2020-01-06, 00:23
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Efter andra världskriget vandrade ca 12 miljoner etniska tyskar hem till ett Tyskland som de flesta aldrig ens sett. I många fall så blev de etniskt rensade och gick med en resväska och en bajonett bakom ryggen. Mellan 1-2 miljoner dog.

När Indien blev självständigt vandrade miljontals muslimer och hinduer hem till sina folk och 100-tusentals som inte ville eller kunde dödades under separationen.

I närtid så gav sig den muslimska diasporan rohingas hem från Myanmar till Bangladesh. De fick hjälp med motivationen av entusiastiska buddister.

En miljon eller fler fransmän lämnade Algeriet när algerierna ville bli etniskt homogena igen.

Behöver ni fler exempel på hur diasporor upplöses?

Det här är inte ett svar på det jag skrev. Jag ifrågasätter inte att folkgrupper har vandrat hem. Jag ifrågasätter rimligheten i att beskriva en kommande svensk repatrieringsprocess som "hemvandring" som om det var någon speciell hemvandrande etnicitet i fokus, liksom i alla dina exempel. Det går förstås att säga hemvandring och meningen ges av kontext, men tråden handlar om mediakrig och subversion och jag ser noll subversiv potential i det här ordvalet. Det verkar snarare tillhöra den fåfänga idén om "kretsloppsmigration" dvs man ska få utkastandet av invandrare som är här till följd av våra misstag att låta som något som primärt ska tänkas angå etniciteter som skickas hem och inte Sveriges behov. Det är en så osannolik grej i jämförelse med pendelsvängning mot realism och egenintresse. Det som händer just nu är att normalsamhället börjar tvingas förhålla sig till massinvandringen som beslut och dess konsekvenser. Det finns ingenting som tyder på att PK-normisarna ska börja tro att det är snällt och PK att skicka ut samhällstärande utlänningar, som om de vore tvingade att komma hit. Vem är SÅ jävla dum??? Ur vårt perspektiv är det inte en hemvandring utan en utskickning.
Citera
2020-01-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är ett kodord med ungefär samma innebörd som tyskarnas Endlösung, men nu kniper vi.

Ärligt talat: som någon annan redan påpekat tillhör nämnda hemvandring samma idékluster som kretsloppsmigrationen och en del andra återkommande motiv i tråden. Jag tänker inte stöta mig med Oyto eller Ottokar, så jag undviker att kritisera tankarna som sådana. Båda är väl sätt att "sälja in" den ofrånkomliga rensningen av landet på icke önskvärda folkelement, s.a.s. Gott så.

Ca år 2070 så kommer svenska historiker att börja nysta i det märkliga som hände på 2020 talet när Sveriges befolkning på ett märkligt sätt minskade med en miljon eller så. Man kommer att rota i arkiv och ställa sig frågor om det som står i historieböckerna om att alla menaiter helt frivilligt valde att flytta hem igen verkligen är helt sant. Stämmer inte de anekdotiska uppgifter som förekommer om brutala privata paramilitära hemvändarföretag som arbetade med frivillighet?

De kommer brutalt att tystas av det svenska konsensus som då råder om Den Stora Hemvandringen. Forskarkarriärer kommer att förstöras och vissa kommer tyvärr att förlora jobbet. Familjen Bonnier vars koncern tyvärr gick i konkurs på grund av en misskött bortglömd skatteskuld driver en dissidentsajt i Israel men ingen kommer att läsa den.
Senast redigerad av Ottokar 2020-01-06 kl. 00:33.
Citera
2020-01-06, 00:31
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Fast ovan verkar du hävda att invandringen i sig är nödvändig för att bibehålla välfärdsstaten, alldeles oavsett. Hur tänker du här?
B-E-F-O-L-K-N-I-N-G-S-T-I-L-L-V-Ä-X-T

Det behövs födas 2,1 barn per kvinna för att samhället ska kunna reproduceras. Vilket är nödvändigt för exempelvis bibehållen ekonomisk standard. Inrikesfödda föder ca 1,78 barn per kvinna. Hur ska den ekvationen gå ihop. Invandring exempelvis.

