istället gå till botten med varför de är så beroende av sex och uppmärksamhet att det definierar hela deras liv. Det är den större och viktigare frågan.

Den frågan är lätt att svara på, varför är människor beroende av mat och vattne? Det är maslows behovstrappa.
Citera
2020-02-23, 10:05
Medlem
Citat:
Såna här trådar myntar alltid ut i att incels hade kunnat få vad de vill om de ansträngt sig mer, jag tror inte att det är så. Alla kan inte vara kung av Tinder. Incels borde istället gå till botten med varför de är så beroende av sex och uppmärksamhet att det definierar hela deras liv. Det är den större och viktigare frågan.
Alla kan inte vara kung av tinder, men alla (95%) av männen kan få en partner om de inte är psykiskt sjuka. Till och med dvärgar får ju partners. Incels lägger ner massa tid på grubbling som de istället skulle ha lagt på bli den bästa människa som de kan vara.
Citera
2020-02-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Du har väldigt rätt i det fetade. Man behöver inte vara en clown som underhåller alla, men för fan lite intressant behöver man vara..

Ja. Incels har i regel tre problem:

1. De jagar över sin liga.
2. De diskvalificerar sig själva genom att vara helt immuna mot goda råd. Som PBO.
3. De förstår inte att det är ett utbyte, man måste erbjuda andra människor något för att de ska vilja umgås med en.

Det ”paradoxala” är att alfamän i regel har väldigt låga krav på vilka de knullar, oftast mycket lägre än incels.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Vem fan duger som man är? Det första en eventuell flickvän gör är att börja försöka förändra dig. Jaha, du fick inte lika bra kort som Chad Thundercock, synd. Ska du gnälla över det eller ska du börja spela din hand?.

Ja du måste ju kunna erbjuda något annat än en 12 cm kuk.
Citera
2020-02-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Nej, jag motsätter mig inte tanken att det är dels jag själv som bär ansvar för min situation. Uppenbarligen inte, annars hade jag inte försökt förbättra mig själv. Men med tiden har det blivit desto mindre mitt eget ansvar, på grund av en vrickad och förvrängd samhällsutveckling. Det intressanta är att jag i alla andra fall/aspekter i livet skyller först på mig själv när något går dåligt. Till exempel på ett prov i skolan kanske någon skyller på läraren om de gjorde provet för svårt, så har jag aldrig gjort, alltid bara skyllt på mig själv först att jag inte lärt mig tillräckligt. Nu så fort jag kliver bort ifrån det och försöker lägga lite ansvar även på omvärlden får man världens hat tillbaka och blir shamead i att ta sitt eget ansvar, som att man aldrig någonsin har gjort det, och man kallas offerkofta och allt vad det betyder. Patetiskt!! Men jag kan förstå det på ett sätt, det är otroligt effektivt att shamea andra i att göra som man vill. Liknar narcisstisk manipulation som kan upplevas i nära relationer.

Det är precis det, att man inte har någonting att förlora. Tro mig, jag har tänkt så och den logiska slutsatsen har inte alltid varit att försöka förbättra sig själv.

Du säger att du förstår det där med polygami mansöverskott och allting ändå sitter du och utövar det just nu, polygami. Folk förstår inte att sådant sker otroligt mycket mer än för x antal år sen pga knullappar där folk träffas hur fort som helst och blir "kk", vad tror ni konsekvenserna av sånt beteende blir? För varje man som har 2 kks är det en annan som blir utan dvs hälften av män blir utan i en sån situation. Nu säger jag inte att alla incel problem orsakas av polygamt beteende, verkligen inte, jag inser som sagt att det finns andra aspekter att ta hänsyn till och personlig utveckling/förbättring är en viktig faktor men att det skulle ta slut där är så jävla naivt tankesätt att det är retbart.

Fel, jag är inte bitter i verkligheten och ser alltid till att bete mig bra mot folk. Du får se det jag skriver här som ett sätt att lasta av, precis som när du går på kampsportsträning. Du är väl inte så våldsam i verkliga livet som på kampsporten eller hur? Nej, precis.

Det är vad folk inte heller begriper, att det må vara ett utfall av evolutionen men det blir våldsamt. Polygami är mer naturligt men det är också mer våldsamt, vilket inte är bra för ett civiliserat samhälle (vilket är varför monogami växt fram). Det är bara ett exempel, samma gäller för mansöverskott där behöver man jämna ut siffrorna. Detta är inte ett hot eller en uppmaning till våld, detta är en observation som gjorts i otroligt många studier. I samhällen där det finns en stor underklass av män utan jobb/partner leder till våld, se polygama samhällen, samhällen med massivt mansöverskott och så vidare.
Jag säger inte att dina insikter är felaktiga, men du angriper dom på fel sätt. Det går inte att ändra på världen, men det går att ändra på hur man upplever den och hur den upplever en.

Det finns inget samband mellan att jag har 2 kks och att du är utan. De kan lätt båda ha 2 eller flera kks.

Jag är själv traditionellt lagd, men efter 2 längre förhållanden har jag lust att träffa många kvinnor innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra vidare, men jag kommer sikta på att bli en patriark med många barn innan 40.
Citera
2020-02-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Ja. Incels har i regel tre problem:

1. De jagar över sin liga.
2. De diskvalificerar sig själva genom att vara helt immuna mot goda råd. Som PBO.
3. De förstår inte att det är ett utbyte, man måste erbjuda andra människor något för att de ska vilja umgås med en.

