2020-01-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Bör FA ändra reglerna utefter vilket lag Liverpool förväntas ställa upp med? En liten snabbkoll vid fulltid för att höra hur Klopp resonerar. Skickar han reserverna vid ett eventuellt returmöte så avgör vi hellre här och nu...

Det är inte bara Klopp som har klagat på spelprogrammet i England. De flesta utländska managers har haft åsikter, varför det inte är ett spelaruppehåll i England.
Läste inläggen om att spelarna tjänar miljoner i veckan. Det går ingen nöd på dem ekonomiskt sett. Likaväl är de forfarande människor, som kan bli skadade av det täta matchandet. Deras kroppar behöver också återhämtning. Det kan inte pengarna kurera.

Är det bestämt att alla lagen skall ha två veckors ledighet. Som det ser ut nu, två veckor om ni slipper omspel i FA-cupen.
Jag tycker Klopp resonerar helt rätt.

De mindre klubbarna hoppar givetvis jämfota av glädje över att få till en omspelsmatch mot en större klubb. Inkomsterna förbättrar ekonomin avsevärt.

Tror inte någon här inne hade accepterat att ni får två vekors ledighet, men ni måste arbeta några dagar under ledigheten.
Citera
2020-01-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Lite intressant är att säsongen 99/00 spelade Manchester United inte Fa-cupen för att istället spela världscupen för klubblag. Inte för att de själva gjorde den prioriteringen och bad om att få slippa FA-cupen, utan för att FA själva bad dem.
Och ändå fick United rätt rejält med skit för att man gjorde på det sättet.

Generellt i frågan:
Jag kan förstå Klopp att han inte går med en regelrätt start XI som om det vore en CL-match men att ha med ett par av ordinarie, ge de som normalt sitter på bänken möjligheten och sedan kanske fylla upp bänken med junisar hade ju vart helt ok och inget som skapat rubriker.

Ovrigi, Lallana, Milner, Minamino, Shaqiri, Keita spelar ju inte direkt varenda match och är i stort behov av vila, Fabinho hade lätt behövt 45 min för matchtempo osv...
Citera
2020-01-28, 11:09
Medlem
Jag såg biljettpriser för matchen i FA-cupen mellan Liverpool och Shrewsbury.

Vuxna £15
Över 65 £11,50
Unga vuxna (17-21) £5
Barn £1

Priserna har kommits överens med supportergrupper och Shrewsbury som även kommer att få 8000 biljetter till egna supportrar. Shrewsbury har även rätt till en del av biljettintäkter.

Inte ofta det är så billigt att se en match på Anfield.
Citera
2020-01-28, 16:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Är det bestämt att alla lagen skall ha två veckors ledighet. Som det ser ut nu, två veckor om ni slipper omspel i FA-cupen.

.....

Tror inte någon här inne hade accepterat att ni får två vekors ledighet, men ni måste arbeta några dagar under ledigheten.

Två saker:

1. De får inte två veckors ledighet. De får en veckas ledighet - typ söndag till söndag - och sen är de tillbaka i träning inför matchen mot Norwich. Givetvis ska de utföra träning under ledigheten med, men de slipper vara i England och komma in till Melwood varje dag.

2. Om min arbetsgivare är så helt jävla dum i huvudet att lova ledigt fast de vet att det kan komma ett jobb mitt under ledigheten - då har de inte vidare bra planering. Som arbetsgivare säger man: Om vi inte har något jobb den veckan, då får ni ledigt hela. Annars får ni lite mindre ledigt, men vi löser det. (om ni jobbar undan så vi inte har något jobb den veckan, får ni hela veckan - morot att jobba in den där vinsten mot Shrewsbury i första mötet).

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Och ändå fick United rätt rejält med skit för att man gjorde på det sättet.

Generellt i frågan:
Jag kan förstå Klopp att han inte går med en regelrätt start XI som om det vore en CL-match men att ha med ett par av ordinarie, ge de som normalt sitter på bänken möjligheten och sedan kanske fylla upp bänken med junisar hade ju vart helt ok och inget som skapat rubriker.

Ovrigi, Lallana, Milner, Minamino, Shaqiri, Keita spelar ju inte direkt varenda match och är i stort behov av vila, Fabinho hade lätt behövt 45 min för matchtempo osv...

Enig. Liverpool har ett par spelare som kunde behövt matchtiden, och det hade "bara" kostat 3 dagar semester. Sen hade man kunnat kompensera de spelarna som ändå inte är aktuella för start mot Norwich att komma tillbaka någon dag senare, så de ändå får en ledighet om än 1-2 dagar kortare än de övriga. Inte rättvist? Nej, men livet är inte rättvist. För de spelare som inte får så mycket matchtid borde de vara sugna att visa att de borde spela i cupmatchen mot Shrewsbury att de kan offra en eller två dagars ledighet.

Sen så här:

Jag förstår gnället mot spelschemat. Det är för mycket matcher. Spelarna kan behöva mer vila, två matcher per vecka sliter hårt. Spelarna får inte läka skador ordentligt.

Men. Det som skaver i den här situationen är att Liverpool och Klopp bestämt på förhand att A-truppen inte ska spela något jävla omspel. De ska vara lediga. Jaha, vi fick omspelet? Fuck that, U23 får ta det, vi ska vara lediga. Good luck, have fun. Och Klopp själv - jag unnar honom verkligen semester - tänker inte ens dyka upp, för han ska vara ledig.

Liverpool försökte vinna i första matchen, då fanns det uppenbarligen ett intresse av att lira med ett starkt lag för att vinna. Men när man så får omspelet, då är semester > cupen. Det mesta annat känns som efterhandskonstruktioner.

