2020-01-31, 12:10
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Varför är kina alltid inblandad i att sprida virus? detta virus är i af ett utmärkt sätt att reducera deras befolkningsöverskott!

Det går under konspiration men många ser Asien som ett hot mot världens undergång. En sanning med modifikation eftersom det är övriga världen som använder dem för att tjäna världsekonomin och som papperskorg .
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-01-31 kl. 12:15.
Citera
2020-01-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag har några flyktiga affärsrelationer med några kineser i Kina, och mitt intryck är att alla reser till sina hembyar för att fira nyår, inte ut i världen.

"Rekordmånga kineser reser i år utomlands under nyårsfirandet, som även inom Kina är en stor reseperiod. Den har därför kallats den största årligt återkommande folkvandringen i världen. Över sex miljoner av dem åker utomlands och även i Sverige märks den ökande turismen från Kina av."
- Saxat från SvD Näringsliv 2018-02-19
Citera
2020-01-31, 12:13
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sorry felriktat svar...
Bara less på skiten som sprider fake news på webben som alla verkar svälja med hull och hår

Jag med.
Citera
Medlem
Undra om detta respiratorcorona-virus blir som HIV i U-länder. Alltså i Kina. Influensavaccinet är långt ifrån hundrprocentigt, så det finns ingenting som talar för att vaccinet som görs nu kommer vara det.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
”– Det gör vi för att ha en god beredskap. Det är inte för att vi ser situationen som mer allvarlig än tidigare, säger Johan Carlson.
– Vi vet att den här sjukdomen kan spridas mellan människor, men inriktningen är att den kommer från djur.
Olivia Wigzell, generaldirektör på Socialstyrelsen, sa också att det inte är omöjligt att enstaka svenska fall kan upptäckas.”

Varför känner jag mig inte riktigt trygg med detta?

Källa Aftonbladet
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
[quote=MittPorrKonto|70107004]
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Vilken sanning ska berättas? Ingen sanning finns än. Inte ens regeringen sitter på sanningen. Nu när tyska och amerikanska experter är på väg kan vi nog få en sannare bild.

Att man evakuerar städer med 50-60 M människor och säger att 200 personer har dött. Det rör sig snarare om 2-20k. Hade de sagt sanningen så hade fler människor överlevt. Länder hade kunnat stoppa flygen i tid osv.
Citera
2020-01-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
"Rekordmånga kineser reser i år utomlands under nyårsfirandet, som även inom Kina är en stor reseperiod. Den har därför kallats den största årligt återkommande folkvandringen i världen. Över sex miljoner av dem åker utomlands och även i Sverige märks den ökande turismen från Kina av."
- Saxat från SvD Näringsliv 2018-02-19
Ok, jag tippar på att vi är nära en miljon smittade i Kina då!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weppi
Hahah, för vissa vill öppna sig för nya prövningar och erfarenheter. Plus att jag har rest mycket och UK är verkligen inget topp land för mig. Man slutar utvecklas om man inte utmanar sig själv. Nu tänker jag inte med Coronaviruset, utan med en ny kultur osv. Sen är det bara 4 månader. Klarar man inte det i ett annat land är man en klenis.

Synd att Coronaviruset skulle komma just nu.

Jo men det är synd. Själv hade det varit för annorlunda för mig att göra det ensam, är ju tjej också. Bor i UK nu där det är bekräftade fall så jag dör nog innan dig. Stay safe!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det kan jag hålla med om i det du skriver ang risken dö i trafiken i tex Thailand än att dö i denna influensa, Så även i Fågel & svin influensan men som sagt vissa tror domedagen är nära och drar på foliehatten hårdare!
Så du har foliehatten på! Vid en vägolycka dör du själv på en väg, köra överallt med din viruskropp utan broms är lite annorlunda, sirru. Dum jämförelse, eh.
Citera
2020-01-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Att man evakuerar städer med 50-60 M människor och säger att 200 personer har dött. Hade de sagt sanningen så hade fler människor överlevt. Länder hade kunnat stoppa flygen i tid osv.

Återigen, vad är lögnen? Ca 200 fall är bekräftade. Det kan vara fler, men det är i nuläget obekräftade uppgifter.
Citera
2020-01-31, 12:16
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Precis som jag misstänkt. Siffrorna från Wuhan är bullshit. De är helt överbelastade. Det går inte att uppskatta antalet.

Varför skulle man inte kunna gör en uppskattning? Drygt 200 döda enligt RT, runt 170 enligt annan källa.
Känns inte direkt som en stor skillanad i indata.

Skillnaden i antal avlidna kan komma av att man tillämpar olika insamlingsmetoder, den lägre siffran är den där fallet har loggats klart i alla detaljer. 200 stycken är rådata från fältet.
Citera
2020-01-31, 12:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Så du har foliehatten på! Vid en vägolycka dör du själv på en väg, köra överallt med din viruskropp utan broms är lite annorlunda, sirru. Dum jämförelse, eh.
Risken är jävligt mycket större att dödas i trafiken i Thailand är att få detta virus i europa, Dags läsa på i vanlig media och inte se på konspirationsteoretikerna på Youtube och annan dyl media!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in