2019-12-02, 07:50
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag är inte ngn Man Utd fan, men tycker att det är helt sanslöst vilket tålamod ledningen i Man Utd visar mot Solskjaer. Det stämmer mkt av det du skriver MUs trupp är verkligen usel och jag tror att de flesta managers hade haft en svår uppgift med det spelarmaterialet, samtidigt så verkar det som att Solskjaer inte klarar av att få ur det bästa i spelarna. Samma sak kan man iofs säga om Arsenal, förutom Laca, Auba, Torreira, Bellerin, Sokratis och Leno så är ingen av våra spelare ens i närheten av platsa i ett top 4 lag. Ljungberg blev skolerad taktisk av Farke i Norwich matchen och om det inte vore för Leno så hade vi förlorat med 2-3 mål. Tyvärr, så känns det som att både Arsenal och Man Utd är påväg till att bli det moderna Nottingham Forest och Aston Villa, två klubbar som engång i tiden dominerade engelsk fotboll.

Nja, taktiken såg bra ut. Med Mustafi/Luiz som mittbackspar spelar det ingen roll om det är Klopp eller Ole-Gollum som sköter taktiken. Som Neville sa: "They're uncoachable".

Vi hade en clown (Mustafi), och köpte in en till (Luiz). Katastrof i vilket lag som helst.
Citera
2019-12-02, 09:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Tyckte den såg ut att vara på rätt sida direkt. Iheanacho gör det riktigt kyligt.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Studion är rätt på det i analysen, linjedomarna ska ju släppa tighta offsides och låta VAR bestämma men lik förbannat drar de ju fortfarande flaggan i varje situation. Sett flera felaktiga avblåsningar under säsongen som förstört bra lägen.

Svårt att säga utan EXAKT kameravinkel i linje tycker jag. Samtidigt så pass tajt att det inte går att gnälla särskilt mycket (möjligen på eventuell inkonsekvens mot andra millimeteroffsides som tagits).

VAR och offsides är ingen bra kombo. Det funkar om assisterande vinkar felaktigt för offside vid mål, eller om flaggan stannar nere vid rejäl offside + mål.

Men när flaggan åker upp, domaren blåser och det visar sig vara felaktigt? Då får anfallande laget inte ett skit.

Sedan: är VARs syfte att plocka millimeteroffsides som knappt går att se med diverse verktyg efter 10 repriser? Nä. Men det är där vi är. Samtidigt funkar det ju inte att släppa 3cm offside, varför ska man inte släppa 20 cm offside då? Osv.

Implementeringen av VAR är så långt ett fiasko. När det plockar grova felaktigheter är det bara applådera. När det är inne och petar i småsaker, är inkonsekvent i användandet blir man bara less. Vad fan är ett "clear and obvious error"? Hyfsat godtycklig formulering.

Till sist: Klart Iheanacho är klinisk igår, annat var det här: https://www.youtube.com/watch?v=ccXFH16f9OE
Citera
2019-12-02, 09:44
Medlem
gato12s avatar
Härlig laguttagning av Ljungan; Xhaka, och fram för allt Mustafi från start.

Tur att Auba "räddar" en poäng, mot Norwich...
Citera
2019-12-02, 13:12
Medlem
Skullknights avatar
När ni vill kolla höjdpunkter/sammandrag från helgens matcher, var kollar ni då?
Citera
2019-12-02, 14:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nja, taktiken såg bra ut. Med Mustafi/Luiz som mittbackspar spelar det ingen roll om det är Klopp eller Ole-Gollum som sköter taktiken. Som Neville sa: "They're uncoachable".

Vi hade en clown (Mustafi), och köpte in en till (Luiz). Katastrof i vilket lag som helst.
Arsenal startade matchen väl och vi hängde bra med i de första 20-25 min, men efter det så tog Norwich över och de styrde matchen mer i 2 halvan och vi får bara tacka Leno för att vi inte släpte in 2-3 mål till. Freddie`s laguppställning var knepig och byterna var inte heller ngt att prata högt om.

Men det är endast 1 match och det är för tidigt att säga ngt om Ljungan som tränare, det positiva från matchen igår var att alla spelarna kämpade mer under matchen än vad de har gjort tidigare under säsongen.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-02 kl. 15:01.
Citera
2019-12-02, 23:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Det rapporteras om att Leicester kommer att kräva £14 millioner för att släppa Rodgers till Arsenal, men samtidigt så rapporteras det att Rodgers vill lämna Leicester till fördel för Arsenal. Men tror knappast att Rodgers kommer att lämna Leicester nu mitt under den här säsongen.

Rodgers var orutinerad nog att lämna en liten öppning efter matchen igår för att han skulle kunna gå till Arsenal genom att svara på frågan om det finns en klausul i hans kontrakt. Han måste ju förstå att såna grejer spinnar rejält när det flugit över nätet, minsta vink åt endera håll får media tuppjuck av. Sen följde han upp idag med att neka totalt. Så den chansen är nog död.

