Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Är det bestämt att alla lagen skall ha två veckors ledighet. Som det ser ut nu, två veckor om ni slipper omspel i FA-cupen.
.....
Tror inte någon här inne hade accepterat att ni får två vekors ledighet, men ni måste arbeta några dagar under ledigheten.
Två saker:
1. De får inte två veckors ledighet. De får en veckas ledighet - typ söndag till söndag - och sen är de tillbaka i träning inför matchen mot Norwich. Givetvis ska de utföra träning under ledigheten med, men de slipper vara i England och komma in till Melwood varje dag.
2. Om min arbetsgivare är så helt jävla dum i huvudet att lova ledigt fast de vet att det kan komma ett jobb mitt under ledigheten - då har de inte vidare bra planering. Som arbetsgivare säger man: Om vi inte har något jobb den veckan, då får ni ledigt hela. Annars får ni lite mindre ledigt, men vi löser det. (om ni jobbar undan så vi inte har något jobb den veckan, får ni hela veckan - morot att jobba in den där vinsten mot Shrewsbury i första mötet).
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Och ändå fick United rätt rejält med skit för att man gjorde på det sättet.
Generellt i frågan:
Jag kan förstå Klopp att han inte går med en regelrätt start XI som om det vore en CL-match men att ha med ett par av ordinarie, ge de som normalt sitter på bänken möjligheten och sedan kanske fylla upp bänken med junisar hade ju vart helt ok och inget som skapat rubriker.
Ovrigi, Lallana, Milner, Minamino, Shaqiri, Keita spelar ju inte direkt varenda match och är i stort behov av vila, Fabinho hade lätt behövt 45 min för matchtempo osv...
Enig. Liverpool har ett par spelare som kunde behövt matchtiden, och det hade "bara" kostat 3 dagar semester. Sen hade man kunnat kompensera de spelarna som ändå inte är aktuella för start mot Norwich att komma tillbaka någon dag senare, så de ändå får en ledighet om än 1-2 dagar kortare än de övriga. Inte rättvist? Nej, men livet är inte rättvist. För de spelare som inte får så mycket matchtid borde de vara sugna att visa att de borde spela i cupmatchen mot Shrewsbury att de kan offra en eller två dagars ledighet.
Sen så här:
Jag förstår gnället mot spelschemat. Det är för mycket matcher. Spelarna kan behöva mer vila, två matcher per vecka sliter hårt. Spelarna får inte läka skador ordentligt.
Men. Det som skaver i den här situationen är att Liverpool och Klopp bestämt på förhand att A-truppen inte ska spela något jävla omspel. De ska vara lediga. Jaha, vi fick omspelet? Fuck that, U23 får ta det, vi ska vara lediga. Good luck, have fun. Och Klopp själv - jag unnar honom verkligen semester - tänker inte ens dyka upp, för han ska vara ledig.
Liverpool försökte vinna i första matchen, då fanns det uppenbarligen ett intresse av att lira med ett starkt lag för att vinna. Men när man så får omspelet, då är semester > cupen. Det mesta annat känns som efterhandskonstruktioner.
Jag hade kunnat stötta Klopp 100% om han, redan vid nyår (eller åtminstone före Shrewsbury) sa typ så här:
"Schemat är sjukt. Vi kommer därför prioritera bort inhemska cuperna, och fokusera på övriga turneringar. Vi gör detta som en protest mot FA och PL, att de måste sätta sig ner med oss klubbar och diskutera hur vi får ner antalet matcher per säsong."
Eller - om han likt en fartygskapten stannar kvar medan de andra får gå i livbåtarna. "Jag har lovat spelarna ledigt och det tänker jag stå för. Jag ska coacha U23 mot Shrewsbury så får vi se om vi kan vinna." Då hade han åtminstone själv gjort sitt jobb professionellt. Sen hade man kunnat kritisera att han lovar ledigt när han inte vet att schemat är tomt - men det hade blivit mindre kritik då.
Så mitt stora problem är att Liverpool och Klopp gamblat på att det ska lösa sig - det löste sig inte - och nu gnäller de på att det inte löste sig, de ska ju vara lediga.
Många aspekter av detta. Får väl se om sista ordet är sagt i den här soppan.