2018-01-30, 10:36
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Ja, det är riktigt bra kvalitet enligt min erfarenhet. Nu har jag visserligen mest köpt lidls svenska kött (Svea lantkött) men ibland köpt deras utländska kött också. Bra den med.
Av nyfikenhet, vad är det för mellanösternkläder som finns på ditt Lidl? Det är inte fezar och burkor längst hela mittgången gissar jag?

Inte helt fel i dagens Sverige att bunkra lite sånt. Bra kvalitet?
Citera
2018-01-31, 22:59
Medlem
Pfaltzs avatar
I min butik har Kanias grovmalda senap samt de inlagda vitlöksklyftorna försvunnit. Ett biträde var osäker och föreslog att de "kanske har utgått ur sortimentet". Ingen vidare koll, alltså. Nån som har sett produkterna i sin butik på sistone?
Citera
2018-02-01, 00:59
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
I min butik har Kanias grovmalda senap samt de inlagda vitlöksklyftorna försvunnit. Ett biträde var osäker och föreslog att de "kanske har utgått ur sortimentet". Ingen vidare koll, alltså. Nån som har sett produkterna i sin butik på sistone?

Båda fanns då i min butik sis jag kollade (köpte senapen till jul, och en burk av vitlöken till nyår)
Citera
2018-02-01, 12:34
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Båda fanns då i min butik sis jag kollade (köpte senapen till jul, och en burk av vitlöken till nyår)
Har nog hänt nu i januari. De har inte funnits på flera veckor.
Citera
2018-02-01, 19:55
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Vad gäller marinerade vitlöken så stämmer det i min butik. Borta!

Samma gäller torkade äppleklyftorna.

Om någon från Lidl läser detta... fix it!

EDIT:
Gäller Sthlm närförort
Citera
2018-02-01, 21:10
Medlem
tomatos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata

EDIT:
Gäller Sthlm närförort

Inget butikerna kan göra något åt. Varan är spärrad i handdatorn som man går runt och beställer med. När varor spärrats är det oftast för man beslutat att ta plocka bort varan eller att man håller på att byta leverantör. Det man som kund kan göra är att ringa kundtjänst och klaga så kanske de tar tillbaka varan om de ser att efterfrågan tillräckligt stor.
Citera
2018-02-02, 16:31
Medlem
Jofs avatar
Hittade Nespresso kaffemaskinkapslar Deluxe ex v Papua New Guinea, Monsoon Malabar och Costa Rica Tarrazú för billigt pris. 20 kr för 10 st.Mindre än halva priset jmf m Coops.
Tillverkade i Nederländerna. Verkar vara extravara.

Nån som gjort nån bedömning av dom? Eller läst nån. Hittar inget på nätet.

Också lite dyrare av märket Bellarom, Viola. Verkar var basvara.
Om det märket finns en bedömning på nätet:

http://www.smocktofrock.co.uk/2014/0...e520-lidl.html

"I will definitely be purchases a few of these boxes again as they fit perfectly into the Nespresso machine, taste identical too the Nespresso pods and are incredibly cheap!"
Citera
2018-02-02, 17:18
Medlem
Jofs avatar
https://www.boards.ie/b/thread/2057226200

Urval av irländska konsumentrecensioner 2014-15 av deras Bellarom kaffekapslar. Tydligen kompatibilitetsproblem. (Obs maskinöversättningar)

Och efter att ha provat Lidl, försöker jag inte igen. Plastkapseln är inte tillräckligt stark för min maskin och hålls fast. Bortsett från den dåliga smaken av Lidl-kaffet själv!

Jag köpte Lidl espressokapslarna igår kväll. De fungerade bra i min Krups CitiZ. Jag var imponerad av kapslarnas kvalitet. De monterade perfekt i maskinen och släppte inte i dumplåset utan problem. Kaffet smakade riktigt fint. Jag är inte en finsmakare, men jag tycker att det är lika bra som Nespresso-blandningar jag har smakat.

Det hände mig förra året. Jag köpte nespresso-kompatibla pods medan jag var på i Portugal och tänkte att jag gjorde en bra besparing. De förstörde min maskin och jag slutade med att få en ny. Personligen skulle jag inte använda någonting annat än nespresso pods någonsin igen.

Lidl kapsel i min erfarenhet smakar lika bra som liknande Nespresso märkeserbjudanden. Nestle har utnyttjat en av de mest fantastiska marknadsföringsmetoderna i förhållande till Nespresso en som har resulterat i att många köper kapslar till ett mycket stort premie utan någon riktig fördel för IMHO.

En kundtjänst agent berättade de är endast för Lidl kaffemaskiner, inte kompatibla med Nespresso-maskiner trots annonsera på lådan…
Citera
2018-02-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata

EDIT:
Gäller Sthlm närförort

Japp, borta här i norr också. Då vet man varför..
Citera
2018-02-04, 19:17
Medlem
Manchegon var en besvikelse.
Citera
2018-02-06, 00:05
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Manchegon var en besvikelse.
Den som tillhör standardsortimentet? Gul framsida om jag inte missminner mig, 250 eller 300 gram

Personligen gillar jag den manchegoliknande fromage du pays basque, alltså ost i baskisk stil, tillhör också standardsortimentet 150-200 gram.
Citera
2018-02-06, 19:11
Medlem
Ofattbart att man tog bort Alfredo Masterpiece pizza ur sortimentet. En fryspizza fullt i klass med en dyr pizza för fyra gånger priset på krogen.
Senast redigerad av Allmogen 2018-02-06 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in