2020-11-05, 06:16
Medlem
Ambelains avatar
Jag har till slut införskaffat mig den dära påsen från Lidl med välkryddade chips - "Inferno."

Ja, de var starka.

Inte så äckliga faktiskt.
Jag bara provade igår, men ska kanske äta upp resten tillsammans med nån lagom dippa, som kan balansera hettan.
Tsatsiki brukar vara gott.
Citera
2020-11-05, 06:21
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Aha ok, då e jag med!
Ska tjacka å testa så fort jag stöter på den.
Tyvärr är produkten inte del i deras vardagliga sortiment, utan dyker bara upp vid särskilt sällsynta tillfällen.
Varför är helt omöjligt att förstå sig på, med tanke på att det är en så bra produkt.

Någon annanstans har de säkert produkten i det reguljära sortimentet, men inte här.

Jag har sett att vissa andra varuhus, som Hemköp på Caroli City, har en annan Panna Cotta.
Den är förvisso ätlig, men är mer som nån yoghurt, och inte som riktig dessert.

Lidl har ibland andra märken Panna Cotta, men det har varierat från direkt oätligt till yoghurt-kvalitet.
Bara det märke jag hänvisade till var av riktig högt kvalitet.
Citera
2020-11-05, 11:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag har till slut införskaffat mig den dära påsen från Lidl med välkryddade chips - "Inferno."

Ja, de var starka.

Inte så äckliga faktiskt.
Jag bara provade igår, men ska kanske äta upp resten tillsammans med nån lagom dippa, som kan balansera hettan.
Tsatsiki brukar vara gott.

Tsatsiki funkar alltid

Jag brukar vara lat och bara äta dom med Crème Fraiche och gurkskivor
Citera
2020-11-05, 18:20
Medlem
Hur står sig Lidls Pistagekräm?
Citera
2020-11-05, 21:26
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Köpa känguru från en lokal uppfödare i Sverige?

Haha nä... trodde det var struts det var frågan om
Citera
2020-11-06, 01:16
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15cmSLAK30cmRAK
Kan rekommendera pastramimackan för 22 kr som finns i kyldisken. Kör in den i ugnen ett par minuter för bättre smakupplevelse.

Är det riktig pastrami? Nästan allt det står pastrami på i Sverige verkar ju vara gjort på fläskkött vilket är direkt vansinnigt för en judisk grej...

https://www.lidl.ie/en/p/grocery-ran...astrami/p11870

Den här vore nåt om de kunde börja ta in här.
Citera
2020-11-06, 05:51
Medlem
Vagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Är det riktig pastrami? Nästan allt det står pastrami på i Sverige verkar ju vara gjort på fläskkött vilket är direkt vansinnigt för en judisk grej...

https://www.lidl.ie/en/p/grocery-ran...astrami/p11870

Den här vore nåt om de kunde börja ta in här.
Judar äter nog inte den där pastramin heller. Djuret ska först plågas (likt halal) och sedan helgas av någon översterabbin för att maten ska vara kosher.
Citera
2020-11-08, 00:03
Medlem
Elementarts avatar
Lidl har valnötter (250 gram) för 29 kronor denna vecka, är det en bra deal?
Citera
2020-11-08, 19:21
Medlem
Sardinbruss avatar
Ni som kan Lidl - har de någon bra och prisvärd öl, en lite smakdiskret vardagsöl till middagen?
Citera
2020-11-08, 19:25
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Ni som kan Lidl - har de någon bra och prisvärd öl, en lite smakdiskret vardagsöl till middagen?
Dom har ju Nobelaner, en 2,8% som funkar, väldigt anonym men inte otäck. Kostar som vanlig pripps blå, som dom också har.
Tycker gott dom kan ta bort pripps som finns ÖVERALLT och ta in en smakrik tysk 2,8 istället.
Förstår att dom 'måste' ha vissa svenska stormärken för att locka allmogen men öl har ju Tyskland gott om goda av!
Citera
2020-11-08, 19:45
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Lidl har valnötter (250 gram) för 29 kronor denna vecka, är det en bra deal?

Valnötterna håller alltid en superb kvalitet. Köper dem ofta och aldrig fått en dålig nöt men då har det inte varit Exotic, som veckans erbjudande gäller, utan Lidls egna märke Alesto. Kolla vad de kostar, kommer inte ihåg på rak arm.
Citera
2020-11-08, 19:56
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Kan rekommendera Argus camaro, väldigt trevlig 3,5 öl för 50kr/6pack i glasflaska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in