Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det är möjligt att det finns de som resonerar så, men jag har aldrig träffat någon. Jag skulle vilja påstå att de flesta inte ens tänker så långt. Vanliga "civilister" är ännu mer omedvetna än vad man kan föreställa sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Så tror jag också, gemene man ser bara huspriserna gå upp eller ner, de funderar inte på orsaken till ökad eller minskad efterfrågan.
OK, låt oss för diskussionens skull säga att ni har rätt. Vad händer då när de blir medvetna om sambandet mellan bostadspriserna, vit flykt och massinvandring? Kommer vi få se en medelklass som glatt offrar sin livsinvestering för den svenska folkstammens skull, eller kommer vi få se quislingar som gör allt vad de kan för att skydda den?
Bolånetorskarna har ju redan idag en hundraprocentig garant för att brunfolket aldrig kommer att flytta in i den egna trappuppgången eller det egna villaområdet genom bostadspriserna. Om vi nu också antar att det finns en "högre makt" som vill fylla västvärlden med brunfolk, vilket verkar vara konsensus i tråden, vore då inte bostadspriserna rätt koppel att rycka i för att få befolkningen att marschera åt rätt håll? Den "högre makten" bestämmer ju över riksbankens ränta, bankernas ränta, olika regleringar för bankernas utlåning, vad som får byggas var, etc.