Citat:
Ursprungligen postat av
Ocuckad
Hon finns garanterat och vi pratade alla öppet om våra erfarenheter, vi var 4 st. Eftersom dejting är ett roligt/intressant ämne berättade hon det för oss, antagligen för att hon var glad att det gick så bra. Det hon inte förstod då, men som jag förstod omedelbart, är att ingen av dessa killar skulle stanna, av den enkla anledningen att de egentligen var på en högre nivå än henne. Och det fick jag bekräftat månader senare när hon grät ut till sin tjejkompis som i sin tur berättade det för mig, för att vi var nära vänner.
Det finns inga som helst problem med att dejta killar som är snyggare än en själv, men jag bara belyser de långsiktiga konsekvenserna och att de ofta är dessa naiva kvinnor som sen har svårt att hitta någon när de blir äldre.
Och de tjocka killarna skulle förmodligen också "pumpat och dumpat" henne. Det där Tinder ger jag inte mycket för efter allt jag läst om den appen. Ytligare sätt att träffas på får man väl leta efter. Förmodligen ser både de vältränade männen och de tjocka männen henne som ett stycke kött att ligga med. Så hon hade blivit lika olycklig vilka hon än valt...
Hon ska helt enkelt ut och träffa män irl. Där det kan uppstå ett ömsesidigt intresse och där mannen ser henne som mer än ett stycke kött. Och det kan han komma att göra, avsett om han är vältränad eller tjock. Jag menar: hon är ju tydligen så pass attraktiv att män får stånd med henne. Har hon därtill en trevlig personlighet, så kan ju "faktiskt" en vältränad man som hon lär känna
irl. fatta tycke för henne. Men Tinder... nej nej nej. Där fattar man ju att många verkar se kvinnor som bara ett stycke kött. Givetvis gör även tjocka män detta.
Naiva kvinnor? Vad är det för "naivt" med att vilja ha de man attraheras av? Och att tro att de kan bli någonting om dessa rentav släpper till sexuellt? Det är faktiskt inte naivt. Det är naturligt att tro att det ska bli ett förhållande om en person väljer att dejta och väljer att ha sex med en.
Det är liksom så det brukar gå till när folk blir ett par... Dejt, lära känna varandra, hångel och sex efter någon/några dejter. Att vissa män
utnyttjar detta normala "in-i-förhållande-förfarandet" för att få "pumpa och dumpa", är något man får belasta dessa män för. Inte kvinnorna.
Och som sagt: vem är det som säger att inte en incel skulle kunna göra likadant mot en kvinna som väljer ut honom? Han har aldrig fått sex, ingen har velat ha honom. Plötsligt får han en kvinna i säng. Har sex med henne. Självförtroendet ökar hos honom och han tänker "bättre kan jag få". Och han "pumpar och dumpar" henne.
Så kvinnor kan bli dumpade och ensamma
oavsett vilken man de än väljer. Och då är det ju bättre kvinnorna väljer någon kvinnorna vill ha. För det
kan ju vara en bra man som vill ha ett seriöst förhållande med henne. Och då är det ju bra om hon känner attraktion till honom. Eftersom det någonstans är en bra vägvisare på att deras immunsystem matchar varandras och det därmed föds frisk avkomma som blir robust.
Men du tycker alltså att det är bättre att kvinnan väljer män hon inte attraheras av? Och med samma risk att bli "pumpad och dumpad" av dessa? Eller få barn med denna man som hon inte är attraherad av = sämre för avkomman deras, antingen rent biologiskt. Eller att hon säkert kommer vilja lämna honom och avkomman blir skilsmässoavkomma. Och hur lycklig tror du kvinnan blir då? Inget av dessa scenarier är väl någon höjdare?
Nej, då är det väl bättre hon ligger med de män hon finner attraktiva. Med risk att såras. Men också viss chans att finna något seriöst.