2020-01-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Lärde de sig inget från värvningen av Maja Lindelöf?
De har kanske lärt sig att "namnvärvningarna" inte fungerar och istället går på vad spelaren i fråga har att erbjuda.

Fernandes created more chances (239) than any other player during his time in the Portuguese Primeira Liga. His total of 28 assists was the second-highest and he also ranked second for big chances created (31) and final third passes (1,364). No player completed more through balls (17).

Lägg till att han dessutom har en erkänt väldigt hög work-rate så har du något som jag tror de flesta ser som en spännande värvning.
Citera
2020-01-29, 17:12
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
De har kanske lärt sig att "namnvärvningarna" inte fungerar och istället går på vad spelaren i fråga har att erbjuda.

Fernandes created more chances (239) than any other player during his time in the Portuguese Primeira Liga. His total of 28 assists was the second-highest and he also ranked second for big chances created (31) and final third passes (1,364). No player completed more through balls (17).

Lägg till att han dessutom har en erkänt väldigt hög work-rate så har du något som jag tror de flesta ser som en spännande värvning.

Han är säkert helt OK, men som jag sagt tidigare borde de välja spår; Antingen fortsätta värva brittiska ungdomar, eller börja värva stjärnor.

Bruno är ingetdera. United, för guds skull, välj identitet.

Och nu läser jag att man förlänger med Bailly som gjort typ 3 matcher senaste 3 åren... Samtidigt som Smalling är i Roma...

Förstår att man förstörde Woodwards hus. Frustrerande.
Citera
2020-01-29, 17:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Alla värvningar till Utd har blivit sämre, så dessa siffror lär du aldrig få se han göra i en ännu bättre liga.
Citera
2020-01-29, 18:25
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Alla värvningar till Utd har blivit sämre, så dessa siffror lär du aldrig få se han göra i en ännu bättre liga.

Ska väl läggas till att deras tränare inte kan göra diamanter utav redan ''bra'' spelare, skillnad på vad Klopp och Pep gör med en del.
Citera
2020-01-29, 19:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
United lägger £50m på "Fred 2.0".

Trött värvning. Det är inte en ung, lovande britt, och det är ingen superstjärna, typ Dybala, Neymar etc.

En fotbollsmässigt medelålders spelare från en liga snäppet vassare än allsvenskan.

Tänker du på Bruno Fernandes?
Citera
2020-01-29, 19:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänker du på Bruno Fernandes?

Ja.
Citera
2020-01-29, 22:40
Medlem
Ovcharkas avatar
United behöver göra 3 mål.
De börjar bra och gör 1.
Matic har gult kort och är i farozonen.

OK. Kan nån förklara för mig varför man inte tar ut Matic och ersätter med en mer offensiv spelare?

Man har inget förlora. Det är liga-cupen. Men istället slutar det med att Matic blir utvisad och United ska göra 2 mål med 1 man mindre.

Såg delar av matchen. Ingen koll på matchtruppen och bänk. Men är inte det här OGS förlust?
Citera
2020-01-29, 23:26
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
United behöver göra 3 mål.
De börjar bra och gör 1.
Matic har gult kort och är i farozonen.

OK. Kan nån förklara för mig varför man inte tar ut Matic och ersätter med en mer offensiv spelare?

Man har inget förlora. Det är liga-cupen. Men istället slutar det med att Matic blir utvisad och United ska göra 2 mål med 1 man mindre.

Såg delar av matchen. Ingen koll på matchtruppen och bänk. Men är inte det här OGS förlust?

Såg inte matchen, men... jag har fått för mig att bortamålsregeln inte gäller i Ligacupen. Man var bara ett mål ifrån alltså. Inte för att det ändrar så mycket. Jag håller med dig i sak.
Citera
2020-01-30, 02:28
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Exakt. Knappast mediokra spelare Man United har plockat in. Pinsamt uselt förvaltat. Jag älskar det, som Liverpoolsupporter. Framförallt då Klopp gjort det motsatta med spelarna han plockat in.
Senast redigerad av zlikyr 2020-01-30 kl. 02:30.
Citera
2020-01-30, 04:48
Medlem
Låter på en hel del från Unitedfanskaran som att denna seger mot City borta skulle vara ett stort fall framåt. Taktiskt sätt så kan väl få tro på det faktum att Solskjaer är den som själv är kreatören.

Hans kommentarer om att Matics andra gula skulle vara ett "absolute joke" är det väl bara han själv som tror på, inte ens Matic bemödade sig att protestera.

Beslutet att låta Fred ta den sista frisparken "“He scored six or seven on the bounce apparently, and they both felt this was his moment. That was the decision they made there and then. Probably the right decision, but it didn’t work out well.” OK??

The Norwegian said: “I want to talk about the players and the attitude they’re showing, and how far they’ve come. They’ve come here twice now in six weeks and beaten Man City.
It’s difficult enough to beat them twice in 10 years and we’ve beaten them twice in six weeks. It was fantastic attitude, they gave absolutely everything."

Även om man inte behöver tolka det bokstavligen så säger det lite om attityden som verkar finnas, inte så att han förfogar över ett bottenlag i PL. Två skott på mål och 39% bollinnehav, vet inte om det imponerar så mycket faktiskt. Någon borde informera Solskjaer om att 8 av 11 "boys" som han ställde upp med igår är födda 95 eller tidigare..
Citera
2020-01-30, 05:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
United lägger £50m på "Fred 2.0".

Trött värvning. Det är inte en ung, lovande britt, och det är ingen superstjärna, typ Dybala, Neymar etc.

En fotbollsmässigt medelålders spelare från en liga snäppet vassare än allsvenskan.

Porugisiska ligan "är snäppet vassare än allsvenskan" vad har du rökt egentligen? om den portugisiska ligan är en B liga så är Allsvenskan en D liga.
Citera
2020-01-30, 05:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Exakt. Knappast mediokra spelare Man United har plockat in. Pinsamt uselt förvaltat. Jag älskar det, som Liverpoolsupporter. Framförallt då Klopp gjort det motsatta med spelarna han plockat in.
Vilka mediokra spelare är det egentligen som Klopp har förvandlat till världsklasspelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in