Men nu säger någon att ekonomisk standard ökar trots att vi inte föder fler barn och att vi därför kan fortsätta upprätthålla och kanske till och med förbättra standarden. Varpå jag säger stopp och belägg.

Dels pga pensionssystemet, som jag redan diskuterat. Men det är också så att det är globalismen som säkerställer och driver den ekonomiska standarden. Den friiiia liberala marknadens expandering över världen samt den crony-kapitalistiska stimuleringen av marknaden som sker i kreditpyramidspelet, är helt nödvändigt för att snurra upp ekonomisk aktivitet, pumpa upp BNP och pressa upp tillgångsvärden på moneymarkets, housing, fonder o aktier.

Vilket man som indiviiiid i Sverige kan leva gott av. Dvs man behöver inga barn som försörjer en när det globala samhället försörjer en via penningens makt. Marknadens välmående är ideal, konsumtion är religion, den moraliska skulden är krediten. Och då blir man ju beroende av den så förhatliga globalismen som gett mångkulturen. En mångkultur som är en direkt konsekvens av globalismen, ty det blir naturligt med öppna gränser i en öppen värld med djup ekonomisk integration - annars fungerar inte systemet av rena principskäl (vilket vi ser makthavarna gång på gång argumentera för).

Så det blir globalism hur eller hur för att bibehålla någon slags välfärdsstat. Varpå jag menar att det är dags att komma till insikt i vilka uppoffringar som krävs om man nu vill ha någon slags förändring. Men jag tror inte svensken är redo för den slags uppoffringen. Man är lat och bortskämd, beroende av hedonistiska fixar på Marknadens buffébord.
Citera
2020-01-06, 00:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ca år 2070 så kommer svenska historiker att börja nysta i det märkliga som hände på 2020 talet när Sveriges befolkning på ett märkligt sätt minskade med en miljon eller så. Man kommer att rota i arkiv och ställa sig frågor om det som står i historieböckerna om att alla menaiter helt frivilligt valde att flytta hem igen verkligen är helt sant. Stämmer inte de anekdotiska uppgifter som förekommer om brutala privata paramilitära hemvändarföretag som arbetade med frivillighet?

De kommer brutalt att tystas av det svenska konsensus som då råder om Den Stora Hemvandringen. Forskarkarriärer kommer att förstöras och vissa kommer tyvärr att förlora jobbet. Familjen Bonnier vars koncern tyvärr gick i konkurs på grund av en misskött bortglömd skatteskuld driver en dissidentsajt i Israel men ingen kommer att läsa den.

Så vi ska fortsätta vara hycklande universalister med inflammerat världssamvete och propaganda som narrativ, men Bonnier ska få en känga?

Ressentiment eller trams?
Citera
2020-01-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
B-E-F-O-L-K-N-I-N-G-S-T-I-L-L-V-Ä-X-T

Det behövs födas 2,1 barn per kvinna för att samhället ska kunna reproduceras. Vilket är nödvändigt för exempelvis bibehållen ekonomisk standard. Inrikesfödda föder ca 1,78 barn per kvinna. Hur ska den ekvationen gå ihop. Invandring exempelvis.

Men nu säger någon att ekonomisk standard ökar trots att vi inte föder fler barn och att vi därför kan fortsätta upprätthålla och kanske till och med förbättra standarden. Varpå jag säger stopp och belägg.

Dels pga pensionssystemet, som jag redan diskuterat. Men det är också så att det är globalismen som säkerställer och driver den ekonomiska standarden. Den friiiia liberala marknadens expandering över världen samt den crony-kapitalistiska stimuleringen av marknaden som sker i kreditpyramidspelet, är helt nödvändigt för att snurra upp ekonomisk aktivitet, pumpa upp BNP och pressa upp tillgångsvärden på moneymarkets, housing, fonder o aktier.

