Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikiRu
Hej!

Då var det dags för mig att försöka igen, valt tid för tester i maj, nu blir det bara att ligga i med träning och hänga här för vettig info om det hela

Jag har egentligen bara några frågor, som säkert ställts tidigare men ni med kunskapen får gärna dela med er..

- Gör man ISO-KAI testet först innan Cyklingen? eller kan detta vara slumpmässigt? känns spontant som att man lär prestera sämre i ISO-KAI om man redan är utmattad ifrån Cyklandet.

- När det gäller CV och stärkande av uppgifter i CV, vad menas med detta? ska man ta med Anställningsavtal på sina anställningar som man haft? eller vad tänker dem? Betyg och så är lugnt, men tänker att anställningsavtal kan vara lite känsligt att ha med sig, vad vet jag?

- Journaler, jag har egentligen inget som finns i mina journaler, jag har opererat mig vid väldigt ung ålder men känns orimligt att jag ska dra ut samtligt i min journal för att bevisa en operation som är gjort när man var.. 6 år? jag vet inte ens själv lix.. jag antar de menar sånt som påverkar än än idag, eller som är gjort inom rimligt tid.

- Överlag, några tips på träning som är bra inför detta? både när det gäller Logiken, och ISO-KAI samt Cyklandet.

Tack för all hjälp!

Ett tips är att lyssna på Spotify och Polisutbildningspodden som går igenom antagningsprocessen
Citera
2020-02-24, 15:37
Medlem
RikiRus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excidor
Ett tips är att lyssna på Spotify och Polisutbildningspodden som går igenom antagningsprocessen

Tack för tipset! du är ju kung! nu har man något att lyssna och lära lite om.
Citera
2020-02-26, 10:14
Medlem
saltopihs avatar
Skrev en sjua på uniq-testet men rök på personlighetstest. Tog för givet att man skulle få gå igenom sina svar och ha chans att förtydliga eventuella frågetecken så svarade säkert lite luddigt.

Så mitt tips är; svara det du tror att man vill höra.
Citera
2020-02-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltopih
Skrev en sjua på uniq-testet men rök på personlighetstest. Tog för givet att man skulle få gå igenom sina svar och ha chans att förtydliga eventuella frågetecken så svarade säkert lite luddigt.

EXAKT!!
Som jag skrev tidigare så hände exakt samma sak mig, i höstas klarade jag det eftersom jag skrev vad jag trodde de ville veta och nu tänkte jag att jag kan ju förtydliga för psykologen sen men nej...
Spärrtiden är inte rolig..
Citera
2020-02-26, 23:58
Medlem
Hej! Jag ska på prövning på onsdag 4 mars. Är det någon mer som ska ha prövning på onsdag? Är orolig och nervös inför UNIQ på testet 😥
Citera
2020-02-27, 14:16
Medlem
Hej,
Är det någon som har koll på vilken klass det är på säkerhetsprövningen? Är det 2 eller 3? Vad kollas och hur detaljerat?
Citera
2020-02-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltopih

Synd! Hur var UNIQ testet?
Citera
2020-02-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zplatt
Tjena!
Jag gjorde också prövningen igår och misslyckades på neo-pir testet, ett bevis på att testerna verkligen inte är optimala är att i höstas gjorde jag alla tester men misslyckades på psykologen.
Eftersom spärrtiderna ändrades 2020 så fick jag göra om alla testerna och fick en 6:a på uniq och failade på neo-pir...
Mitt tips för att klara uniq är att öva på spatial intelligens och talkombinationer, eventuellt träna på motsatsord.

Vad tråkigt att det inte gick hela vägen för dig. Men ska man träna på vika kub på spatial förmåga eller?
Citera
2020-02-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabihanna
Vad tråkigt att det inte gick hela vägen för dig. Men ska man träna på vika kub på spatial förmåga eller?

Ja, man får en utvikt kub med olika cirklar på och sen har man en kub som är vikt bredvid där cirklarna har olika siffror i sig och då ska du placera rätt siffra i rätt cirkel så att du visar vilken sida/kant som är var på den utvikta kuben.
Lycka till och hoppas det går bättre för dig än för mig!
Citera
2020-02-28, 22:01
Medlem
Jag har 0,05 i synskärpa utan korrektion och 1,0 med korrektion. Vad menas nu då? Är det kört för mig?
Citera
2020-02-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabihanna
Jag har 0,05 i synskärpa utan korrektion och 1,0 med korrektion. Vad menas nu då? Är det kört för mig?

Kört och kört. Du kommer ej uppnå kravet för synundersökningen. Man måste kunna se 0.1 visus utan korrektion och minst 0.8 med korrektion. Jag hade exakt samma styrkor som du. 0.05 och 1.0. Laseropererade ögonen i höstas och ser 1.1 visus nu. Lös om det och se om det är något för dig.
Citera
2020-02-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmogoteborg
Kört och kört. Du kommer ej uppnå kravet för synundersökningen. Man måste kunna se 0.1 visus utan korrektion och minst 0.8 med korrektion. Jag hade exakt samma styrkor som du. 0.05 och 1.0. Laseropererade ögonen i höstas och ser 1.1 visus nu. Lös om det och se om det är något för dig.

Då är det ingen idé att göra prövning ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in