Det ”paradoxala” är att alfamän i regel har väldigt låga krav på vilka de knullar, oftast mycket lägre än incels.

Ja du måste ju kunna erbjuda något annat än en 12 cm kuk.

Håller med om det här. Det är flera faktorer som samverkar för incels, bland annat ovanstående. Den här tråden visar ju tydligt hur ytliga och hur svårt vissa incels har för att förstå var problematiken egentligen ligger. Istället gnäller dom på mulliga tjejer som dom anser borde spela i deras liga för att dom är oförmögna att se djupare och förstå hur komplext attraktion är.
Citera
2020-02-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Håller med om det här. Det är flera faktorer som samverkar för incels, bland annat ovanstående. Den här tråden visar ju tydligt hur ytliga och hur svårt vissa incels har för att förstå var problematiken egentligen ligger. Istället gnäller dom på mulliga tjejer som dom anser borde spela i deras liga för att dom är oförmögna att se djupare och förstå hur komplext attraktion är.

Det egentliga problemet är en form av ”entitlement” som folk har idag, de förstår inte att för att någon ska vilja vara med dem måste dem erbjuda något. Det var förstås enklare förr, då kunde man inte välja och var tvungen att ta skeden i vacker hand, men så dog också huvuddelen av dessa män bort i krig.
Senast redigerad av AnonymFegis2 2020-02-23 kl. 11:04.
Citera
2020-02-23, 11:01
Moderator
pbos avatar
Citat:
Känslomässig närhet, kärlek och sex är grundläggande mänskliga behov. Ytterst få mår bra av att leva utan detta längre tider. Några få klarar det och väljer frivilligt celibat. För alla andra är det en konstant pina som ofta gör det svårt att njuta av andra delar av livet.
Citera
2020-02-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Detta är kärnan.
Citera
2020-02-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Känslomässig närhet, kärlek och sex är grundläggande mänskliga behov. Ytterst få mår bra av att leva utan detta längre tider. Några få klarar det och väljer frivilligt celibat. För alla andra är det en konstant pina som ofta gör det svårt att njuta av andra delar av livet.

Det här stämmer helt enkelt inte. Det är inte sant att brist på regelbunden sex och närhet som regel leder till psykisk ohälsa. Du har hittat på det. Många som lider av psykisk ohälsa verkar ha fått för sig att om de bara haft en brud skulle allt bli bra men alla som haft ett längre förhållande vet att detta inte stämmer överens med verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Alla kan inte vara kung av tinder, men alla (95%) av männen kan få en partner om de inte är psykiskt sjuka. Till och med dvärgar får ju partners. Incels lägger ner massa tid på grubbling som de istället skulle ha lagt på bli den bästa människa som de kan vara.

Men incels är ju inte nöjda med idén om att dom någon gång har bra möjligheter att få en partner. De vill ha sex, de vill ha sex nu. Att ha regelbunden tillgång till sex som medlemman ovan efterlyser är helt enkelt inte realistiskt för alla män.

Jag vet inte hur det ser ut nu men jag har läst någonstans att genomsnittspersonen för lite äldre generationer hade typ 10 partners i snitt under ett liv. Incels verkar ha fått för sig att du ska ha typ 10 partners per år för alltid och att detta är någon form av grundläggande krav för välmående. De är oerhört felinformerade på den här punkten.
Citera
2020-02-23, 11:44
Medlem
Citat:
Det här stämmer helt enkelt inte. Det är inte sant att brist på regelbunden sex och närhet som regel leder till psykisk ohälsa. Du har hittat på det. Många som lider av psykisk ohälsa verkar ha fått för sig att om de bara haft en brud skulle allt bli bra men alla som haft ett längre förhållande vet att detta inte stämmer överens med verkligheten.

Men incels är ju inte nöjda med idén om att dom någon gång har bra möjligheter att få en partner. De vill ha sex, de vill ha sex nu. Att ha regelbunden tillgång till sex som medlemman ovan efterlyser är helt enkelt inte realistiskt för alla män.

Jag vet inte hur det ser ut nu men jag har läst någonstans att genomsnittspersonen för lite äldre generationer hade typ 10 partners i snitt under ett liv. Incels verkar ha fått för sig att du ska ha typ 10 partners per år för alltid och att detta är någon form av grundläggande krav för välmående. De är oerhört felinformerade på den här punkten.
Ja de är felinformerade. När jag hade det illa så trodde jag att det berodde på att jag saknade partner, sedan när jag sedan fick mig en partner så hade jag det fortfarande dåligt. Nu långt senare efter flera år av arbete förstår jag att det var väldigt mycket fel på mig. Jag är ingen perfekt människa, men jag strävar efter att bli bättre hela tiden och bli en så varm människa som bara är möjligt att bli.

Det är så man måste göra istället för att konstatera: den moderna världen är helt förfärlig, ja det är den. Det är upp till mig att lägga till rätta för att jag ska kunna få det liv jag vill ha, finna mening och mål, glädja mig själv genom att glädja andra. Stå upp för vad som är rätt och riktigt och förstå att jag inte är perfekt eller har rätt hela tiden.
Citera
2020-02-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo

Också för kvinnor, så varför är det så förbannat svårt för dig att ge dessa kvinnor vad de vill ha då? Iväg och gymma med dig.
Citera
2020-02-23, 15:04
Medlem
Ni har funnit roten till problemet och ni vet uppenbarligen vad lösningen är, bra jobbat! Det är bara att bomma igen tråden, vad är nästa problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in