Citat:
Ursprungligen postat av
LorneMalvo
Precis, det stämmer att det är en spärrtid på 24 månader om man inte blir godkänd på säkerhetsprövningen.
Styvnacke, vet inte riktigt vad jag ska tro... känns väldigt konstigt att du fick ett sånt besked... som jag har uppfattat det så blir man antingen godkänd eller inte på säkerhetsprövningen. Blir du inte godkänd så blir du, som tidigare sagt, spärrad och skulle det vara så att du blir godkänd men ändå inte blir antagen, då beror det på att du har för dåligt meritvärde att konkurrera med om de har tillräckligt många godkända sökande. Du kan väl lägga upp en bild på det brevet som du fick i så fall för att övertyga oss?
Jag kan ju säga att ingen blev mer förvånad än jag själv av det beskedet.
Det är dock fortfarande ett faktum att säkerhetsprövningen består av en intervju samt en registerkontroll, och precis som under hela ansökningsprocessen så är man inte godkänd på ett moment (intervjun i detta fall), så kommer det inte genomföras någon registerkontroll.
Om ni tror på det eller inte är upp till er men det skulle ju vara en konstig sak att hitta på måste jag påstå.