2020-01-06, 14:28
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Två veckor. Så lång tid tar det för en person boende på Brittiska öarna att påverka klimatet lika mycket som en person son bor i t ex Rwanda. Skriver The Independent.

Att bo i Afrika är helt enkelt klimatsmart. Ett trådnarrativ som hugad lurkare-med-plattform kan filosofera över i någon G-P-krönika.

Naturligtvis ska det även erbjudas möjligheter för klimatsmarta multikulturella ursvenskar att emigrera till varmare länder.

Vi ser fram emot ett svartvitt lämmeltåg bort från industrialismen och miljösynderna. Självhushållsjordbruken väntar i Afrika.
Citera
2020-01-06, 14:30
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Två veckor. Så lång tid tar det för en person boende på Brittiska öarna att påverka klimatet lika mycket som en person son bor i t ex Rwanda. Skriver The Independent.

Att bo i Afrika är helt enkelt klimatsmart. Ett trådnarrativ som hugad lurkare-med-plattform kan filosofera över i någon G-P-krönika.
Jo, men samtidigt tar det en vecka för en britt att generera lika mycket "tillväxt" och BNP som det tar en rwandier ett år att generera.

Så tänker folket med små hattar och ståtliga näsor, och så vill tidningen med en chefredaktör som tillhör detta folk att svenskarna ska tänka. Därför tänker svenskarna på detta sätt.
Citera
2020-01-06, 14:45
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är skeptisk till att de flesta Bolånetorskarna tänker i de banorna.
Hur tror du att bolånetorskar tänker då? All mediautsöndring, inklusive den som ingår i mediakriget FÖR mångkulturen, är ju en spegelbild av den verklighet som den mest ekonomiska, kulturella och politiskt viktiga gruppen i samhället utgör, nämligen storstadsbon upp till övre medelålder. Och dessa sitter på MASSIVA bostadslån och MASSIV ångest över bostadsmarknaden.

Slutsatsen är att den vidriga dynga media spyr ut är precis vad bolånetorskarna vill läsa. Propaganda för ett massivt inflöde av brunfolk som pressar upp priserna på de egna bostäderna genom att medelklass på väg uppåt slåss om dem, samtidigt som brunfolket självt aldrig kommer att ha råd att bli grannar, men att man då också får tillfälle att tycka synd om dem på Facebook.
Citera
2020-01-06, 14:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Hur tror du att bolånetorskar tänker då? All mediautsöndring, inklusive den som ingår i mediakriget FÖR mångkulturen, är ju en spegelbild av den verklighet som den mest ekonomiska, kulturella och politiskt viktiga gruppen i samhället utgör, nämligen storstadsbon upp till övre medelålder. Och dessa sitter på MASSIVA bostadslån och MASSIV ångest över bostadsmarknaden.

Slutsatsen är att den vidriga dynga media spyr ut är precis vad bolånetorskarna vill läsa. Propaganda för ett massivt inflöde av brunfolk som pressar upp priserna på de egna bostäderna genom att medelklass på väg uppåt slåss om dem, samtidigt som brunfolket självt aldrig kommer att ha råd att bli grannar, men att man då också får tillfälle att tycka synd om dem på Facebook.
Det är möjligt att det finns de som resonerar så, men jag har aldrig träffat någon. Jag skulle vilja påstå att de flesta inte ens tänker så långt. Vanliga "civilister" är ännu mer omedvetna än vad man kan föreställa sig.
Citera
2020-01-06, 14:54
Citat:
Jo, men samtidigt tar det en vecka för en britt att generera lika mycket "tillväxt" och BNP som det tar en rwandier ett år att generera.

Så tänker folket med små hattar och ståtliga näsor, och så vill tidningen med en chefredaktör som tillhör detta folk att svenskarna ska tänka. Därför tänker svenskarna på detta sätt.

Storbritannien, detta fantastiska land som gav oss i Sverige industrialismen, välståndet och välfärden med den.

Det är inte konstigt människor från MENA slåss, spottar, gräver och krafsar med näbbar och klor för att ta sig in i det industrialiserade fästning Europa. Ett Elysium i jämförelse med skithålen de flyr ifrån, fast utan science-fiction fantasierna.

Hur långt borta är det innan massmigrationen kommer bemötas med träffsäkert bly som färdas i överljudshastighet?
Citera
2020-01-06, 14:56
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Det är möjligt att det finns de som resonerar så, men jag har aldrig träffat någon. Jag skulle vilja påstå att de flesta inte ens tänker så långt. Vanliga "civilister" är ännu mer omedvetna än vad man kan föreställa sig.
Så tror jag också, gemene man ser bara huspriserna gå upp eller ner, de funderar inte på orsaken till ökad eller minskad efterfrågan.
Citera
2020-01-06, 15:01
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:

Jo visst, men kommer det hända?
Ja troligtvis, men inte för att man genuint önskar bilda någon opinion, förfäktande svenskars folkrättsliga krav och mänskliga rättigheter om rätten till sitt eget land. Vi har sett det innan och kommer se det igen, opportunt söks relevansen vars syfte är att styra andra människors tankar, genom att implementera beteendemodeller av lägre moralisk karaktär.
Citera
2020-01-06, 15:05
Citat:

Japp, så är det riggat. Låt dom hållas. När Trump slutgiltigen klipper krediten så är lekstugan över.

Nu här senast med Bank of New York som upphörde med att bedriva affärer med genomkorrupta swedbank.

Det är som Hanif Bali skriver, kvinnor vill ha status och trygghet.

Status får man i villaförorten och att jämföra sig med andra på hemnet och Facebook. Trygghet erbjuds i den helvita enklaven.

Dock har allt ett pris, men visst. Det går förstås att sälja av kronjuvelerna uppe i norr som startskott. Bolånetorskarna börjar säkerligen snart sin ”firesale” för att upprätthålla potemkinfasaderna.
Citera
2020-01-06, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Så tror jag också, gemene man ser bara huspriserna gå upp eller ner, de funderar inte på orsaken till ökad eller minskad efterfrågan.

Så djävla dum är ingen svensk, man vet minsann vad det är för orsaker som driver på priserna.
Citera
2020-01-06, 15:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Så djävla dum är ingen svensk, man vet minsann vad det är för orsaker som driver på priserna.
Inte dom jag känner.
Citera
2020-01-06, 15:11
Citat:
Inte dom jag känner.

Det kanske är så att man kniper käft om att man gynnas av värdestegringen ”tack” vare massinvandringen?
Citera
2020-01-06, 15:12
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
OK, låt oss för diskussionens skull säga att ni har rätt. Vad händer då när de blir medvetna om sambandet mellan bostadspriserna, vit flykt och massinvandring? Kommer vi få se en medelklass som glatt offrar sin livsinvestering för den svenska folkstammens skull, eller kommer vi få se quislingar som gör allt vad de kan för att skydda den?

Bolånetorskarna har ju redan idag en hundraprocentig garant för att brunfolket aldrig kommer att flytta in i den egna trappuppgången eller det egna villaområdet genom bostadspriserna. Om vi nu också antar att det finns en "högre makt" som vill fylla västvärlden med brunfolk, vilket verkar vara konsensus i tråden, vore då inte bostadspriserna rätt koppel att rycka i för att få befolkningen att marschera åt rätt håll? Den "högre makten" bestämmer ju över riksbankens ränta, bankernas ränta, olika regleringar för bankernas utlåning, vad som får byggas var, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in