2020-01-31, 12:01
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är det för webbplats, vem ligger bakom?

Kan du hitta samma information någon annanstans?

Toppresultat på Google sökning. Jag ska leta vidare efter flera källor.
Stora tidningar får inte rapportera sanningen. För att förstå det måste man ha sett videos från medborgare som varit i kontakt med etablerade journalister och sedan inte sagt ett ord om hur situationen ser ut.

Under samma sökning. New York Times.https://www.google.se/amp/s/www.nytimes.com/2020/01/31/world/asia/coronavirus-china.amp.html

Threat level 4 bitches.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
De som varit smittade har oftast varit nmänniskor över 30 år, och de som blivit smittade men är under 30 har under nästan alla fall blivit friska. Man måste förstå att detta virus är svår att bli frisk från om man 1. är gammal 2. är sjuk. Själv är jag 21 och frisk, oroar mig inte särskilt mycket även om jag blir smittad.
Du har förstås inga släktingar eller vänner som är över 30?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Janen tänk själva hur lång tid det kan ta att bli av med ”vanlig” säsongsinfluensa.

Exakt

Jag tror att antalet tillfrisknade med tiden kommer att vida överstiga antalet avlidna.
Citera
2020-01-31, 12:02
Medlem
Jag ska iväg och studera i Taiwan om 2 veckor. Fick ett mail nu att dom skjuter upp terminstarten med 12 dagar. Sen rekommenderar dom STARKT att man inte ska resa till Kina då situationen blir mycket värre där.

Aja, vettefan om man vågar fara och studera i Taiwan. Känns som en onödig risk. Så stannar nog hemma.
Citera
2020-01-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du har förstås inga släktingar eller vänner som är över 30?

Jo självklart, en bara. Men det är då min mamma som är 41 år gammal. 40 år är heller inte någon ålder att oroa sig över MEN det finns en större chans att folk över 30 och under 40 har börjat utveckla sjukdomar relaterade till ålder.
Citera
2020-01-31, 12:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Du bidrar med inga bevis öht för att detta virus har rymt från ett lab.
Så håll käft.
Rymt från ett labb???
Du och ni andra foliehattar verkar tro på allt skräp som sägs på dessa alternativa konspirationsteori kanaler, Ta redan på real fakta innan du tro på skräpet som basuneras ut i form av click bite för dessa jäkla siter....
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har också tittat, det sista jag hittat var upplagt på youtube igår men killen gjorde filmen den 29

Ja det är ju skrämmande.
Du kan väl vara snäll och lägga upp om du hittar något livstecken från Wuhan från idag?
Jag gör detsamma om jag hittar nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weppi
Jag ska iväg och studera i Taiwan om 2 veckor. Fick ett mail nu att dom skjuter upp terminstarten med 12 dagar. Sen rekommenderar dom STARKT att man inte ska resa till Kina då situationen blir mycket värre där.

Aja, vettefan om man vågar fara och studera i Taiwan. Känns som en onödig risk. Så stannar nog hemma.

Fattar inte folk som studerar i sådana områden, vad fan är fel på dig? Varför inte studera i t.ex UK? Europa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Och hur många har inte den chauffören träffat?

Precis och hur många andra chaffisar som väntar utanför stora flygplatsen och andra mindre samt plockar upp kineser?

Var ute och ATMa samt handlade på mej en klase paracetamol som blir enda chansen att få ned febern vid ev stort utbrott och sjukhusen fulla samt inget bra alternativ då det skulle vara fullt av smitta.

Thais i affärs kassorna tror att skyddet stoppar dom och ingen har skydd för ögonen och de tar av sig masken och pillar på sitt ansikte som vanligt. De byter ut masken kanske efter en månad. Jag kunde lika gärna ha pratat till en vägg i vanlig ordning när oro förmedlas.

Kassa flickorna äter sedan med fingrarna utan att tvätta händerna först. Alkohol, usch det luktar illa var deras kommentar.

Bra att vi äntligen fick en update från Thailand och en taxi fixade det så klart då de är de bästa budbärarna så nu vågade inte regeringen mörka längre. Thailand är länken till S från Kina så bra att kolla läget på hur många fall det finns då S turistar här som vanligt på restauranger och i affärer samt åker taxi och hiss i trånga utrymmen.

Alla jobbar om de kan stå på fötterna så jag börjar undvika matställen då jag vet vad de gör i köket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är det någon som hittar ett enda klipp från inside Wuhan från idag? Senaste för två dagar sedan.
Det är helt tomt där jag letar.
Vad händer? Varför kommer det inget därifrån?
Någon som kan länka ett klipp?

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har också tittat, det sista jag hittat var upplagt på youtube igår men killen gjorde filmen den 29
Släppt både igår & inatt. Länkade den igår här i tråden. Han är påväg till England nu.(om han inte landat ännu) Sen karantän i 2 veckor. Sen vidare till Irland. Om vi syftar på samma...
https://youtu.be/b-2jNgjLCyY
https://youtu.be/9GhJ6dSTnVo
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-31 kl. 12:08.
Citera
2020-01-31, 12:05
Medlem
KlenmanStenhards avatar
Nya test kit på gång!

https://www.rt.com/news/479705-china-develop-coronavirus-rapid-test/

"The test takes between eight and 15 minutes to produce a result and is currently being mass-manufactured at a rate of 4,000 kits per day, with the city government in Wuxi exploring efforts to boost production even further.

The first batch of kits has reportedly already been deployed to the frontlines at the epicentre of the outbreak, Wuhan, in Hubei province.

The death toll from the virus continues to rise, as does the rate of infection around the world. On Friday the UK confirmed its first cases of the illness, joining more than 15 other countries around the world with verified instances of the disease.

To date, some 213 have died as a result of coronavirus infection and a further 9,700 have contracted the disease."
Citera
2020-01-31, 12:05
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto

Inga problem med att visa sig svag här. Tvärtom. Alltför många försöker visa sig svagare än vad de är hela tiden för att få sympatier.

Varför berättar de inte sanningen då? Deras homies sa att 30 pers dog pga Tjernobyl-olyckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in