2023-11-15, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Självklart har jag hört kvinnor klaga på det. Jag har hört kvinnor klaga på allt möjligt. Men jag är less på att höra alla bortförklaringar om att jodå, kvinnor klagar jättemycket jättehögt men inte så att någon hör. Det måste vara därför vi aldrig hör några klagomål.

Du kan liksom inte resonera på det sättet. Ett dussin kollegor klagar i fikarummet på att det bara är skit på TV numera, och det går inte ens att titta på. Du kan ju för höge farao inte dra slutsatsen att detta är ett utbrett problem för svenskar. Inte ens för att du hört "många" säga det. Alldeles uppenbart går det ju sjukt bra för svenska tv-kanaler och de har inga problem med tittare.

Vad svamlar du om?

Hur gammal är du?
Citera
2023-11-15, 04:51
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Vad svamlar du om?
Du får nog bemöta specifika punkter du inte förstår i mitt inlägg om det ska gå att förklara saker du undrar över.
Citera
2023-11-15, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och vad har du för källa på att det är fler kvinnor idag, än förr, som är missnöjda och ensamma?

Och vad vet du om kvinnors situation förr? Jag har svårt att tro att tex. kvinnor som stod under förmyndarskap under sin make var särskilt nöjda över över detta... Och jag är helt säker på att kvinnor som blir utsatta för tvångsgifte inte är nöjda med det. Även om de kan ha både make och barn och inte är ensamma.

Ja, exakt. Och detta gäller inte minst incels. Det finns mycket de kan göra utan att involvera kvinnor, som kan få dem att må bra.

Vad för typ av källa söker du så det inte blir så att du viftar bort det?

Intressant att du inte att du behöver en källa när du pratar om när kvinnor stod under förmyndarskap eller vid tvångsgifte. Då går det bra att tro något?

Sen väljer du förstås extrema fenomen, vem har sagt att jag pratar om tvångsgifte?

Innan internetdejting och den galna feminism vi ser idag var de onekligen lyckligare av den enkla anledningen att de inte blev lurade att tro saker som är orealistiska.
Citera
2023-11-15, 04:54
Medlem
Citat:
Du får nog bemöta specifika punkter du inte förstår i mitt inlägg om det ska gå att förklara saker du undrar över.

Du pratar om det här ämnet ur ett strikt teoretiskt perspektiv så jag ställer mig tveksam till din erfarenhet av kvinnor. Hur gammal är du? Vad har du för erfarenheter av det moderna dejtinglivet?
Citera
2023-11-15, 05:01
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Du pratar om det här ämnet ur ett strikt teoretiskt perspektiv så jag ställer mig tveksam till din erfarenhet av kvinnor. Hur gammal är du? Vad har du för erfarenheter av det moderna dejtinglivet?
Nej, det är inte ur ett strikt teoretiskt perspektiv. Vad jag påstår är att jag med enkelhet kan avgöra att svenskar i stor utsträckning tycker att migrationspolitiken är ett problem. Eller att kriget i Ukraina är ett problem. Eller situationen i Gaza. Eftersom det skrivs mängder av artiklar, krönikor och folk som tycker hit och dit på nätet. Man behöver inte ens vara medlem på Flashback för detta. Man behöver inte ens se statistik för att fatta det.

Det existerar synnerligen, extremt, få kvinnor som exponerar relationsproblem i media eller på nätet (ens i stängda grupper) på en nivå som skulle göra detta till något sorts problem. I princip all problematik presenteras av män. Inte kvinnor.

Att män tycker att det borde vara ett problem för kvinnor är något helt annat.
Citera
2023-11-15, 05:07
Medlem
Citat:
Hon finns garanterat och vi pratade alla öppet om våra erfarenheter, vi var 4 st. Eftersom dejting är ett roligt/intressant ämne berättade hon det för oss, antagligen för att hon var glad att det gick så bra. Det hon inte förstod då, men som jag förstod omedelbart, är att ingen av dessa killar skulle stanna, av den enkla anledningen att de egentligen var på en högre nivå än henne. Och det fick jag bekräftat månader senare när hon grät ut till sin tjejkompis som i sin tur berättade det för mig, för att vi var nära vänner.

