2020-02-18, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det är som tidigare nämnts bromsvätska

Bromsvätska är klar, ATF jag olja kan vara röd.
Citera
2020-02-18, 09:23
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Bromsvätska är klar, ATF jag olja kan vara röd.

Kan vara röd kladdigt också det har jag sett på ett program med Bosse Bildoktorn jag tänkte nämligen direkt på det avsnittet när jag såg det röda vid den kvaddade bilen.
Citera
2020-02-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Om man är ute och kör i trafiken i Göteborg , och då inte bara på nätter och helger utan även dagtid, ser man mycket trafikfarligt beteende.

Stora dyra "premiumbilar" som körs oerhört fort, vårdslöst och nonchalant och som bryter mot i princip ALLA trafikregler som finns varför sådana här olyckor inte gjorde mig ett dugg förvånad.

Tips: SMS reg.numret till 72503 - kostar 3:- -och man får efter några sekunder reda på fordonets ägare, om fordonet är avställt, om fordonet är kreditköpt eller leasat, om fordonet har körförbud etc. mm

MYCKET vanligt att de fordon man ser och som kör illa är kreditköpta, avställda , har körförbud och registrerade på typ Muhammed Abdullahi eller annan "sandneger" från någon av våra "särskilt utsatta områden"

Mycket bra tips! Synd att inte nån tog filmarens reg nr! Finns det nån heder i kroppen och han inte vill drabbas av karma går han in på en polisstation och anmäler sig själv
Citera
2020-02-18, 09:44
Medlem
Citat:
Kan vara röd kladdigt också det har jag sett på ett program med Bosse Bildoktorn jag tänkte nämligen direkt på det avsnittet när jag såg det röda vid den kvaddade bilen.

Nej, bromsvätska är aldrig röd. Dot 5.1 som används i moderna bilar är en klar vätska om något gulaktig.

Röd vätska från bilar är kylmedlet som används.

Etylenglykol kan vara blå eller röd.

Etylenglykol longlife är oftast röd.
Citera
2020-02-18, 09:44
Medlem
tomyhockeys avatar
en av kvinnorna sägs vara uddevalla bo
är den somaliska flickan
Citera
2020-02-18, 09:51
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindyourbuiz
Nej, bromsvätska är aldrig röd. Dot 5.1 som används i moderna bilar är en klar vätska om något gulaktig.

Jo men du får ju tänka att vätskan kan färgas röd av rost och grejer också jag har sett det med egna ögon på ett avsnitt med Bosse Bildoktorn det rann ut röd kladdig bromsvätska när han grejade med bromsarna.
Citera
2020-02-18, 09:55
Medlem
tomyhockeys avatar
vilken är den somaliska tjejen i uddevalla
Citera
2020-02-18, 10:20
Medlem
Citat:
Jo men du får ju tänka att vätskan kan färgas röd av rost och grejer också jag har sett det med egna ögon på ett avsnitt med Bosse Bildoktorn det rann ut röd kladdig bromsvätska när han grejade med bromsarna.
Ptja, i filmen här är det ingen bromsvätska i varje fall. Titta på stolpen och se hur färgen förändras och rinner. Jag vet ärligt inte om jag tittar på en taklucka eller om det är genom det som en gång var en vindruta. Jag tror det senare.

https://minfil.com/lck6I0a7o2/FullSizeRender_mov
Citera
2020-02-18, 10:24
Medlem
Citat:

Föga troligt att den blir så missfärgad av rost att du ser den som röd. Speciellt på en nyare bil som Audi A1. Att en bil från tidigast 2010 skulle ha sådana problem med bromsvätskan och rost att den färgas röd är högst otroligt.

Det är snarare blod eller rött kylmedel.
Citera
2020-02-18, 10:27
Avslutad
Citat:

Du glömde växellådsolja. Den är röd.
Citera
2020-02-18, 10:27
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Styrservoolja kan vara röd... hade så på min bil (tyskproducerad)
Citera
2020-02-18, 10:35
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Styrservoolja kan vara röd... hade så på min bil (tyskproducerad)
Blod är rött och det är troligen det vi ser i videon. Sitter trotts allt 4 mosade ungdomar i bilen.

Må dem vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in