2020-01-20, 19:28
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
I hans fall (gissningsvis) och i många andra fall så handlar det ju bara om orimliga krav.
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Iom att andelen människor som inte är intresserade av att anpassa sig växer i samma takt som singlarnas kravlistor blir längre är det på sin plats att inse att om man tillhör gruppen som inte vill anpassa sig och även har tydliga krav så har man bara sig själv att skylla om man förblir singel.

Att beskylla patriarkat, matriarkat, feminism och samhällsutveckling är patetiskt.
Så ifall man är ensam måste man vara kravlös? Tycker ni även att ifall man letar efter fina lägenheter att man inte har rätt att gnälla ifall folk endast vill sälja kolonilotter åt en?

Men du får gärna skicka din väninnas nummer till mig. Jag har inget emot hundar eller att snickra.
Citera
2020-01-20, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Så ifall man är ensam måste man vara kravlös? Tycker ni även att ifall man letar efter fina lägenheter att man inte har rätt att gnälla ifall folk endast vill sälja kolonilotter åt en?

Men du får gärna skicka din väninnas nummer till mig. Jag har inget emot hundar eller att snickra.

Ja det blir konstigt och löjligt om någon med monopolpengar blir arg för att hen inte får ett slott. Världen är inte skyldig incels en viss typ av kvinna.
Citera
2020-01-20, 19:41
Medlem
vnc-s avatar
Citat:

Om det inte finns något utbud som matchar ens krav så finns det bara två alternativ, att sänka kraven eller att avstå. Jag tycker inte det är rimligt att gnälla över något så självklart, det handlar om att förstå och acceptera verkligheten.
Citera
2020-01-20, 20:05
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ja det blir konstigt och löjligt om någon med monopolpengar blir arg för att hen inte får ett slott. Världen är inte skyldig incels en viss typ av kvinna.
Om du säger så. Jag kan tycka att det är en väldigt oambitiöst sätt att se på saken. Man får bara vad man ber om. Jag tycker inte det är fel att be om en själsfrände.
Citera
2020-01-20, 22:00
Bannlyst
Citat:
Iom att andelen människor som inte är intresserade av att anpassa sig växer i samma takt som singlarnas kravlistor blir längre är det på sin plats att inse att om man tillhör gruppen som inte vill anpassa sig och även har tydliga krav så har man bara sig själv att skylla om man förblir singel.

Att beskylla patriarkat, matriarkat, feminism och samhällsutveckling är patetiskt.

Patetiskt vet jag inte. Tinder tex, hör till samhällsutvecklingen och är inte till godo när appen används fel. Den blir "knullappen" och "bekräftelse-appen" istället för matchnings-appen (och det är inget fel med en sådan).
Citera
2020-02-22, 07:23
Medlem
Ni som är incels och som undrar varför ni inte lyckas med tjejer (såvida ni nu inte ser ut som skräcködlor). Tjejer vill ha någon som bryr sig om dem och som visar att de gör det, någon som bjuder till och inte bara tar, gärna någon som uppvaktar och får en att känna sig speciell... Allt det räcker ganska långt.

Klarar ni inte av det (eller inte vill ändra på er) så får ni väl förbli singlar. Jag har gett en sån kille flera chanser, men det går fan inte längre när man inte besitter tillräckligt utav ovanstående egenskaper. Förvänta er inte att bli älskade per automatik bara för att ni finns.

Tack för ordet.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-02-22 kl. 07:32.
Citera
2020-02-22, 07:39
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ni gnäller istället för att se er i spegeln och inse att ni har befängda krav. Livet är inte skyldiga er en fotomodell utan minsta skavank. Patetiska offerkoftor är vad ni är.

Får jag fråga hur du som kvinna som inte är i 20års-åldern längre och inte lyckats hitta en livspartner, trots att du är just kvinna och haft alla chanser i världen och alltså avslutat samtliga relationer - ska vara någon slags auktoritet på just relationer? Och dessutom fortfarande har höga krav trots att tiden är din fiende?

Kanske är det istället så att om vi män som inte haft en relation är mogna att få vår första relation att faktiskt fungera.

Mina lärare har alltid gnällt på mina långa meningar.
Citera
2020-02-22, 10:18
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Om du säger så. Jag kan tycka att det är en väldigt oambitiöst sätt att se på saken. Man får bara vad man ber om. Jag tycker inte det är fel att be om en själsfrände.
Man får inte något för att man ”ber om” det.

Häri ligger själva essensen av en incels tankevärld. Oambitiöst, minst sagt.

Hitta ett ideal och arbeta dig dit. Ett ideal som innefattar de delar den kvinna du vill ha, vill ha.

Det är inte svårare än så.
Citera
2020-02-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Man får inte något för att man ”ber om” det.

