2020-01-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt

Jag tror att antalet tillfrisknade med tiden kommer att vida överstiga antalet avlidna.

Den tyska affärsmannen hade bara sjukdomen i några dagar, uppsökte ingen vård, återvände till jobbet och var i gott skick när de upptäckte att han bär på viruset på sjukhuset. Så uppenbarligen sitter det kvar.
Citera
2020-01-31, 12:06
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Varför är kina alltid inblandad i att sprida virus? detta virus är i af ett utmärkt sätt att reducera deras befolkningsöverskott!
Citera
2020-01-31, 12:07
Medlem
[quote=Latitude64|70106891]
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Fast nu är det ju så att det nyss var kinesiskt nyår och då reser miljontals kineser runt i världen, det är nog lika många kineser som rest senaste 1-2 månaderna som befolkning i Sverige.
Jag har några flyktiga affärsrelationer med några kineser i Kina, och mitt intryck är att alla reser till sina hembyar för att fira nyår, inte ut i världen.
Citera
2020-01-31, 12:07
Medlem
[quote=kansascityshuffle|70106984]
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto

Varför berättar de inte sanningen då? Deras homies sa att 30 pers dog pga Tjernobyl-olyckan.

Vilken sanning ska berättas? Ingen sanning finns än. Inte ens regeringen sitter på sanningen. Nu när tyska och amerikanska experter är på väg kan vi nog få en sannare bild.
Citera
2020-01-31, 12:08
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Rymt från ett labb???
Du och ni andra foliehattar verkar tro på allt skräp som sägs på dessa alternativa konspirationsteori kanaler, Ta redan på real fakta innan du tro på skräpet som basuneras ut i form av click bite för dessa jäkla siter....

Jag har inte påstått att det kommer från ett lab.
Du svarar på mitt svar till den som hoppades/trodde att det kommer från ett kinesiskt lab.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja det är ju skrämmande.
Du kan väl vara snäll och lägga upp om du hittar något livstecken från Wuhan från idag?
Jag gör detsamma om jag hittar nåt.

killen var ju sjuk och fick inte komma in på sjukhusen eftersom det just då inte var akut och att de saknade test kit.
Jag hojtar om jag hittar något
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Släppt både igår & inatt. Länkade den igår här i tråden. Han är påväg till England nu. Om vi syftar på samma...
https://youtu.be/b-2jNgjLCyY
https://youtu.be/9GhJ6dSTnVo

Nej jag letar efter de videorna som kineser lägger upp med riktiga bilder inifrån sjukhus och på gatorna.

Västerlänningar i isolering är inte så intressant.
Citera
2020-01-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlenmanStenhard
Nya test kit på gång!

https://www.rt.com/news/479705-china-develop-coronavirus-rapid-test/

"The test takes between eight and 15 minutes to produce a result and is currently being mass-manufactured at a rate of 4,000 kits per day, with the city government in Wuxi exploring efforts to boost production even further.

The first batch of kits has reportedly already been deployed to the frontlines at the epicentre of the outbreak, Wuhan, in Hubei province.

The death toll from the virus continues to rise, as does the rate of infection around the world. On Friday the UK confirmed its first cases of the illness, joining more than 15 other countries around the world with verified instances of the disease.

To date, some 213 have died as a result of coronavirus infection and a further 9,700 have contracted the disease."

Precis som jag misstänkt. Siffrorna från Wuhan är bullshit. De är helt överbelastade. Det går inte att uppskatta antalet.
Citera
2020-01-31, 12:09
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Jag har inte påstått att det kommer från ett lab.
Du svarar på mitt svar till den som hoppades/trodde att det kommer från ett kinesiskt lab.
Sorry felriktat svar...
Bara less på skiten som sprider fake news på webben som alla verkar svälja med hull och hår
Citera
2020-01-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Fattar inte folk som studerar i sådana områden, vad fan är fel på dig? Varför inte studera i t.ex UK? Europa?

Hahah, för vissa vill öppna sig för nya prövningar och erfarenheter. Plus att jag har rest mycket och UK är verkligen inget topp land för mig. Man slutar utvecklas om man inte utmanar sig själv. Nu tänker jag inte med Coronaviruset, utan med en ny kultur osv. Sen är det bara 4 månader. Klarar man inte det i ett annat land är man en klenis.

Synd att Coronaviruset skulle komma just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej jag letar efter de videorna som kineser lägger upp med riktiga bilder inifrån sjukhus och på gatorna.

Västerlänningar i isolering är inte så intressant.
Ok... De blev hotade av Diktaturen... så de har blivit tystade
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Jo självklart, en bara. Men det är då min mamma som är 41 år gammal. 40 år är heller inte någon ålder att oroa sig över MEN det finns en större chans att folk över 30 och under 40 har börjat utveckla sjukdomar relaterade till ålder.

Äldre människor, har ju även haft mera övning på att tillverka antikroppar mot diverse sjukdomar. Och särskilt om de inte blivit vaccinerade, utan varit tvungna att klara av infektionen alldeles själva. Så det där kan slå åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in