2020-02-21, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmogoteborg
Haha fyfan vilken jävla idioti. Helt sjukt att du ska behöva ”visa” din personlighet en gång till. Fan va dumt. Vet du vad det var som fick dig att inte lyckas denna gång? Svarade du för mycket i mitten? Har hört från många att svarar man för mycket i mitten anses man som osäker.

Ingen aning men när jag berättade för inskrivningshandläggaren att jag klarade det sist så blev hon helt ställd och visste inte vad hon skulle säga mer än att jag har en spärrtid på 12 månader och får gärna komma tillbaka om ett år...
Citera
2020-02-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zplatt
Tjena!
Jag gjorde också prövningen igår och misslyckades på neo-pir testet, ett bevis på att testerna verkligen inte är optimala är att i höstas gjorde jag alla tester men misslyckades på psykologen.
Eftersom spärrtiderna ändrades 2020 så fick jag göra om alla testerna och fick en 6:a på uniq och failade på neo-pir...
Mitt tips för att klara uniq är att öva på spatial intelligens och talkombinationer, eventuellt träna på motsatsord.

Tack för svar, men fyfasiken va surt att du fick göra om allt.

Det jobbigaste av allt är att man lär ju vänta 1 helt år för att få göra om detta.
Citera
2020-02-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zplatt
Ingen aning men när jag berättade för inskrivningshandläggaren att jag klarade det sist så blev hon helt ställd och visste inte vad hon skulle säga mer än att jag har en spärrtid på 12 månader och får gärna komma tillbaka om ett år...

Tråkigt o höra. Du löser det nästa gång!

Tränade du något innan till UNiQ testet? Har du lite tips för en som ska prövas för första gången snart?
Citera
2020-02-21, 18:13
Medlem
Fick positivt antagningsbesked idag efter tester genomförda 3-4 Februari. Strax under 3 veckor för säkerhetsprövning till besked, mycket smidigt!
Citera
2020-02-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excidor
Fick positivt antagningsbesked idag efter tester genomförda 3-4 Februari. Strax under 3 veckor för säkerhetsprövning till besked, mycket smidigt!

Kul, Grattis! Fick du besked om lärosäte och aspirant oxå ?=)
Citera
2020-02-22, 09:59
Medlem
Citat:

Grattis! Hur upplevde du psykolgen och hur förhöll du dig till frågeställningarna?
Citera
2020-02-22, 13:00
Medlem
Det känns lite motigt att man måste göra om alla tester man varit godkänd på förra gången indeed. Ni som jag som varit godkänd tidigare. Upplevde ni att något ändrats i uniq osv? Eller är det samma test som tidigare omgångar? Det är väl för och nackdelar med spärrtider antar jag. Frågan är bara om dom har råd att införa spärrtider på 12 mån när det är brist på poliser och utbildningsplatser som inte lyckas fyllas upp
Citera
2020-02-22, 15:02
Medlem
Jag sökte till polis utbildningen, mest för att se på frågorna osv, där skrev ja in en negativ sak, jag har psoriasism, två små märken 1 cm styck och får svar på direkten att jag inte få göra utbildningen.

Hur kan psoriasis hindra en polis utbildning?xD
Citera
2020-02-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderhunden
Kul, Grattis! Fick du besked om lärosäte och aspirant oxå ?=)

Efter godkända tester fick man välja skola, studieform och aspirantplats efter lediga platser. Då jag var tidigt ute fick jag välja precis som jag ville med studieplats, studieform och aspirantplats. Fick möjlighet att välja för tre terminer framåt.

Fick direkt preliminärt antagningsbesked och sedan slutgiltiga inom 3 veckor när drogtester och säkerhetsprövning var klar.
Citera
2020-02-22, 22:15
Medlem
Citat:
Efter godkända tester fick man välja skola, studieform och aspirantplats efter lediga platser. Då jag var tidigt ute fick jag välja precis som jag ville med studieplats, studieform och aspirantplats. Fick möjlighet att välja för tre terminer framåt.

Fick direkt preliminärt antagningsbesked och sedan slutgiltiga inom 3 veckor när drogtester och säkerhetsprövning var klar.

Vad menar du med "Fick möjlighet att välja för tre terminer framåt.".
När du har studiestart eller vad?
Citera
2020-02-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderhunden
Vad menar du med "Fick möjlighet att välja för tre terminer framåt.".
När du har studiestart eller vad?

Ja, man får välja studiestart för tre olika terminstarter.
Citera
2020-02-23, 22:07
Medlem
RikiRus avatar
Hej!

Då var det dags för mig att försöka igen, valt tid för tester i maj, nu blir det bara att ligga i med träning och hänga här för vettig info om det hela

Jag har egentligen bara några frågor, som säkert ställts tidigare men ni med kunskapen får gärna dela med er..

- Gör man ISO-KAI testet först innan Cyklingen? eller kan detta vara slumpmässigt? känns spontant som att man lär prestera sämre i ISO-KAI om man redan är utmattad ifrån Cyklandet.

- När det gäller CV och stärkande av uppgifter i CV, vad menas med detta? ska man ta med Anställningsavtal på sina anställningar som man haft? eller vad tänker dem? Betyg och så är lugnt, men tänker att anställningsavtal kan vara lite känsligt att ha med sig, vad vet jag?

- Journaler, jag har egentligen inget som finns i mina journaler, jag har opererat mig vid väldigt ung ålder men känns orimligt att jag ska dra ut samtligt i min journal för att bevisa en operation som är gjort när man var.. 6 år? jag vet inte ens själv lix.. jag antar de menar sånt som påverkar än än idag, eller som är gjort inom rimligt tid.

- Överlag, några tips på träning som är bra inför detta? både när det gäller Logiken, och ISO-KAI samt Cyklandet.

Tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in