2020-02-18, 10:38
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Hittade en random kommentar på Elmas instagram och klickade en tjej la upp videos på Elma och skrev

." Du såg alltid till att alla kom hem efter utekvällar.. men denna gången var de ingen som såg till att du kom hem oskadd...

Det verkar som de festat mycket ihop.
Jag tror dom alla kom hem från fest och Abshir råka va där och sedan erbjöd dom skjuts.
Var bodde han då? Kanske log bilen i rätt fält för att de ska åka hem till sig, men sen säger han att hon ska köra åt andra hållet vid avfarten så hon bytte för sent pga honom? ((

Stackars de och deras familj.

Btw kan någon arabiska, vad står på hennes tattoo?

https://minfil.com/f2o0Q7a1ob/tat_jpg
Citera
2020-02-18, 10:38
Medlem
S.Jorgens avatar
Lyssnade på Studio Ett i P1 igår måndag, då nämndes denna olycka i samband med att de i studion diskuterade fenomenet med att privatpersoner filmar på olycksplatser.

Polisens presstalesperson Christer Fuxborg nämnde vid flera tillfällen i intervjun att det ska ha filmats inne i bilen?
Själv har han inte sett filmen, sitter han och hittar på och överdriver eller existerar en sådan film?

Viktig frågeställning eftersom de utreder ett olaga integritetsintrång.

Själv tycker jag inte att det borde vara brottsligt att filma på avstånd eller bara filma en kvaddad bil så länge man inte stör räddningsarbetet. Med eller utan spridning.

En annan sak om man avsiktligt filmar närbilder på mosade huvuden.

Länk till programmet:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1445609?programid=1637

Klippet börjar 1:33:40
Citera
2020-02-18, 10:41
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Lyssnade på Studio Ett i P1 igår måndag, då nämndes denna olycka i samband med att de i studion diskuterade fenomenet med att privatpersoner filmar på olycksplatser.

Polisens presstalesperson Christer Fuxborg nämnde vid flera tillfällen i intervjun att det ska ha filmats inne i bilen?
Själv har han inte sett filmen, sitter han och hittar på och överdriver eller existerar en sådan film?

Viktig frågeställning eftersom de utreder ett olaga integritetsintrång.

Själv tycker jag inte att det borde vara brottsligt att filma på avstånd eller bara filma en kvaddad bil så länge man inte stör räddningsarbetet. Med eller utan spridning.

En annan sak om man avsiktligt filmar närbilder på mosade huvuden.

Länk till programmet:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1445609?programid=1637

Klippet börjar 1:33:40

Jag hat inte sett några bilder ifrån bilens insida, bara dess kvaddade utsida. Tror han ljuger..
Citera
2020-02-18, 10:58
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrTretton37
Jag hat inte sett några bilder ifrån bilens insida, bara dess kvaddade utsida. Tror han ljuger..

Tjejerna kanske har filmat med sina mobiler i bilen som polisen lagt beslag på.
Citera
2020-02-18, 11:06
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Tjejerna kanske har filmat med sina mobiler i bilen som polisen lagt beslag på.

Inte omöjligt men det är inte dessa som polisen jagar.
Citera
2020-02-18, 11:08
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Inte omöjligt men det är inte dessa som polisen jagar.

Men filmerna kan ge en hint om hur olyckan gått till, det är ett bevismaterial för att klargöra om det ligger ett brott bakom olyckan t.ex.
Citera
2020-02-18, 11:17
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Men filmerna kan ge en hint om hur olyckan gått till, det är ett bevismaterial för att klargöra om det ligger ett brott bakom olyckan t.ex.

Självklart.
En hel hög med pusselbitar för polisen att få ihop nu. Misstänker att även försäkringsbolagen är nyfikna på hur det blev så här.
Olycka eller vårdslöshet?
Citera
2020-02-18, 11:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindyourbuiz
Nej, bromsvätska är aldrig röd. Dot 5.1 som används i moderna bilar är en klar vätska om något gulaktig.

Röd vätska från bilar är kylmedlet som används.

Etylenglykol kan vara blå eller röd.

Etylenglykol longlife är oftast röd.

Det finns bilar med röd ATF olja/vätska i bromssystemet. Dock inte Audin i denna olycka.
Citera
2020-02-18, 11:29
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Olycka eller vårdslöshet?
Eller ett brott? Högst osannolikt, men ändå en intressant teori som spekulerats i tråden tidigare...
Citera
2020-02-18, 12:08
Medlem
LucioFontanas avatar
Det är ju såklart fruktansvärt tragiskt! Men man kanske ska förvisa sig om vem ens barn umgås med och vad de gör på nätterna? Det är ju detta som är det stora problemet i Sverige idag. Denna gången drabbade det den person som brustit i sin tillsyn av sina barn. I det flesta fall drabbas ju någon annan genom skjutning, knivskärning ungdomsrån osv. Kanske ska sluta att tro på paradis o gudars inblandning i det mesta som sker. För om gud är inblandad så e han ju ett jävla arsle. Så hår går det när man inte förstår en annan kultur, ett annat språk i ett land där man lever. Man är helt enkelt inte intresserad av vad som sker utan tror att nån gud är inblandad. Är man inte mer intresserad av att styra sina barn på rätt spår så kan man inte klaga när det inte går som man tänkt sig.
Citera
2020-02-18, 12:20
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det är ju såklart fruktansvärt tragiskt! Men man kanske ska förvisa sig om vem ens barn umgås med och vad de gör på nätterna? Det är ju detta som är det stora problemet i Sverige idag. Denna gången drabbade det den person som brustit i sin tillsyn av sina barn. I det flesta fall drabbas ju någon annan genom skjutning, knivskärning ungdomsrån osv. Kanske ska sluta att tro på paradis o gudars inblandning i det mesta som sker. För om gud är inblandad så e han ju ett jävla arsle. Så hår går det när man inte förstår en annan kultur, ett annat språk i ett land där man lever. Man är helt enkelt inte intresserad av vad som sker utan tror att nån gud är inblandad. Är man inte mer intresserad av att styra sina barn på rätt spår så kan man inte klaga när det inte går som man tänkt sig.
Brustit i tillsyn? Dom var hemma och åkte ut för att hämta och hjälpa en vän! Skärp dig! Varken du eller jag vet något om bristande i tillsyn, dom var myndiga med körkort, vad ska föräldrarna göra ... låsa in dom och slänga nyckeln? 😡
Citera
2020-02-18, 12:24
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Brustit i tillsyn? Dom var hemma och åkte ut för att hämta och hjälpa en vän! Skärp dig! Varken du eller jag vet något om bristande i tillsyn, dom var myndiga med körkort, vad ska föräldrarna göra ... låsa in dom och slänga nyckeln? 😡

Låsa in dem o slänga nyckeln är det enda tillsynen du kan komma på. Åka ut o hjälpa mitt i natten? Då jag åkt med om jag var förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in