Det finns inga som helst problem med att dejta killar som är snyggare än en själv, men jag bara belyser de långsiktiga konsekvenserna och att de ofta är dessa naiva kvinnor som sen har svårt att hitta någon när de blir äldre.

Och de tjocka killarna skulle förmodligen också "pumpat och dumpat" henne. Det där Tinder ger jag inte mycket för efter allt jag läst om den appen. Ytligare sätt att träffas på får man väl leta efter. Förmodligen ser både de vältränade männen och de tjocka männen henne som ett stycke kött att ligga med. Så hon hade blivit lika olycklig vilka hon än valt...

Hon ska helt enkelt ut och träffa män irl. Där det kan uppstå ett ömsesidigt intresse och där mannen ser henne som mer än ett stycke kött. Och det kan han komma att göra, avsett om han är vältränad eller tjock. Jag menar: hon är ju tydligen så pass attraktiv att män får stånd med henne. Har hon därtill en trevlig personlighet, så kan ju "faktiskt" en vältränad man som hon lär känna irl. fatta tycke för henne. Men Tinder... nej nej nej. Där fattar man ju att många verkar se kvinnor som bara ett stycke kött. Givetvis gör även tjocka män detta.

Naiva kvinnor? Vad är det för "naivt" med att vilja ha de man attraheras av? Och att tro att de kan bli någonting om dessa rentav släpper till sexuellt? Det är faktiskt inte naivt. Det är naturligt att tro att det ska bli ett förhållande om en person väljer att dejta och väljer att ha sex med en. Det är liksom så det brukar gå till när folk blir ett par... Dejt, lära känna varandra, hångel och sex efter någon/några dejter. Att vissa män utnyttjar detta normala "in-i-förhållande-förfarandet" för att få "pumpa och dumpa", är något man får belasta dessa män för. Inte kvinnorna.

Och som sagt: vem är det som säger att inte en incel skulle kunna göra likadant mot en kvinna som väljer ut honom? Han har aldrig fått sex, ingen har velat ha honom. Plötsligt får han en kvinna i säng. Har sex med henne. Självförtroendet ökar hos honom och han tänker "bättre kan jag få". Och han "pumpar och dumpar" henne.

Så kvinnor kan bli dumpade och ensamma oavsett vilken man de än väljer. Och då är det ju bättre kvinnorna väljer någon kvinnorna vill ha. För det kan ju vara en bra man som vill ha ett seriöst förhållande med henne. Och då är det ju bra om hon känner attraktion till honom. Eftersom det någonstans är en bra vägvisare på att deras immunsystem matchar varandras och det därmed föds frisk avkomma som blir robust.

Men du tycker alltså att det är bättre att kvinnan väljer män hon inte attraheras av? Och med samma risk att bli "pumpad och dumpad" av dessa? Eller få barn med denna man som hon inte är attraherad av = sämre för avkomman deras, antingen rent biologiskt. Eller att hon säkert kommer vilja lämna honom och avkomman blir skilsmässoavkomma. Och hur lycklig tror du kvinnan blir då? Inget av dessa scenarier är väl någon höjdare?

Nej, då är det väl bättre hon ligger med de män hon finner attraktiva. Med risk att såras. Men också viss chans att finna något seriöst.
Citera
2023-11-15, 05:11
Medlem
Citat:
Nej, det är inte ur ett strikt teoretiskt perspektiv. Vad jag påstår är att jag med enkelhet kan avgöra att svenskar i stor utsträckning tycker att migrationspolitiken är ett problem. Eller att kriget i Ukraina är ett problem. Eller situationen i Gaza. Eftersom det skrivs mängder av artiklar, krönikor och folk som tycker hit och dit på nätet. Man behöver inte ens vara medlem på Flashback för detta. Man behöver inte ens se statistik för att fatta det.

Det existerar synnerligen, extremt, få kvinnor som exponerar relationsproblem i media eller på nätet (ens i stängda grupper) på en nivå som skulle göra detta till något sorts problem. I princip all problematik presenteras av män. Inte kvinnor.

Att män tycker att det borde vara ett problem för kvinnor är något helt annat.

Förstår du att bara för att det inte exponeras så innebär det inte att det problemet inte finns?

