2020-01-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Helt klara:

Marcus Berg.
Robin Quaison.
Alexander Isak.
Sebastian Andersson

Måste prestera för att kvalificera sig:

John Guidetti. Om Guidetti ens ska övervägas för att få speltid måste han bomba in mål i Zweite.

Isaac Kiese Thelin är väl snarare Jannes favorit?

Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
IKT har inte varit med landslaget på hela 2019. Han har fått kliva åt sidan nu för Andersson som är bättre.
Jordan Larsson har passerat KT och nu även Guidetti (misstänker starkt att Janne tog med Jordan i januari får att få lite egen bekräftelse på hans kapacitet utöver TV-tittande på Spartak). Så presterar Jordan vidare och undviker skador fram till EM tror jag Guidetti ryker i hans fördel
Citera
2020-01-18, 01:26
Medlem
Ersättare efter EM.
Sebastian Larsson -> Bojanic/Gustafson
Granen -> Danielson/Sotte
Berg -> Jordan Larsson
Lustig -> Joel Andersson

Ska bli intressant att se generationsskiftet, finns en hel drös spelare som har visat sig sugen på att få en chans.
Citera
2020-01-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ersättare efter EM.
Berg -> Jordan Larsson
Lustig -> Joel Andersson

Min lista:

Ersättare efter EM!
Sebastian Larsson -> Ken Sema
Granen -> Danielsson
Berg -> Mikael Ishak
Lustig -> Anton Tinnerholm/Simon Sandberg
Citera
2020-01-18, 12:21
Medlem
Tror faktiskt inte Lustig lägger av efter EM. Han är väldigt uppskattad internet i landslaget, och tror dessutom Janne att värdesätter att han kvar någon lite äldre i truppen när Granen, Seb och Berg lägger av. Dock är det väl troligt att det kanske blir som backup till Krafth.
Citera
2020-01-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ersättare efter EM.
Berg -> Jordan Larsson
Lustig -> Joel Andersson

Ska bli intressant att se generationsskiftet, finns en hel drös spelare som har visat sig sugen på att få en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Min lista:

Ersättare efter EM!
Sebastian Larsson -> Ken Sema
Granen -> Danielsson
Berg -> Mikael Ishak
Lustig -> Anton Tinnerholm/Simon Sandberg

Gustafsson (antar att de är Simon du syftar på) och Ken Sema som ersättare till Seb är lite väl konstigt kan jag tycka. Ken semma är en offensiv winger och Gustafsson är en 10a. Seb är en CDM som ibland fyller som ytter med defensivare kvalitéer. Passar inte alls som ersättare.
Citera
2020-01-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Gustafsson (antar att de är Simon du syftar på) och Ken Sema som ersättare till Seb är lite väl konstigt kan jag tycka. Ken semma är en offensiv winger och Gustafsson är en 10a. Seb är en CDM som ibland fyller som ytter med defensivare kvalitéer. Passar inte alls som ersättare.

Nu var det inte jag som hade Gustafsson som ersättare till Seb men jag håller med att den är konstig då K.Olssson, Ekdal och Svanberg finns.

För att försvara Ken Sema så finns som MC K.Olsson, Ekdal, G.Svensson/J.Johansson och Svanberg som MC och den är full. På kanten finns Forsberg, Claesson och Kulan. Där slänger jag in Ken Sema också. När en spelare lägger av letar man inte en ersättare som är mest lik den som lägger av. Man kollar hur positionen ser ut och sedan fyller upp med en ny spelare som passar in bäst. Alltså blir Ken Sema ersättare till Seb trots att de inte är samma speltyp. Ken Sema kan absolut spela på yttermittfältet.
Citera
2020-01-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Tror faktiskt inte Lustig lägger av efter EM. Han är väldigt uppskattad internet i landslaget, och tror dessutom Janne att värdesätter att han kvar någon lite äldre i truppen när Granen, Seb och Berg lägger av. Dock är det väl troligt att det kanske blir som backup till Krafth.

Det som talar emot är att Lustig är 34 år och har familj men jag hoppas han fortsätter. Tycker det är lite svagt bakom han och Kraft. Kraft behöver nog 2 år till och behövs nog en ersättare som ska komma fram också vilket man bör ge 2 år till.
Citera
2020-01-18, 16:58
Medlem
Citat:
Det som talar emot är att Lustig är 34 år och har familj men jag hoppas han fortsätter. Tycker det är lite svagt bakom han och Kraft. Kraft behöver nog 2 år till och behövs nog en ersättare som ska komma fram också vilket man bör ge 2 år till.

Den enda spelaren jag vet efter Krafth som är ung på högerbackspositionen är Felix Beijmo. Blir nog klubbyte för honom dock så blir spännande för hans utveckling.
Citera
2020-01-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Den enda spelaren jag vet efter Krafth som är ung på högerbackspositionen är Felix Beijmo. Blir nog klubbyte för honom dock så blir spännande för hans utveckling.

Felix Beijmo och Joel Andersson kan båda om 2 år vara tillräckligt bra för att vara en av de två HB:arna.
Citera
2020-01-18, 17:26
Medlem
Håland gjorde sin debut för Dortmund idag, hoppade in i 56e. Minut 59-79 gör han hattrick. Ett alternativ för oss på anfallsidan efter Berg

Citera
2020-01-18, 17:37
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Håland gjorde sin debut för Dortmund idag, hoppade in i 56e. Minut 59-79 gör han hattrick. Ett alternativ för oss på anfallsidan efter Berg

Lägg ner vi har Guidetti.
Citera
2020-01-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Lägg ner vi har Guidetti.

Det är väl ingen som sagt att han ska vara spets i laget? Lägg ner hatet mot John. Han är en perfekt truppspelare och en bra inhoppare i slutet på matcher när vi ska försvara en ledning. Tyvärr får han inte plats i EM-truppen om 4 anfallare tas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in