Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-04, 18:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Tupla är en gammal klassiker man ofta köpte som barn, god oxå. Vilket korv köpte du? Är som sagt sugen gå till lidl och handla lite billigt i veckan efter ett par dagars fylla.
Grilli Maesteri Roaster 72% Lihaa

Tjocka doningar, 21 spänn för 320 g
Citera
2019-03-04, 18:42
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Grilli Maesteri Roaster 72% Lihaa

Tjocka doningar, 21 spänn för 320 g

tackar, blir nog ett köp av de istället.. Lördagskorv är rätt god men vet vissa företag fuskar med köttinnehållet så låter den för billigt för att vara sann, 35.57kr kilot..
Citera
2019-03-04, 18:52
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Håller med, testade en från italienska i går och den hade helt klart bättre botten.
Jag saknar också de där två olika pizzorna som fanns för några år sedan, jag tror de hette "Bake-up" eller liknande, grymma bottnar på dem!

En annan grej jag börjat med alldeles nyligen och som jag är jäkligt nöjd med är att tina pizzorna (alla sorters frysmärken) innan tillagning och sedan baka på förvärmd pizzasten.
Blir pizzan bättre om man använder pizzasten? Vad kostar en sådan?
Citera
2019-03-04, 18:53
Medlem
deras glass som heter limoncello under förra veckans italienska vecka var den absolut bästa glassen jag nånsin ätit leta upp den vissa butiker har kvar från förra veckan Godaste jag nånsin ätit
Citera
2019-03-04, 18:56
Medlem
Citat:
Håller med, testade en från italienska i går och den hade helt klart bättre botten.
Jag saknar också de där två olika pizzorna som fanns för några år sedan, jag tror de hette "Bake-up" eller liknande, grymma bottnar på dem!

En annan grej jag börjat med alldeles nyligen och som jag är jäkligt nöjd med är att tina pizzorna (alla sorters frysmärken) innan tillagning och sedan baka på förvärmd pizzasten.
Jag köpte min pizzasten på Lidl för flera år sedan, den är välanvänd.

Det går fortare och blir hundra ggr godare att göra pizzorna själv än att tina upp frysta pizzor. Man gör mycket deg och fryser in så slipper man göra deg varje gång, och ja man måste tina degen men ändå, har man börjat göra egna slutar man med fryspizza.
Citera
2019-03-04, 19:00
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jag köpte min pizzasten på Lidl för flera år sedan, den är välanvänd.

Det går fortare och blir hundra ggr godare att göra pizzorna själv än att tina upp frysta pizzor. Man gör mycket deg och fryser in så slipper man göra deg varje gång, och ja man måste tina degen men ändå, har man börjat göra egna slutar man med fryspizza.
Självklart, men när man inte orkar så...

Egengjord blir ruskigt bra!
Citera
2019-03-04, 19:00
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Blir pizzan bättre om man använder pizzasten? Vad kostar en sådan?
En hundring eller två kan jag tänka mig, minns ej.
Citera
2019-03-04, 19:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
En hundring eller två kan jag tänka mig, minns ej.
Och smaken förbättras när man använder en sådan?
Citera
2019-03-04, 19:06
Medlem
Jon.Holmss avatar
Hur smakar finsk senap egentligen? Ungefär som svensk?

Såg att de har en finsk ”Koti sinappi” för 30kr denna vecka.
Citera
2019-03-04, 19:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikha92
deras glass som heter limoncello under förra veckans italienska vecka var den absolut bästa glassen jag nånsin ätit leta upp den vissa butiker har kvar från förra veckan Godaste jag nånsin ätit

Min butik har frysen full, den brukar bli kvar tills dom säler ut den till nedsatt pris för att få mer utrymme för annat.
Citera
2019-03-04, 19:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och smaken förbättras när man använder en sådan?

Det ger mycker vättre botten än att bara köra den i ugnen vanligt.
Citera
2019-03-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jag avråder från deras tändare, dom är rätt värdelösa. Och laddningsbara batterierna kostar inte så mycket men är inte prisvärda(köp IKEAS Ladda istället, bäst för pengarna).

Medan vi är inne på negativt; det jag ogillar med lidl är att så fort dom får in en artikel som börjar sälja som smör i solsken så börjar fulerierna. Receptet ändras, förpackningarna ändras och till slut fabrikatet. Ett bra exempel är den lagrade cheddarosten som blev en succe direkt, sen ändrade dom färgerna på förpackningarna så man köpte 9 månader isf 12 månaders lagring, sen var den inte god längre och nu smular den mest.

Dom verkar resonera konstigt när det kommer till sortimentet, helt plötsligt försvinner favoritvarorna. De små frysta hamburgarna och lakrisalkopiorna, borta...

Det är så de får reda på om det är en bra vara och det är så de vet hur de ska sänka kvalitén när ni som har koll börja handla sönder butiken varje måndag. När varor av bra kvalité börjar gå åt vet de vad de ska fokusera på. Det är så Lidl tjänar de större pengarna och konkurrerar förutom att man har en massa av sina egna märken. Anledning till min första fråga är just att jag handlat där ett par gånger men tyckt att kvalitén var kass, jag insåg eftersom det var massor av folk i butiken att man måste veta (man måste kunna navigera) vad man ska undvika och handla det som man vet är bra och håller kvalitén än att handla enbart efter pris. I Tyskland brukade jag handla på ett ställe som heter "PennyMarkt" och där var det samma sak. Vissa saker var det helt ok men andra var bottennapp men för att veta vad man ska navigera bort från måste man ha testat sig fram. Jag tror att det är åt det hållet det går. Matbutikerna vet var de ska sätta in "stöten" för att testa var gränsen går och optimera utgifterna och kostnaderna. Sedan går de till nästa produkt för konsumenterna är priskänsliga numera.

På IKEA undviker jag produkter som är tillverkade i Pakistan och diktatorländerna. Handlar hellre på Jysk även om det är någon krona dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in