https://www.boards.ie/b/thread/2057226200
Urval av irländska konsumentrecensioner 2014-15 av deras Bellarom kaffekapslar. Tydligen kompatibilitetsproblem. (Obs maskinöversättningar)
Och efter att ha provat Lidl, försöker jag inte igen. Plastkapseln är inte tillräckligt stark för min maskin och hålls fast. Bortsett från den dåliga smaken av Lidl-kaffet själv!
Jag köpte Lidl espressokapslarna igår kväll. De fungerade bra i min Krups CitiZ. Jag var imponerad av kapslarnas kvalitet. De monterade perfekt i maskinen och släppte inte i dumplåset utan problem. Kaffet smakade riktigt fint. Jag är inte en finsmakare, men jag tycker att det är lika bra som Nespresso-blandningar jag har smakat.
Det hände mig förra året. Jag köpte nespresso-kompatibla pods medan jag var på i Portugal och tänkte att jag gjorde en bra besparing. De förstörde min maskin och jag slutade med att få en ny. Personligen skulle jag inte använda någonting annat än nespresso pods någonsin igen.
Lidl kapsel i min erfarenhet smakar lika bra som liknande Nespresso märkeserbjudanden. Nestle har utnyttjat en av de mest fantastiska marknadsföringsmetoderna i förhållande till Nespresso en som har resulterat i att många köper kapslar till ett mycket stort premie utan någon riktig fördel för IMHO.
En kundtjänst agent berättade de är endast för Lidl kaffemaskiner, inte kompatibla med Nespresso-maskiner trots annonsera på lådan…