Häri ligger själva essensen av en incels tankevärld. Oambitiöst, minst sagt.

Hitta ett ideal och arbeta dig dit. Ett ideal som innefattar de delar den kvinna du vill ha, vill ha.

Det är inte svårare än så.

Det är inte så enkelt. Om vi bara antar att alla incels vill ha snygga tjejer är det lätt att förstå varför de gett upp hoppet. IQ (och därmed utbildning, pengar och status), längd, utseende överlag bestäms på förhand och är ingenting de kan ändra på, så deras möjlighet att attrahera en sån partner är låg oavsett vilket ideal de strävar efter.

Däremot tror jag de flesta incels faktiskt vill ha en vanlig flickvän, medioker tjej som vill dela vardagen med dem. Inte för att det ej finns incels som är det pga deras höga krav, men dessa är garanterat en väldigt liten grupp och de flesta hade blivit lyckliga av en helt vanlig tjej.

Grunden till denna incel problematik ligger i bland annat att Sverige övergett sina traditionella religiösa värderingar om giftermål och familj av typen mamma pappa barn. Ett annat problem är att unga tjejer och killar inte har samma press att gifta sig och skaffa barn tidigt, de ska gå på universitet och fixa karriär först. För kvinnor är detta mycket lättare att hantera dels pga lägre sexdrift, dels pga tillgången till no strings attached sex. Bara en minoritet av män har möjligheten att ligga runt. En annan orsak är mansöverskottet i åldrarna 18-34. Och så klart att tjejer nu är mycket bättre i skolan än pojkar, vilket betyder att tjejer får högre utbildning, därmed bättre mer välbetalda jobb. Läs det ojämlika faderskapet av Boschini och Sundström, där framgår väldigt tydligt att inkomst är avgörande för mäns möjlighet till reproduktion, samma korrelation finns ej för kvinnor.

Det finns en stark koppling mellan polygami och brott/krig, och desto mer vi lutar åt en sådan samhällsstruktur desto våldsammare blir det. Tinder hjälper inte direkt med att stävja detta problem. Polygami är jämförbart med seriell "monogami".
Senast redigerad av trolldatan 2020-02-22 kl. 10:45.
Citera
2020-02-22, 11:26
Medlem
Det ligger i allas intresse att andelen incels minskar. Dels för att minska deras lidande givetvis men också för att de utgör i värsta fall en fara för samhället. En arg man som inte känner att den har någon väg ut eller något att förlora kan ställa till med vadsomhelst. En man med psykiskt välmående är en tillgång för samhället.

Dels så måste man ju konstatera att vi män som inte är i ett förhållande och inte dejtar särskilt mycket, nog gärna skulle vilja ha sex bra mycket oftare än vad vi har. Så på ett sätt är vi också incels, även om termen förstås används mer urskiljningslöst än så, incels är väl alltid oskulder till exempel. Det här ämnet intresserar mig och jag har djupdykt i olika profiler som Elliot Rodger etc.

Vad jag uppfattar vara det absolut största karaktärsdraget som hindrar incels från att nå sina mål, är att de är ganska känsliga för att hamna i en negativ feedback loop. Man testar något, frågar ut en tjej tex, blir ratad (det blir vi alla), tar det ganska personligt och undviker att utsätta sig för det igen. Detsamma gäller nätdejting, etc.
I slutändan blir de bittra, vilket inte heller är attraktivt. Det kan vara både medvetet genom ens val men också omedvetet att man hamnar i en negativ spiral, och när karusellen väl är igång behövs inte stora förändringar för att slutresultatet tillslut blir "inceldom". Det är just feedbacken som är viktig.
Man måste AKTIVT motverka att detta händer. Göra allt man kan för att hamna i en positiv feedback loop istället. Det gäller allting, ekonomi och arbete, kärlek blablabla.

Och jag lovar att när ni väl har en flickvän, så kommer ni skita fullständigt i hur "kvinnor i allmänhet är", vem fan bryr sig, ni är inte tillsammans med ett genomsnitt, ni är tillsammans med en individ.
Så, visst känns det efterblivet att stångas mot en vägg som aldrig verkar ge vika men... Hang in there.

Och allt prat som inlägget ovan om kvinnors och mäns utbildningsnivå, hypergami etc etc visst det må stämma på gruppnivå men det behöver inte betyda något på individnivå. Åter igen, don't get discouraged.
Senast redigerad av Porkster 2020-02-22 kl. 11:33.
Citera
2020-02-22, 11:55
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Nog existerar de iaf, incels som inte är tillräckligt ensamma för att vilja se över sina partnerkrav och jag har ett rykande färskt exempel:

I bekantskapskretsen finns en 35-årig sk incel, enligt utsago ska han i unga år lyckats bli av med oskulden men aldrig lyckats inleda en relation och dejtingen har enligt honom alltid varit stendöd för att ingen kvinna anser att han duger. Han är tydlig med att han beskyller feminismen och svenska kvinnor för hans singelliv eftersom svenska kvinnor fått storhetsvansinne och kräver män som har "allt" för att vilja inleda en seriös relation.