Jag hade kunnat stötta Klopp 100% om han, redan vid nyår (eller åtminstone före Shrewsbury) sa typ så här:

"Schemat är sjukt. Vi kommer därför prioritera bort inhemska cuperna, och fokusera på övriga turneringar. Vi gör detta som en protest mot FA och PL, att de måste sätta sig ner med oss klubbar och diskutera hur vi får ner antalet matcher per säsong."

Eller - om han likt en fartygskapten stannar kvar medan de andra får gå i livbåtarna. "Jag har lovat spelarna ledigt och det tänker jag stå för. Jag ska coacha U23 mot Shrewsbury så får vi se om vi kan vinna." Då hade han åtminstone själv gjort sitt jobb professionellt. Sen hade man kunnat kritisera att han lovar ledigt när han inte vet att schemat är tomt - men det hade blivit mindre kritik då.

Så mitt stora problem är att Liverpool och Klopp gamblat på att det ska lösa sig - det löste sig inte - och nu gnäller de på att det inte löste sig, de ska ju vara lediga.

Många aspekter av detta. Får väl se om sista ordet är sagt i den här soppan.
Citera
2020-01-28, 19:46
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

2. Om min arbetsgivare är så helt jävla dum i huvudet att lova ledigt fast de vet att det kan komma ett jobb mitt under ledigheten - då har de inte vidare bra planering.

Nu är det ju Premier League själva som gått ut med att klubbarna ska vara lediga under den perioden, Kanske skall vara lite ödmjuk om du inte är så insatt

Att sedan FA går emot det och lägger omspel i samma period är knappast Klopps fel.
Citera
2020-01-28, 19:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu är det ju Premier League själva som gått ut med att klubbarna ska vara lediga under den perioden, Kanske skall vara lite ödmjuk om du inte är så insatt

Att sedan FA går emot det och lägger omspel i samma period är knappast Klopps fel.

Jag vet det - klubbarna har också vetat om - och godkänt FA-cupens spelschema inklusive datum för omspel sommaren 2019. Att det är motstridiga besked går att ifrågasätta, men att Liverpool godkänt det och sen gnäller när det blir så - är osnyggt.

”Kanske ska vara lite ödmjuk om du inte är så insatt”, var det så du formulerade det?
Citera
2020-01-28, 20:25
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Sané äntligen tillbaka till träning med resten utav laget. Får gärna krita på nytt kontrakt snart ...
Citera
2020-01-28, 21:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag vet det - klubbarna har också vetat om - och godkänt FA-cupens spelschema inklusive datum för omspel sommaren 2019. Att det är motstridiga besked går att ifrågasätta, men att Liverpool godkänt det och sen gnäller när det blir så - är osnyggt.

”Kanske ska vara lite ödmjuk om du inte är så insatt”, var det så du formulerade det?

Jag är insatt, har läst allt om dessa skilda beslut, dessutom är jag ödmjuk i att rätta dig då du la all blame på klopp att det är han som lovat ett break, breaket har de alltid vetat, de visste inte förs mindre än en vecka sedan att de ska spela ett omspel. Lägg därtill det sjuka cupspelet samtidigt som World Cup spelades så förstår jag att Klopp helt enkelt skiter i det.

Och varför ska han inte få vila hela sin trupp och spela med ynglingar om han vill ? Han bestämmer så förstår inte varför alla grinar.
Citera
2020-01-28, 21:16
Medlem
Ovcharkas avatar
United lägger £50m på "Fred 2.0".

Trött värvning. Det är inte en ung, lovande britt, och det är ingen superstjärna, typ Dybala, Neymar etc.

En fotbollsmässigt medelålders spelare från en liga snäppet vassare än allsvenskan.

Lärde de sig inget från värvningen av Maja Lindelöf?
Citera
2020-01-28, 23:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag är insatt, har läst allt om dessa skilda beslut, dessutom är jag ödmjuk i att rätta dig då du la all blame på klopp att det är han som lovat ett break, breaket har de alltid vetat, de visste inte förs mindre än en vecka sedan att de ska spela ett omspel. Lägg därtill det sjuka cupspelet samtidigt som World Cup spelades så förstår jag att Klopp helt enkelt skiter i det.

Och varför ska han inte få vila hela sin trupp och spela med ynglingar om han vill ? Han bestämmer så förstår inte varför alla grinar.

Det är Klopp och/eller klubben som lovat spelarna semester under en period då de vetat sen sommaren 2019 att det kan komma en match.

Det är Klopp som själv tänkt ta semester när hans lag har en cupmatch.

Det är inte professionellt.
Citera
2020-01-29, 09:07
Medlem
Citat:
Det är Klopp och/eller klubben som lovat spelarna semester under en period då de vetat sen sommaren 2019 att det kan komma en match.

Det är Klopp som själv tänkt ta semester när hans lag har en cupmatch.

Det är inte professionellt.

Klopp har också en arbetsgivare!

Vad som är professionellt eller inte kan diskuteras. Guardiola försvarade Klopp med orden. "Vi accepterar när matcher spelas i de olika turneringar, med matcher varannan eller tredje dag. Vilka spelare som spelar avgör vi själva, det skall ingen annan lägga sig i."

Publiken som går och ser matchen blir knappast lurade. De vet förutsättningarna och biljettpriserna har sänkts rejält.
Citera
2020-01-29, 14:29
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
United lägger £50m på "Fred 2.0".

Trött värvning. Det är inte en ung, lovande britt, och det är ingen superstjärna, typ Dybala, Neymar etc.

En fotbollsmässigt medelålders spelare från en liga snäppet vassare än allsvenskan.

Lärde de sig inget från värvningen av Maja Lindelöf?

?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in