Citat:
Ursprungligen postat av
Sparljuset
Att tidigare ha haft en depression och blivit färdigbehandlad för det, är inte samma sak som att ha pågående psykiska besvär.
Däremot säger chefspsykologen på rekryteringsmyndigheten att man gärna ser att det var minst 2år sedan man var färdigbehandlad innan man söker till skolan.
Och varför bör man ha varit besvärsfri i två år tror du?
Citat:
Personligen tror jag att (nästan) alla erfarenheter är tillgångar inom polisen, någon som tidigare haft depression har en bättre förståelse när de träffar personer inom yrket med samma problem. Något som du verkar sakna erfarenhet av.
Tycker det är tråkigt att se vad du skriver med tanke på att du är polis. Du bör ju ha träffat ett flertal personer som inte mår bra.
Jag har träffat flertalet personer med en massa olika "erfarenheter", därför vet jag också vilka erfarenheter som är lämpliga, och vilka som inte är det.
Men du kanske tycker att missbruk är en bra erfarenhet också? Då vet man ju hur en heroinist, amfetaminist eller haschtomte " tänker"
Citat:
Du vet ingenting om att "grabben" kommer tycka att yrket blir tungt pga tidigare dep. Det kan snarare stärka honom i hans roll som polis.
Nä det är sant, vad vet jag. Har ju bara jobbat med detta en massa år, liksom många av mina kollegor, dom som vet allra minst om detta är ju såklart vi