Citat:
Kanske den samlade intelligentian i tråden kan förklara vilken radar på Tor M1 som är sökradarn som hittar objekt, bör vara den som roterar?
Vad sitter toppmonterat på den här bilden?
https://nelsa1412.files.wordpress.com/2013/09/dsc3490.jpg
Och vad betyder det här citatet;
The electronic ‘heart’ of the system is a digital fire control system, which allows detection of up to 48 targets and the tracking of ten at any one time, and integrates IFF functionality; the IFF antenna being mounted above the search radar.
I relation till bilden, indikerar det något?
Vad sitter toppmonterat på den här bilden?
https://nelsa1412.files.wordpress.com/2013/09/dsc3490.jpg
Och vad betyder det här citatet;
The electronic ‘heart’ of the system is a digital fire control system, which allows detection of up to 48 targets and the tracking of ten at any one time, and integrates IFF functionality; the IFF antenna being mounted above the search radar.
I relation till bilden, indikerar det något?
Citat:
Helt utan kunskap om det där ryska systemet...Jag har sannolikt missat att det har avhandlats, och eftersom att du påstår dig veta att Irans IFF inte fungerar mot civila flygplan så kan du säkert hänvisa till relevant inlägg i tråden.
Det blir inte orimligheter bara för att du säger det, och nu tycker jag att det är dags för dig att bifoga något som styrker alla dina utsagor om vad Iran har uppgraderat eller inte, och vilka doktriner de följer, vad de gör och inte gör, förutom att du kan lägga ner din förminskningsargumentation.
Helt seriöst misstänker jag att du har en agenda, frågan är bara om du arbetar för öst eller väst.
EDIT;
Foxnews citat;
Russia delivered 29 Tor-M1 systems to Iran in 2007 as part of a $700 million contract signed in December 2005. Iran has displayed the missiles in military parades as well.
Kan du inte visa att de levererade Tor 1 till Iran är av 80/90 tal snitt, så är ditt påstående irrelevant.
Det blir inte orimligheter bara för att du säger det, och nu tycker jag att det är dags för dig att bifoga något som styrker alla dina utsagor om vad Iran har uppgraderat eller inte, och vilka doktriner de följer, vad de gör och inte gör, förutom att du kan lägga ner din förminskningsargumentation.
Helt seriöst misstänker jag att du har en agenda, frågan är bara om du arbetar för öst eller väst.
EDIT;
Foxnews citat;
Russia delivered 29 Tor-M1 systems to Iran in 2007 as part of a $700 million contract signed in December 2005. Iran has displayed the missiles in military parades as well.
Kan du inte visa att de levererade Tor 1 till Iran är av 80/90 tal snitt, så är ditt påstående irrelevant.
Grejen med IFF är att man frågar det eventuella målet efter ett lösenord. Levereras lösenordet bör LV-systemet spärras, alltså förhindra eldgivning. Ett civilt flygplan kan alltså INTE kunna undgå bekämpning på grund av IFF. Sedan finns det saker som ADS-B, som innebär att flygplan regelbundet skriker ut vem det är, något som alla kan lyssna på. Det kan användas även av militära flyg. Rimligtvis tar man inte hänsyn till enbart data från ADS-B, för då hade ju fiendens flygplan bara kunnat presentera sig som en charter till Medelhavet.
TLDR:
IFF: Luftvärnet frågar efter en kod. Vid fel svar skjuter man.
ADS-B: Flygplanet skriker regelbundet något (som kan väljas godtyckligt) i stil med "Hej, jag är en Boeing 737 på väg till Kiev."