Citat:
Ursprungligen postat av
Ghoost86
Jag har begått många brott när jag var ung grova stölder, tillgrepp av fortskaffningsmedel, skadegörelse och slutligen fängelse i 1år. Det har gått över 10år sen dessa brott begicks och när jag nyligen beställde ett brottsregister från polisen så var den blank alltså fanns ingenting allt har gallrats bort. Och söker jag på mig själv på lexbase så hittar den inte mig. Men söker jag på en kompis som är dömd för brott så kommer det upp hans namn där det står tex Lars 1 träff i databas. Innebär detta att tex den här tjänsten Verifera inte kommer kunna ta fram alla gamla saker som gallrats från polisen register? För som jag har förstått utav många här så verkar det inte som om Verfiera gallrar bort brott trots att det gått 20år. Har jag förstått saken rätt att det är lexbase som äger Verifera? Om så är fallet och jag inte finns med hos lexbase borde jag väll inte finnas med hos Verifera eller?
Dem har ju inte funnits i så många år, så domar som blivit gallrade innan deras verksamhet drog igång har dem inte i sitt system.
Förövrigt blev jag tagen för fortkörning 6 månader sedan (58 på 50 väg) erkände på plats och betalade böterna och jag är iaf inte med i deras register.
Trodde även sådant hamnade där.