2020-01-13, 22:41
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ja fy fan för snuskeriet tänker då på sallad godis även sett räkor som man plockar själv

Räkor kanske inte är så farligt, de ligger i en frysbox, man tar en skopa och fyller sin påse, räkorna ska sedan tinas och skalas.

Men att bröd ligger helt öppet ibland utan ens ett lock över sig är lite förvånande.

Frukt och rotfrukter sköljer man ju av så de kan ligga öppet, det gör inget, men det är en helt annan sak med bröd.
Citera
2020-01-21, 13:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Många andra butiker har ju bröden helt öppet i korgar, det är ännu mer ohygieniskt.
Just det. Lidl där jag handlar (Stockholmsområdet) har brödet i "plastboxar" och det finns en "griptång" att ta brödet med. Undrar hur många som använder den i och för sig...

En annan fråga, köpte Panaché igår och det verkar som de minskat volymen i flaskorna? De känns mindre att hålla i och rymmer 25 cl. Var det 30 cl förut?
Citera
2020-01-21, 13:52
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Just det. Lidl där jag handlar (Stockholmsområdet) har brödet i "plastboxar" och det finns en "griptång" att ta brödet med. Undrar hur många som använder den i och för sig...

En annan fråga, köpte Panaché igår och det verkar som de minskat volymen i flaskorna? De känns mindre att hålla i och rymmer 25 cl. Var det 30 cl förut?

Nej det var alltid 25cl.

Vill hylla lidls pannbiff lite, finns i kyldisken, 5st i förpackningen. Så jävla goda!

https://images.app.goo.gl/MvvWgXBukCcbK59t8
Pork är det jag käkat då. Perfekt när man som jag bor ensam. 3 stycken till middag och 2 till lunchlådan för dagen efter på jobbet
Citera
2020-01-21, 14:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nej det var alltid 25cl.

Vill hylla lidls pannbiff lite, finns i kyldisken, 5st i förpackningen. Så jävla goda!

Pork är det jag käkat då. Perfekt när man som jag bor ensam. 3 stycken till middag och 2 till lunchlådan för dagen efter på jobbet
Ok, det är väl jag som fått större händer eller minns fel...

Ska jag tipsa om något så är det Lidls glasspinnar "Minimix classic". Klart goda och inte för stora. Gillar också Grekisk Yoghurt med honungssmak. Inga nyttiga grejer kan jag tänka mig dock.
Citera
2020-01-21, 14:35
Medlem
Jofs avatar
Lidls köttvaror får ofta höga betyg i testningar. Falukorv och köttfärs bl a.
Citera
2020-01-21, 15:55
Medlem
N.v. har de erbjudande på 1,12 kg 100% nötburgare för 69kr igen.

Bästa frysburgare jag känner till! Handlar nästan aldrig på Lidl annars.
Citera
2020-01-21, 16:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Någon som köpte Kimchi i förra veckan?
Citera
2020-01-21, 18:19
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nej det var alltid 25cl.

Brukar också köpa deras pannbiff ibland. Den är riktigt bra
Citera
2020-01-21, 22:36
Medlem
DDRTVs avatar
Besviken på alpveckorna ... det jag framförallt gillade var den färska Schweizerschnitzeln som var lite dyrare men ack så god men den kom inte med i alpveckan nu, anledningen varför jag hyllar den färska är att den frysta har gått från kanon till kalkon. För något år sedan var den frysta ok, så jag handlade ofta den 500gr gr 2 st. Men sedan bytte Lidl panering och innehåll, summa summarum jag slängde skiten otroligt att man kan sabba en bra produkt men ny ”godare panering” och värdelös konsistens.

Sedan gjorde jag ett till misstag senaste veckan ...köpte Lidls billigaste jordnötter igen . Att man aldrig lär sig de smakar bara saltvatten. Jämförelse nyss vanliga OLW som kostade 10 kr på Lidls också men lite mindre påse än Lidls för 10 kr. Lidls går inte att äta bara fågelmat.

Nu lät jag negativ men gillar Lidl...

Sist men inte minst något jag alltid köper massor av är deras 100 % nötkött hamburgare i 8 pack när den kommer i butik. Fattar inte varför de inte har den som standard istället för deras skitburgare.
Senast redigerad av DDRTV 2020-01-21 kl. 22:43.
Citera
2020-01-29, 12:58
Medlem
Har LIDL slutat sälja kondomer? Har kollat i två butiker men hittar inga vid kassan.
Har tidigare funnits vid kassan.

Eller har de dem under disken?
Citera
2020-01-29, 13:01
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Besviken på alpveckorna ...

Va? Har det redan varit Alpenfest??
Citera
2020-01-30, 16:55