2020-01-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du är intressant du, men du anstränger dig verkligen. I vilken omröstning då? Med majoritet talar jag om privatpersoner mot företag. Det är viktiga att grundprincipen om brottsförsoning uppehålls mot privatpersoner än att företagen kan skanna ditt liv och sålla ut dig baserat på vad du gjort för länge sedan a la Orwells 1984.
Kan tyvärr inte säga detsamma om dig. Du är istället extremt ointressant. Och dåligt påläst.
Citera
2020-01-09, 13:30
Medlem
YP4XQs avatar
Känns bra att IS-mördare går som fria män i Sverige med totalt blanka register.

Sverige går verkligen en ljus framtid till mötes när alla gör så många fel man bara kan på så kort tid som möjligt.. Och sedan står och säger "hur kunde det bli så här"
Citera
2020-01-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolaCarl
Ordningsbot = syns ej på www.verifiera.se och således inte hos någon arbetsgivare

ordningsbot som går via domstol där man erkänner istället = syns på www.verifiera.se för evigt
Lögn igen!! I båda fallen syns det.

Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid

Så ordningsbot syns på www.verfiera.se i evig tid. Det kan inte stämma då skulle alla fortkörningar vara där och typ 1/3 av befolkningen på sikt ha anmärkning där
Citera
2020-01-09, 13:32
Medlem
Såna här haveristtrådar är riktigt dryga, man blir ju orolig att det skulle vara sant först, och sen visar det sig att TS är en klassisk rättshaverist som dragit varenda fråga han stött på i domstol, och blir förvånad att han till slut är oanställningsbar. Tror inte en sekund på att det fungerar så som TS beskriver.
Citera
2020-01-09, 13:32
Medlem
Citat:
Citat:
Ordningsbot = syns ej på www.verifiera.se och således inte hos någon arbetsgivare

ordningsbot som går via domstol där man erkänner istället = syns på www.verifiera.se för evigt

Så ordningsbot syns på www.verfiera.se i evig tid. Det kan inte stämma då skulle alla fortkörningar vara där och typ 1/3 av befolkningen på sikt ha anmärkning där
Var har du hittat denna information?
Citera
2020-01-09, 13:33
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Såna här haveristtrådar är riktigt dryga, man blir ju orolig att det skulle vara sant först, och sen visar det sig att TS är en klassisk rättshaverist som dragit varenda fråga han stött på i domstol, och blir förvånad att han till slut är oanställningsbar. Tror inte en sekund på att det fungerar så som TS beskriver.

Om det stämmer så blir det ju ännu intressantare om än en omsvängning på 360grader.
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.

Vad baseras denna nya information på?

Stämmer detta CoolaCarl?
Senast redigerad av Sinnersten 2020-01-09 kl. 13:36.
Citera
2020-01-09, 13:34
Medlem
Citat:
Så är det. Vilket bevisar vilket fantastiskt redskap Verifiera är vid anställningar. TS kan söka 700 jobb till. Han kommer aldrig att få jobb hos någon som gör en grundlig bakgrundskontroll.
Citera
2020-01-09, 13:35
Medlem
YP4XQs avatar
jag skulle nog säga detta försvårar och förstör allmännyttan mer än det är gott, faktiskt.
Citera
2020-01-09, 13:36
Medlem
Citat:

---------- Forwarded message ---------
Från: Tina xxxxxxxxxxxx
Date: tors 2 jan. 2020 kl 10:08
Subject: Din ansökan har inte gått vidare
To: <xxxxxxxxxxxxx@gmail.com>
Hej! xxxxxxxxxxx utför kritiska och viktiga uppdrag för våra kunders räkning inom konsument, privat och offentlig sektor. För att säkerställa kvalitet och kunders säkerhet är xxxxxxxxxxxx policy och att varje medarbetare har ett rent utdrag ur belastningsregistret.När vi gjorde en sökning på dig hade du ej ett rent register och vi kan därför inte gå vidare med dig i vår process.

Detta företag använder www.teamtailor.se - systemet som tankar data från Verifiera.se

Efter mycket om och men kröp det fram att det var trafikförseelse 2008 som låg bakom
Citera
2020-01-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Var har du hittat denna information?

Jag vet inte. Jag har inte tillgång till www.verifiera.se men jag tror inte ordningsbot finns med i deras belastningsregister

Det är många i sverige som någon gång råkar köra för snabbt, eller annan trafikförseelse 1 gång i livet. kanske 10-20% . Lägg sedan till alla andra brott och man inser att 1/3- 1/2 nån gång i livet får i alla fall en ordningsbot.

Om Verifiera.se skulle ha med alla dessa så skulle på sikt 1/3 av befolkningen deltaga i registret. minst. så det tror jag inte att det är så. Det är domar som räknas där.
Citera
2020-01-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Om det stämmer så blir det ju ännu intressantare om än en omsvängning på 360grader.
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.

Vad baseras denna nya information på?

Stämmer detta CoolaCarl?

Nej. allt är sant. Det är såsom jag och andra beskrivit det.
Citera
2020-01-09, 13:43
Medlem
Citat:
Nej. allt är sant. Det är såsom jag och andra beskrivit det.
Total lögn. Över 50 förekomster i domstolar de senaste ca tio åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in