Vilket man som indiviiiid i Sverige kan leva gott av. Dvs man behöver inga barn som försörjer en när det globala samhället försörjer en via penningens makt. Marknadens välmående är ideal, konsumtion är religion, den moraliska skulden är krediten. Och då blir man ju beroende av den så förhatliga globalismen som gett mångkulturen. En mångkultur som är en direkt konsekvens av globalismen, ty det blir naturligt med öppna gränser i en öppen värld med djup ekonomisk integration - annars fungerar inte systemet av rena principskäl (vilket vi ser makthavarna gång på gång argumentera för).

Så det blir globalism hur eller hur för att bibehålla någon slags välfärdsstat. Varpå jag menar att det är dags att komma till insikt i vilka uppoffringar som krävs om man nu vill ha någon slags förändring. Men jag tror inte svensken är redo för den slags uppoffringen. Man är lat och bortskämd, beroende av hedonistiska fixar på Marknadens buffébord.

Då föredrar jag den lösning som folket med små hattar tillämpar. Högernationalism, DNA prov för migration, apartheid och en känsla av mening för folket. Verkar ju fungera bra för dem och Bonniers verkar inte ha några synpunkter på det.
Citera
2020-01-06, 00:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Ottokar. Du är välformulerad och optimistisk, vilket jag uppskattar mycket, men vi har ju varit inne på det här med magiskt tänkande. Vill jag minnas. Och jag förstår hur du tänker. Det vore fantastiskt om myten om frivillig hemvandring kunde slå rot och växa till episka proportioner, fast sanningen egentligen är en annan. Lite som det här med förintelsen, fast tvärtom. Jag förnekar den inte, men det finns det ju andra som gör. Tillvägagångssätt och omfattning kan ifrågasättas, och tanken är väl att samma sak gäller den framtida synen på repatrieringen av Sveriges invandrade befolkning. Det är möjligt att Den stora hemvandringen kan fylla en funktion som självbedrägeri i en annan tid; egentligen rätt genomskinligt, men kanhända något att envist insistera på när man blånekar till det som skett. Men alla vittnen och den enorma logistik som det här företaget kräver, hur tacklar man den biten?

Ska jag vara ärlig så tror jag att ingen ens kommer behöva lägga locket på när utvisningarna verkställs. Vem är det man måste försöka lura? Det märks när folk försvinner, och här har vi inte ens några läger på ockuperad mark som vi kan skicka människor till "i hemlighet". Jag tror inte att tyska folket insåg fullt ut vad som pågick med från 1942 och framåt, men att söka framställa repatriering som en positiv sak... tja.

Tråden handlar hur som helst om mediakriget, så jag stannar här.
Citera
2020-01-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Så vi ska fortsätta vara hycklande universalister med inflammerat världssamvete och propaganda som narrativ, men Bonnier ska få en känga?

Ressentiment eller trams?

Eftersom svenskarna styrt om u- hjälpen till att enbart fungera som ett styrmedel för att facilitera Det Stora Hemvändandet så kommer vi tyvärr att ha små möjligheter att stödja korrumperade afrikanska diktatorer. Pengarna kommer sannolikt mest att hamna i nummerlösa konton i skatteparadis som tillhör diktatorer i diverse MENA länder. FN kommer dock att välsigna den humanitära supermaktens nya sätt att sprida utveckling och know how genom Hemvandringen.
Citera
2020-01-06, 00:56
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Eftersom svenskarna styrt om u- hjälpen till att enbart fungera som ett styrmedel för att facilitera Det Stora Hemvändandet så kommer vi tyvärr att ha små möjligheter att stödja korrumperade afrikanska diktatorer. Pengarna kommer sannolikt mest att hamna i nummerlösa konton i skatteparadis som tillhör diktatorer i diverse MENA länder. FN kommer dock att välsigna den humanitära supermaktens nya sätt att sprida utveckling och know how genom Hemvandringen.

Ok så du har alltså bytt från ståndpunkt i debatten till något slags allmänt raljerande satir (som jag ärligt talat inte ens förstår den komiska poängen i). Med andra ord trams. Tack för svaret!

