2020-01-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja vem som är trollet här går ju att diskutera.
Den som vill ha fram sanningen i ljuset, eller den som argt skriker att allt är stor lögn? Utan det minsta bevis utom ett påstående om att du jobbar med det.
Nej du vet inte hur många gånger jag har köpt in rekryteringsverktyg.
Du vet ju egentligen ingenting alls om mig och vad jag har jobbat med i mitt liv.
Vad tråkigt.

Jo, jag vet att du aldrig någonsin har arbetat med rekryteringssystem. Och du vill inte ha fram någon sanning, för du lyssnar inte på den. Du vill att TS ska ha rätt. Lycka till, hoppas du finner något som helst stöd för era teser.
Citera
2020-01-17, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Vad kostar en felrekrytering?

Jättemycket. Men vad har det med denna tråd att göra? Eller menar du att utdrag ur belastningsregistret skulle garantera någon från det?
Citera
2020-01-17, 04:47
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Jo, jag vet att du aldrig någonsin har arbetat med rekryteringssystem. Och du vill inte ha fram någon sanning, för du lyssnar inte på den. Du vill att TS ska ha rätt. Lycka till, hoppas du finner något som helst stöd för era teser.

Det finns redan flera sidor med bevis i tråden. Den enda som inte har presenterat några bevis är du.
Men du vet ingenting om mig.
Fortfarande.
Tråkigt, jag vet. Visst vore det enkelt annars. Då kunde du ju ägna dig åt personangrepp istället nu när bevisen tröt.
Citera
2020-01-17, 07:59
Medlem
Citat:
Det finns redan flera sidor med bevis i tråden. Den enda som inte har presenterat några bevis är du.
Men du vet ingenting om mig.
Fortfarande.
Tråkigt, jag vet. Visst vore det enkelt annars. Då kunde du ju ägna dig åt personangrepp istället nu när bevisen tröt.

Det är rimligt svårt att bevisa att något inte existerar.
Vilka bevis är det du syftar på? Att några trollkollegor till dig inte fått jobb?
Citera
2020-01-17, 08:02
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Det är rimligt svårt att bevisa att något inte existerar.
Vilka bevis är det du syftar på? Att några trollkollegor till dig inte fått jobb?

Alternativt kan man läsa lite i tråden man debatterar i.
Kan vara väldigt upplysande i många fall.
Citera
2020-01-17, 08:11
Medlem
Citat:
Alternativt kan man läsa lite i tråden man debatterar i.
Kan vara väldigt upplysande i många fall.

Jag har gjort det och inte funnit några bevis. Så det vore spännande att höra din version av vad som är bevis.
Citera
2020-01-17, 15:34
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Vad kostar en felrekrytering?
Den är dyr. Därför sorterar man inte bort folk som har befunnit sig i lexbase.
Det kan handla om någon väldigt duglig person som fått gå till rätten för att invända mot en felaktig parkeringsbot för länge sedan. Eller liknande.

En sådan sak lär inte blockera en anställning.
Citera
2020-01-17, 17:06
Medlem
Tycker det är bra att man kan kolla upp er brottshistorik. Om jag vill anställa er ändå gör jag det.

Ni kan ju inte direkt klaga, det var ni som sprang runt och gjorde dum skit.

Finns massvis med folk som sköter sig och därför förtjänar jobb mer än ni. Ni får helt enkelt hoppas att nån vill ha er ändå.
Citera
2020-01-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Tycker det är bra att man kan kolla upp er brottshistorik. Om jag vill anställa er ändå gör jag det.

Ni kan ju inte direkt klaga, det var ni som sprang runt och gjorde dum skit.

Finns massvis med folk som sköter sig och därför förtjänar jobb mer än ni. Ni får helt enkelt hoppas att nån vill ha er ändå.

Haha, stor humor. Sättet du formulerar dig på indikerar att du är väldigt långt ifrån en arbetsledande och rekryterande ställning. Vilken nolla!
Citera
2020-01-17, 23:23
Medlem
varför kan man inte som privatperson avnjuta tjänsten?
Citera
2020-01-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedolina
Haha, stor humor. Sättet du formulerar dig på indikerar att du är väldigt långt ifrån en arbetsledande och rekryterande ställning. Vilken nolla!

Gjorde eget litet företag för 6 år sedan, så dröm vidare du. Personligen kommer jag inte rekrytera ex-kriminellt pack till något alls. Det första jag gör är att sålla bort er idioter.
Citera
2020-01-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Gjorde eget litet företag för 6 år sedan, så dröm vidare du. Personligen kommer jag inte rekrytera ex-kriminellt pack till något alls. Det första jag gör är att sålla bort er idioter.

Ja, men vänta ett tag. Det finns tusentals av de som ligger med på Lexbase som har gjort ett enstaka misstag och som är oerhört mkt mer kompetenta än vad du är samt besitter en intellektuell kapacitet som vore en guldgruva för ditt företag. Tyvärr, personer med din uppfattaning kommer sällan ur rollen som hillbilly.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in