Man kan dessutom dra slutsatser via annan statistik.

Finns det fler singelhushåll idag än 30 är sen? Svar Ja

Är att ha barn och få uppleva att vara en mamma en viktig del för kvinnor rent biologiskt? Svar Ja

Enkel logik.

Jag noterar för övrigt att du vägrar prata om dig själv.
Citera
2023-11-15, 05:14
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Förstår du att bara för att det inte exponeras så innebär det inte att det problemet inte finns?
Förstår du att om du inte ens kan visa att problemet ens finns i någon större utsträckning så blir det rätt irrelevant??
Citat:
Jag noterar för övrigt att du vägrar prata om dig själv.
Ja alldeles självklart. Det rekommenderar jag alla att göra. Du får hitta någon annan fiffig vinkel än att försöka angripa min person. Bemöt argumenten istället.
Citera
2023-11-15, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och de tjocka killarna skulle förmodligen också "pumpat och dumpat" henne. Det där Tinder ger jag inte mycket för efter allt jag läst om den appen. Ytligare sätt att träffas på får man väl leta efter. Förmodligen ser både de vältränade männen och de tjocka männen henne som ett stycke kött att ligga med. Så hon hade blivit lika olycklig vilka hon än valt...

Hon ska helt enkelt ut och träffa män irl. Där det kan uppstå ett ömsesidigt intresse och där mannen ser henne som mer än ett stycke kött. Och det kan han komma att göra, avsett om han är vältränad eller tjock. Jag menar: hon är ju tydligen så pass attraktiv att män får stånd med henne. Har hon därtill en trevlig personlighet, så kan ju "faktiskt" en vältränad man som hon lär känna irl. fatta tycke för henne. Men Tinder... nej nej nej. Där fattar man ju att många verkar se kvinnor som bara ett stycke kött. Givetvis gör även tjocka män detta.

Naiva kvinnor? Vad är det för "naivt" med att vilja ha de man attraheras av? Och att tro att de kan bli någonting om dessa rentav släpper till sexuellt? Det är faktiskt inte naivt. Det är naturligt att tro att det ska bli ett förhållande om en person väljer att dejta och väljer att ha sex med en. Det är liksom så det brukar gå till när folk blir ett par... Dejt, lära känna varandra, hångel och sex efter någon/några dejter. Att vissa män utnyttjar detta normala "in-i-förhållande-förfarandet" för att få "pumpa och dumpa", är något man får belasta dessa män för. Inte kvinnorna.

Och som sagt: vem är det som säger att inte en incel skulle kunna göra likadant mot en kvinna som väljer ut honom? Han har aldrig fått sex, ingen har velat ha honom. Plötsligt får han en kvinna i säng. Har sex med henne. Självförtroendet ökar hos honom och han tänker "bättre kan jag få". Och han "pumpar och dumpar" henne.

Så kvinnor kan bli dumpade och ensamma oavsett vilken man de än väljer. Och då är det ju bättre kvinnorna väljer någon kvinnorna vill ha. För det kan ju vara en bra man som vill ha ett seriöst förhållande med henne. Och då är det ju bra om hon känner attraktion till honom. Eftersom det någonstans är en bra vägvisare på att deras immunsystem matchar varandras och det därmed föds frisk avkomma som blir robust.

Men du tycker alltså att det är bättre att kvinnan väljer män hon inte attraheras av? Och med samma risk att bli "pumpad och dumpad" av dessa? Eller få barn med denna man som hon inte är attraherad av = sämre för avkomman deras, antingen rent biologiskt. Eller att hon säkert kommer vilja lämna honom och avkomman blir skilsmässoavkomma. Och hur lycklig tror du kvinnan blir då? Inget av dessa scenarier är väl någon höjdare?

Nej, då är det väl bättre hon ligger med de män hon finner attraktiva. Med risk att såras. Men också viss chans att finna något seriöst.

Wow, jag ser att du blev jätteprovocerad av min historia och skyddar henne med näbbar och klor.

Det är förstås en högre sannolikhet att någon av de tjocka männen hade stannat av den enkla anledningen att de är närmare varandra i den outtalade attraktionsskalan.

Jag kan ge dig en analogi.