Det vore komplett galenskap att lämna Leicester för Arsenal i nuläget. Leicester är ett klart bättre lag med bättre spelare här och nu. Ett lag i medgång med unga utvecklingsbara spelare, där Rodgers hade turen att komma till dukat bord. Tielemans, Maddison, Chilwell, Barnes, Soyuncu, Ndidi, Pereira fanns redan där och utvecklas. Rutin fanns i Vardy, Evans, Schmeichel och Morgan även om han inte spelar.

Arsenal är felbyggt och har massor av issues. Ingen kan fixa det där laget i en handvändning. Idioti att köpa både Laca och Auba, förvaret är kaoz. Özil lär vara omöjlig att sälja med den lönen, han cashar ut en stor del av lönebudgeten återstoden av kontraktet - 18 månader till.

Leicester ser ut att ha halva inne för CL-spel medan Arsenal kommer få kämpa för topp 6. Bara en idiot gör den flytten. Återkom om 18 månader när Leicester fått ha sitt europa-äventyr, de rutinerade lägger av en efter en och de som etablerat sig gått till större lag.

Rodgers får mycket credd och till viss del förtjänt, men låt oss inte överdriva. Han kom in i helt rätt läge och har bara förvaltat det Leicester byggt i flera år genom smarta värvningar. Lyfter på hatten för deras återväxt efter ligatiteln, fenomenalt arbete. Igen.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-12-02 kl. 23:28.
Citera
2019-12-02, 23:57
Moderator
zanteras avatar
Av vad man läser så verkar ju Rodgers vara väldigt egocentrisk och karriärdriven så personligen skulle jag ändå inte bli allt för chockerad om han gick till Arsenal. (Dock i sommar mer troligt än nu) Jag håller dock egentligen med det mesta folk säger angående att Leicester är i en bättre sits än Arsenal just nu, de har en mer välbalanserad trupp, det mesta klickar men samtidigt är Arsenal en större klubb globalt och historiskt. Personligen hade jag stannat i Leicester om jag var Rodgers men får ändå några vibbar att han möjligtvis kan lockas av 'en större utmaning'. Sen finns det nog en viss lockelse både med Arsenal och MU där man nästan skulle helgon-förklaras om man kommer in och faktiskt får laget att vinna en PL titel t.ex.
Citera
2019-12-03, 05:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Av vad man läser så verkar ju Rodgers vara väldigt egocentrisk och karriärdriven så personligen skulle jag ändå inte bli allt för chockerad om han gick till Arsenal. (Dock i sommar mer troligt än nu) Jag håller dock egentligen med det mesta folk säger angående att Leicester är i en bättre sits än Arsenal just nu, de har en mer välbalanserad trupp, det mesta klickar men samtidigt är Arsenal en större klubb globalt och historiskt. Personligen hade jag stannat i Leicester om jag var Rodgers men får ändå några vibbar att han möjligtvis kan lockas av 'en större utmaning'. Sen finns det nog en viss lockelse både med Arsenal och MU där man nästan skulle helgon-förklaras om man kommer in och faktiskt får laget att vinna en PL titel t.ex.

Det skulle väl vara det då. Deluded Brendan-kontot är inte gripet ur luften, han har höga tankar om sig själv. Tvivlar inte en sekund att han skulle hoppa på ett bättre gig om det dök upp - men just nu är inte Arsenaljobbet ett bättre jobb än Leicester-jobbet. Möjligen lite bättre betalt och större klubb, men betydligt större krav än Leicester i momentum.

Rodgers får väl hoppas att succén fortsätter och sen ta sikte på att ersätta Pep i City när han nu drar.
Citera
2019-12-03, 09:28
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Arsenal startade matchen väl och vi hängde bra med i de första 20-25 min, men efter det så tog Norwich över och de styrde matchen mer i 2 halvan och vi får bara tacka Leno för att vi inte släpte in 2-3 mål till. Freddie`s laguppställning var knepig och byterna var inte heller ngt att prata högt om.

Men det är endast 1 match och det är för tidigt att säga ngt om Ljungan som tränare, det positiva från matchen igår var att alla spelarna kämpade mer under matchen än vad de har gjort tidigare under säsongen.

Ja, verkligen. En centrallinje med Mustafi/Luiz/Xhaka blir inte bra. Chambers som ytterback är idiotiskt. Jag hoppas att laguttagningen var ett sätt att visa att allt gammalt groll är glömt och att alla har en likvärdig chans.

Förhoppningsvis ser vi Chambers i mitten och clownerna på bänken/läktaren i nästa match.
Citera
2019-12-03, 14:24
Medlem
Köpet av Pepe för 800 miljoner istället för en mittback har verkligen visat sig precis lika idiotiskt som alla trodde.
Citera
2019-12-03, 15:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Köpet av Pepe för 800 miljoner istället för en mittback har verkligen visat sig precis lika idiotiskt som alla trodde.

Fast det där priset är ju överdrivet med tanke på att man endast betalade typ 100-150 mille och resten sker över närmsta 4-5 åren. Men visst, klart de hade behövt förstärkning i försvaret och även centralmittfältet.
Citera
2019-12-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast det där priset är ju överdrivet med tanke på att man endast betalade typ 100-150 mille och resten sker över närmsta 4-5 åren. Men visst, klart de hade behövt förstärkning i försvaret och även centralmittfältet.

Ja det går ju att betala av försvarare och cm på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in