2020-02-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Brustit i tillsyn? Dom var hemma och åkte ut för att hämta och hjälpa en vän! Skärp dig! Varken du eller jag vet något om bristande i tillsyn, dom var myndiga med körkort, vad ska föräldrarna göra ... låsa in dom och slänga nyckeln? 😡
Hjälpa en vän 04 på morgonen?
Vad exakt ”hjälper” man någon med denna tid? Varför är man överhuvudtaget ens vaken? Varför åker båda två ut som två tofflor?

Det enda dom hjälpte sig själva med och vännen var att bidra med en enkelresa till Narnia
Citera
2020-02-18, 12:33
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Hjälpa en vän 04 på morgonen?
Vad exakt ”hjälper” man någon med denna tid? Varför är man överhuvudtaget ens vaken? Varför åker båda två ut som två tofflor?

Det enda dom hjälpte sig själva med och vännen var att bidra med en enkelresa till Narnia
Herregud.. Verkar som du aldrig haft någon som ställt upp för dig någonsin....

Själv blivit hämtad av vänner på krogen vid samma tid, här sitter jag nu på toaletten och skriver o inte i något jävla Narnia..
Citera
2020-02-18, 12:46
Medlem
Blod som syns på filmen?
Citera
2020-02-18, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidRedoB
Blod som syns på filmen?

Ja du det är ju inte mycket kvar till kropp om man kör in rakt i en betong pelare i ca 100 km/t, lär ju inte vara begravning med öppna kistor iaf.
Citera
2020-02-18, 13:05
Avslutad
Citat:
Blod som syns på filmen?

Verkligen dålig videokvalitet, går inte att avgöra. Finns inget ljud på filmen heller verkar det som. Konstigt att många filmer som tas fortfarande har undermålig kvalité.
Citera
2020-02-18, 13:22
Avslutad
Citat:
Blod som syns på filmen?

Om det är blod betyder det att någon/några fortfarande var vid liv direkt efter olyckan eftersom hjärtat då kan pumpa ut blod ur kroppen via skadorna som sedan ses rinna.

Hade de dött omedelbart hade hjärtat inte fortsatt att pumpa ut blod och det skulle inte runnit speciellt mycket.

Högst troligt var de inte vid medvetande eftersom krafterna i smällen skakar om kroppen/skallen för mycket för det.
Citera
2020-02-18, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Om det är blod betyder det att någon/några fortfarande var vid liv direkt efter olyckan eftersom hjärtat då kan pumpa ut blod ur kroppen via skadorna som sedan ses rinna.

Hade de dött omedelbart hade hjärtat inte fortsatt att pumpa ut blod och det skulle inte runnit speciellt mycket.

Högst troligt var de inte vid medvetande eftersom krafterna i smällen skakar om kroppen/skallen för mycket för det.

1. Det är blod, man ser det tydligt på tjockleken för det andra så var det typ det sämsta jag hört.. Så om du kommer fram till någon som är en spyfläck efter en duell med ett tåg så blodet runt om det delade huvudet betyder att personen fortfarande lever?
Senast redigerad av GetStitches 2020-02-18 kl. 13:41.
Citera
2020-02-18, 13:37
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Verkligen dålig videokvalitet, går inte att avgöra. Finns inget ljud på filmen heller verkar det som. Konstigt att många filmer som tas fortfarande har undermålig kvalité.

Instämmer, men kan inte det bero på att minfil.com komprimerar videon för att göra den mindre = sämre bildkvalitet? Kan inte tänka mig att någon har en smartphone idag med en så dålig bildkvalitet.
Citera
2020-02-18, 13:39
Medlem
dotslashs avatar
Klart klippet inte varit såhär kasst i original. Finns ju ingen mobil som filmar så här kasst. Det är djungeltrumman som komprimerar i alla led. Den lär väl skickats runt på ett antal sociala nätverk och annat innan den landade här.
Citera
2020-02-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotslash
Klart klippet inte varit såhär kasst i original. Finns ju ingen mobil som filmar så här kasst. Det är djungeltrumman som komprimerar i alla led. Den lär väl skickats runt på ett antal sociala nätverk och annat innan den landade här.

Hur fick de ut alla ur bilen? Den ser totalt mosad ut
Citera
2020-02-18, 13:57
Medlem
Tittat på filmen några gånger till nu. Första gångerna var det svårt att se vad som är vad pga den dåliga kvaliten. Troligtvis filmat med tegelsten från Mogadishu. Jag tyckte först jag såg ett ansikte men tänkte att jag inbillade mig. Ville även tro att blodet var glykol eller styrservoolja eller liknande.

Har nu konstaterat att bilen ligger på vänstersidan (strålkastarna är till vänster) och den somaliske TV-reportern filmar alltså taket/huven på bilen. Gick in på Elm*'s instagram och konstaterar att hennes A1 har, eller hade, taklucka med glastak. OM det nu är ett ansikte man ser, så befinner sig det på förarplatsen, och ser dessutom ut att vara brunett (mer än blond iaf). Det eventuella ansiktet är synligt genom den utslagna glastakluckan. Detta sammantaget gör att jag tror det är ansiktet på Elm* man ser (brunett och ägare till bilen), och blod

Själva ansiktet ser inte blodigt ut, men det ser ut att vara på utsidan av solskyddet för takluckan som blodet har runnit. Tycker mig även skymta något rött genom sidorutan fram, uppe i bild. Ser även ut som reportern försöker zooma in på ansiktet, vilket skulle stärka att det är ett ansikte ännu mer.

Ni som vet hur det funkar. Kommer det komma en FUP att tillgå på detta i framtiden? MGM är avliden och så även målsägandena. Kommer föräldrar eller försäkringsbolag dra detta till rättegång oavsett?
Senast redigerad av apartheid 2020-02-18 kl. 14:02.
Citera
2020-02-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Hur fick de ut alla ur bilen? Den ser totalt mosad ut
Troligtvis bit för bit. Trafiken flöt på igen efter 1,5 timme så det måste väl ändå gått rätt fort? Annars låg ju bilen rätt bra till för att klippa upp taket, om man dessutom tidigt kunnat konstatera att alla i bilen varit avlidna så gick det säkert ännu snabbare att få ut dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in