Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Jag tycker det är fullständigt logiskt agerat av Klopp och LFC i den situation som uppstått. Hela säsongsplaneringen från FA och PL är ett stort skämt när man samtidigt från PL sida lägger in ett vinteruppehåll för lagen sa,tidigt som FA lägger in cupmatcher i samma vinteruppehåll. Med de förutsättningarna och vad som är prioriterade tävlingar för LFC är det fullt förståeligt att att vi låter U23-laget spela returen. A-lagsspelarna behöver vinteruppehållet för att återhämta, rehabilitera skador och kunna vara konkurrenskraftiga i avslutningen av PL och inför slutspelet i CL.
Med det sagt, spelschemat och samordningen mellan PL och FA är ett stort skämt som med det täta matchande som är bara leder till ohållbara prioriteringar och skador på nyckelspelare. Det FA och PL ägnar sig åt är rovdrift och slavhandelsliknande hantering och det är rent ut bra att Klopp och klubben markerar!
Fast det är ju fortfarande 11 dagar från omspelet till nästa ligamatch. Om Liverpool ville skulle man kunna säga till de seniora som spelade igår - sorry boys, omspelet gör att ni får justera ledigheten lite. Åka onsdag 5/2 (efter shrewsbury) istället för söndag 2/2 (efter saints).
Lovren och Matip borde vara bänkade för West Ham och Saints, bra match för dem att köra en gång till. Minamino och Origi borde vara sugna på speltid. Fabinho kanske spelas in denna vecka och då kan man slänga in Lallana eller någon. Sen köra Jones osv.
Eftersom de spelarna inte är aktuella för start mot Norwich 15/2 (beroende på Mane's skada) kunde man gett dem en dags extra ledighet den matchveckan, de kommer tillbaka på onsdagen medan övriga kommer måndag/tisdag.
If there's a will there's a way.
Men. Jag håller med om att det matchas för tätt och vilan är viktig. Absolut. Men de spelare jag nämnt borde kunna lira den här matchen och justera sin ledighet. Klopp själv borde givetvis stanna kvar och coacha laget.
Men han vill inte. Dubai-semestern är bokad och han skiter så jävla hårt i FA-cupen att han inte ens tänker besvära sig med att närvara. Han har lovat truppen att mellan 2-9e februari boys, då får ni göra vad fan ni vill. Stick till Dubai, knulla lite brudar, sippa lite drinkar, ha en grillfest i Brasilien med hela släkten. Klart ni ska få det.
Sen kommer omspelet som en jävla bajsmacka i knät. Och han tänker inte gå tillbaka på sitt löfte eller boka om sin egen semester. Han tänker inte heller tvinga några spela medan andra drar på semester. Hela A-lagstruppen på semester, lycka till U23-gänget, we really don't give a crap, åk gärna ut, ha det gött!
Shrewsbury gnuggar händerna. Möter juniorerna, får spela på Anfield, massor av extra cash i kassan.
Nej, jag tycker det är lite oproffsigt av Klopp och LFC. De gamblade, det höll inte, nu gnäller de på externa omständigheter fast de VISSTE omständigheterna före match. Har inte sett ett klagomål på omspel före avspark, nu när omspelet är ett faktum bölgrinar man för att biljetterna till Dubai är bokade och man tänker fan inte boka om.