Om du ska anställa någon till ett lågavlönat lagerjobb och vill att personen ska stanna länge, helst till pensionen, vem väljer du då?

Niklas, som bara vill ha ett enkelt jobb och klarade knappt av gymnasiet men är villig att jobba hårt eller Rickard, som snart har pluggat färdigt till civilingenjör och vill upptäcka världen?
Citera
2023-11-15, 05:20
Medlem
Citat:
Förstår du att om du inte ens kan visa att problemet ens finns i någon större utsträckning så blir det rätt irrelevant??

Ja alldeles självklart. Det rekommenderar jag alla att göra. Du får hitta någon annan fiffig vinkel än att försöka angripa min person. Bemöt argumenten istället.

Det finns en hel del artiklar som poppar upp här och där om kvinnors ensamhet, men du vill inte hitta dem för du har bestämt dig att ensamt är lyckligt.

Du har ingen personlig erfarenhet, det märks jättetydligt.
Citera
2023-11-15, 05:22
Medlem
Citat:
Vad för typ av källa söker du så det inte blir så att du viftar bort det?

Intressant att du inte att du behöver en källa när du pratar om när kvinnor stod under förmyndarskap eller vid tvångsgifte. Då går det bra att tro något?

Sen väljer du förstås extrema fenomen, vem har sagt att jag pratar om tvångsgifte?

Innan internetdejting och den galna feminism vi ser idag var de onekligen lyckligare av den enkla anledningen att de inte blev lurade att tro saker som är orealistiska.

Jag vill se den källa du har kring det du påstår: att kvinnor är mer missnöjda och ensamma idag, än vad de var förr.

Såg precis nyss en dokumentär "Våldsam Heder" på SVT. Som tog upp just tvångsgifte. Med detta färskt i minnet, skrev jag om detta. och ja: domar föll. Mot den ena kvinnans föräldrar. Och mot den andra kvinnans make (hennes make som hon blivit tvångsgifte med och som senare mördade henne 2018 pga. att hon skiljt sig från honom och gift sig med en ny man av kärlek). Se dokumentären du, så får du höra historier kring vansinnigt lidande...

Lurade? Kvinnor är inte lurade. Kvinnor är väl medvetna om den begränsade tid de har för barnafödande. Men de är också väldigt väl medvetna om fördelarna med att ha utbildning och att etablera sig på arbetsmarknaden innan de får barn. Tar de studenten när de är 19 år och pluggar en medellång utbildning kan de vara färdigutbildade och etablerade på arbetsmarknaden vid 23 års ålder. Och under tiden hunnit skaffa sig en man att gifta sig med och få några knoddar med innan 30. Ingen omöjlighet förutsatt att de träffar rätt man som vill dela livet med dem.

Och det är väl snarare där skon klämmer: Precis som incels har svårt att finna någon att ha sex med (som de vill ha sex med). Så finns det vissa kvinnor som har svårt att finna en partner att stadga sig med (som de vill stadga sig med). Detta har varken att göra med att kvinnor har blivit "lurade" att göra eller med feminismen att göra. Det har med andra faktorer att göra...

Biologi: kvinnor är mer selektiva av sin natur. Och behöver så vara, då de ska välja en bra partner som hon attraheras av och kan känna sig trygg med.
Digitala samhället: ger kvinnor alltför orimligt stort utbud av män... Blir då svårt att överblicka vem som skulle kunna vara den bästa partnern...
Männen: Och vad vill sedan den man kvinnan har träffat och som hon anser är rätt? Vill han ha henne? Inte säkert. För han kanske också har det digitala utbudet... Eller inte vill stadga sig riktigt ännu... Osv.
Citera
2023-11-15, 05:23
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Det finns en hel del artiklar som poppar upp här och där om kvinnors ensamhet, men du vill inte hitta dem för du har bestämt dig att ensamt är lyckligt.
En hel del säger du? Bra där, visa dom.
Citat:
Du har ingen personlig erfarenhet, det märks jättetydligt.
Ja jag förstår att det kändes snopet att jag inte föll för dina fiffiga frågor. Det är såklart den typen av angrepp på person man är tvungen att ta till när man inte kan argumentera längre. Passa på att förklara att jag har liten snopp också när du ändå håller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in