2019-04-08, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorneMalvo
Precis, det stämmer att det är en spärrtid på 24 månader om man inte blir godkänd på säkerhetsprövningen.

Styvnacke, vet inte riktigt vad jag ska tro... känns väldigt konstigt att du fick ett sånt besked... som jag har uppfattat det så blir man antingen godkänd eller inte på säkerhetsprövningen. Blir du inte godkänd så blir du, som tidigare sagt, spärrad och skulle det vara så att du blir godkänd men ändå inte blir antagen, då beror det på att du har för dåligt meritvärde att konkurrera med om de har tillräckligt många godkända sökande. Du kan väl lägga upp en bild på det brevet som du fick i så fall för att övertyga oss?
Jag kan ju säga att ingen blev mer förvånad än jag själv av det beskedet.

Det är dock fortfarande ett faktum att säkerhetsprövningen består av en intervju samt en registerkontroll, och precis som under hela ansökningsprocessen så är man inte godkänd på ett moment (intervjun i detta fall), så kommer det inte genomföras någon registerkontroll.

Om ni tror på det eller inte är upp till er men det skulle ju vara en konstig sak att hitta på måste jag påstå.
Citera
2019-04-08, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRelaxerz12
Minns att jag pratade med Rekryteringsmyndigheten och att dem sa oavsett vilken del av säkerhetsprövningsintervjun man misslyckas på (läs: polismans bedömning och/eller registerkontroll av säkerhetspolisen) så blir automatiskt spärrtid på 24 månader.

Så Styvnacke får gärna lägga upp en bild
Du har rätt i att det har varit så men efter att de tog bort den allmänna spärrtiden på två år så är det bara spärrtid kvar på ett negativt resultat efter utförd registerkontroll.
Citera
2019-04-08, 11:32
Medlem
Citat:
Så Styvnacke får gärna lägga upp en bild
Duger det här? https://imgur.com/BmIJmts
Citera
2019-04-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvnacke

Helvete vad olyckligt! Visste verkligen inte att det kunde gå så, nu känns det ju typ omöjligt att komma in...
Citera
2019-04-08, 13:16
Medlem
Citat:

Tycker ändock att det är märkligt med polismans bedömning kontra psykologen som två gånger bedömt dig som lämplig.

Tror du att det enbart var personkemi som inte stämde vid intervjun med polisman eller finns det något annat som du tror förorsakde detta besked? Är du dömd för brott? Isåfall vilka brott?

Uppskattar din ärlighet!
Citera
2019-04-08, 13:41
Medlem
Citat:
Tycker ändock att det är märkligt med polismans bedömning kontra psykologen som två gånger bedömt dig som lämplig.

Tror du att det enbart var personkemi som inte stämde vid intervjun med polisman eller finns det något annat som du tror förorsakde detta besked? Är du dömd för brott? Isåfall vilka brott?

Uppskattar din ärlighet!
Skulle nog säga enbart personkemi.
Inga skelett i garderoben förutom någon fortkörning för mer än tio år sedan så det är knappast det som spökar.
Citera
2019-04-08, 14:09
Medlem
Citat:

Uppskattar din ärlighet!

Citat:
Inga skelett i garderoben förutom någon fortkörning för mer än tio år sedan så det är knappast det som spökar.

Håller med dig, TheRelaxerz12!

Hmm... hur pass snabbt tas beslutet om man blir godkänd på intervjun tror ni? Sker det direkt efteråt?
Citera
2019-04-08, 14:28
Medlem
Citat:

Då måste du ha otroligt otur när det kommer till personkemi.

Fick du ditt besked via RM digitala sida eller per post?

Visst är det så att dem som får negativa besked får dem innan dem som får positiva besked?

Kan någon göra kvalificerade gissningar på när respektive antagningsbesked för HT 19 kommer?
Senast redigerad av TheRelaxerz12 2019-04-08 kl. 14:40.
Citera
2019-04-08, 15:01
Medlem
Citat:

Visst är det så att dem som får negativa besked får dem innan dem som får positiva besked?

Kan någon göra kvalificerade gissningar på när respektive antagningsbesked för HT 19 kommer?

Att de skulle ta beslut efter personkemi känns långsökt...
Citera
2019-04-08, 15:09
Medlem
Citat:

Jag och många andra fick brev i lådan veckan innan de positiva beskeden skickades ut och som jag har förstått så brukar det vara så.

Beslut ska i år komma den 28 maj men det kan ibland bli försenat ett par dagar så om man inte fått ett brev i lådan innan dess så kan man vara nöjd.
Citera
2019-04-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorneMalvo
Att de skulle ta beslut efter personkemi känns långsökt...

Vet inte varför, men min magkänsla säger att Styvnacke inte säger hela sanningen. Vill dock inte misstro hen som vart behjälplig med mina frågor.

Malvo, har du sökt till HT 19 och klarat alla moment?
Citera
2019-04-08, 16:10
Medlem
Citat:
Vet inte varför, men min magkänsla säger att Styvnacke inte säger hela sanningen. Vill dock inte misstro hen som vart behjälplig med mina frågor.

Malvo, har du sökt till HT 19 och klarat alla moment?

Japp, det har jag! Du också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in