Så, några kvinnor i bekantskapskretsen bestämde sig nyligen för att hjälpa kraken då han av någon anledning väckte deras sympatier. Kraken ser ut som vilken svensk man som helst, ca 180, normalbyggd, arbetare, kan nog se rätt trevlig ut om han ansträngde sig.
Kvinnorna i bekantskapskretsen presenterade en 28-årig singelkvinna med ungefär samma utgångsläge förutom att hon är mer positivt lagd än kraken och möjligen mer fördelaktigt utseende.

Så vad händer? Kraken får se en bild på singelkvinnan, blir eld och lågor för att hon "tom ser söt ut", han önskar få kontakt med singelkvinnan, frågar om han kan få hennes telefonnummer för att börja skicka sms. Kvinnorna bestämmer sig därför att höra om singelkvinnan kan vara intresserad av en blinddejt och jadå det är hon.

Vad händer? Singelkvinnan hoppar förslaget om sms och ringer istället upp kraken och de talar någon halvtimme över telefon. Singelkvinnan berättar efteråt för de kvinnliga bekanta att hon tyckte samtalet gick bra, att kraken verkade trevlig och normal. Vad tyckte då kraken?
Jo kraken var däremot mycket skeptisk och han kände att detta aldrig skulle kunna fungera.

Det visade sig att denna singelkvinna inte bara har arbete, hon har även tagit över sina morförälders gård som hon försöker sköta och renovera på egen hand, hon klättrar, tycker om att resa, har två hundar som hon tränar med och hon älskar friluftsliv.

Det passade inte kraken, kvinnan verkade ju vara "så ini helvete upptagen och han var ju varken intresserad av gård, friluftsliv eller hundar. Skulle han helt plötsligt behöva passa hundar och snickra på en gård, det hade han inte det minsta lust med".

Bara för att du påstår att de existerar, så blir inte det någon slags regel. Skulle påstå att de inte ens är en liten minoritet. Klart att mannen i det exemplet du lägger upp låter som en riktig tönt, som borde rannsaka sig själv. Fast jag har aldrig träffat en sån man och jag träffar många personer, riktigt många personer.

Jag slår vad om att en majoritet incels hade varit beredd att uppoffra halva sitt intresseliv för att hitta en kvinna som bara är genomsnittlig. Jag menar, till och med vanliga män tofflar ju för sina kvinnor. Påstår du då att en man som exemplet, väljer bort en fräsch kvinna med personligheten och livet i schack... Så väljer jag antingen att säga "bullshit" eller påstå att han är ett extremt undantag. Den stora frågan är varför dina väninnor inte kan para ihop kvinnan med någon av de andra 99.99% ensamma män som faktiskt hade slängt sig i bilen direkt och åkt 100 mil för att få träffa henne? Ni lägger resurser i så fall på en man som inte förtjänar det.

Jag själv är en man som antagligen tillhör 10-20%:en. Börsmiljonär, 2+miljonerslägenhet, välutbildad, bra jobb, bodybuilder, lång, klär mig snyggt, är trevlig och behandlar folk väl och allt sånt. Till och med jag skulle inte tacka nej till en dejt med en genomsnittlig tjej som är trevlig och positiv. Och då kan jag "välja och vraka" (inte riktigt men i princip) när det gäller rena ligg.

Vet inte vad agendan ni har är, när ni försöker rationalisera bort ett samhällsproblem hos män med diverse osanningar. Det hade gynnat både kvinnor och män om samhället var mer öppet för folk att träffas.
Citera
2020-02-22, 13:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ni som är incels och som undrar varför ni inte lyckas med tjejer (såvida ni nu inte ser ut som skräcködlor). Tjejer vill ha någon som bryr sig om dem och som visar att de gör det, någon som bjuder till och inte bara tar, gärna någon som uppvaktar och får en att känna sig speciell... Allt det räcker ganska långt.

Klarar ni inte av det (eller inte vill ändra på er) så får ni väl förbli singlar. Jag har gett en sån kille flera chanser, men det går fan inte längre när man inte besitter tillräckligt utav ovanstående egenskaper. Förvänta er inte att bli älskade per automatik bara för att ni finns.

Tack för ordet.

hur ska man visa sånt när man blir ratad innan man ens öppnat munnen? blir svårt då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in