Tittat på filmen några gånger till nu. Första gångerna var det svårt att se vad som är vad pga den dåliga kvaliten. Troligtvis filmat med tegelsten från Mogadishu. Jag tyckte först jag såg ett ansikte men tänkte att jag inbillade mig. Ville även tro att blodet var glykol eller styrservoolja eller liknande.
Har nu konstaterat att bilen ligger på vänstersidan (strålkastarna är till vänster) och den somaliske TV-reportern filmar alltså taket/huven på bilen. Gick in på Elm*'s instagram och konstaterar att hennes A1 har, eller hade, taklucka med glastak.
OM det nu är ett ansikte man ser, så befinner sig det på förarplatsen, och ser dessutom ut att vara brunett (mer än blond iaf). Det eventuella ansiktet är synligt genom den utslagna glastakluckan. Detta sammantaget gör att jag tror det är ansiktet på Elm* man ser (brunett och ägare till bilen), och blod
Själva ansiktet ser inte blodigt ut, men det ser ut att vara på utsidan av solskyddet för takluckan som blodet har runnit. Tycker mig även skymta något rött genom sidorutan fram, uppe i bild. Ser även ut som reportern försöker zooma in på ansiktet, vilket skulle stärka att det är ett ansikte ännu mer.
Ni som vet hur det funkar. Kommer det komma en FUP att tillgå på detta i framtiden? MGM är avliden och så även målsägandena. Kommer föräldrar eller försäkringsbolag dra detta till rättegång oavsett?