Enklare om du säger att du ba skojar på en gång nästa gång vi kör den här tröttsamma härvan där "trådgiganternas" påfåglande begreppsjonglering ska överskugga diskussionen.
Citera
2020-01-06, 01:06
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Kanske offtopic men då får mod radera ,kanske kan stämma till eftertanke om dagens mediaklimats ovilja att visa verkligheten och vad detta kan få för konsekvenser,

På tal om att historien upprepar sig pga att media inte gör sitt jobb att sätta händelser och skeenden i ett historiskt kontext.

När jag var ung och jobbade på en tv-affär(blev några år ,värnplikt,sabbatsår innan fortsatta studier)
Blev jag anvisad att reparera en tv hos en gammal dam som visade sig vara en sk. Nazistkärring,gift med en svensk officer,placerad i en av våra garnissions-städer efter andta världskriget,

Hon envisades med att teven skulle repareras på plats och därför så tillbringade jag många timmar i hennes sällskap, som junior--reparatör (typ hundvakten i dessa kretsar)

Nedan ett axplock av den konversation som utspelade sig och som i dagens sverige väcker en kuslig känsla av igenkännande.

"Vi kunde inte gå och handla utan att bli bestulna av dessa "juden unt zigeuner unt polski" (ett Lumpenproletariat "Trasproletariat" i forna tyskland).

Så kom då dessa välklädda unga män som följde oss till torget och hem.
Nu behövde vi inte planera våra inköp efter när vår Hausmeister hade tid att följa med och avskräcka.
Polisen var korrumperad och undvek att bekämpa brott.

Och sen plötsligt så såg man den slemme juden i ett arbetslag som sopade sten och smuts.
Och sedan försvann dem en efter en och vi förstod ju ,men den återvunna friheten att kunna röra sig fritt igen vägde tyngre än de alla de där tiggarna och småtjuvarna."

Damen blev vuxen under första världskriget och hennes upplevelse som jag redogör för är 1920-talet.
20-talets tyskland är skrämmande likt 2020 ,med sin låtgå attityd och svek mot befolkningen, vi får hoppas att vår tids problemlösare inte är så grymma som dåtida.

Att ständigt jämföra dagens politiska opposition med nazister och fascister från 30-talet får åtminstone mig att börja tänka omvänt. Var nazister och fascister då faktiskt bara vanligt folk som fick nog av vanstyre?
Citera
2020-01-06, 01:12
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag upprepar: Ovänners nyttiga idioter och ovänner. Det är de två kategorier som menar att svenska folket har sig självt att skylla.

Vilket inkluderar en hel del man läser här på Flashback. Du är inte den förste att försöka överföra individuell dygdemoral till kollektivet svenskar. Gärna lite manligt och protestantiskt uppfordrande om att inte skylla ifrån sig utan ta ansvar och betala priset med ränta. Stoisk och tystlåten - det är väl så en riktig karl är riktigt svensk?

Det är antingen korkat eller en härskarteknik. Det dygderika, manliga är nämligen ingalunda att gå Aron Flams ärenden när han säljer in en svensk historisk skuld eller hålla med Adam Cwejman om att svensk valhänthet och oerfarenhet skapat problem som synkront dykt upp i alla västländer. Att låta sig själv och andra svenskar gaslightas.

Sådana utspel ska tas för vad de är: Hatiska partsinlagor och instrumentell identitetspolitik. De ska avfärdas, dekonstrueras och approprieras för att driva egen ingrupps agenda. Det finns en räkenskap att göra upp med debet och kredit, det finns pålagor och straffavgifter att hävda och förhandla om.

Det kollektiv som tutar i sig självt att sänka sina anspråk på förhand, har bara ytterligare eftergifter att vänta. Kollektiv skuld gentemot andra folk fungerar inte som överlevnadsstrategi och grundarmytologi för någon nation.
Äsch, du låter också som värsta sektledarn som producerar falska dikotomier.

Ta utspelet för vad det är: svenskar är kreditskuldsatta upp över öronen och deras kyrkor är köpcentrum. Och man förlitar sig på och är beroende av Systemet. Samtidigt som man sitter på internet och grämer sig över svartmusket som torkar bajs på ålderdomshem eller lever på asylbidrag ("you make the wars, we get the refugees, its a win-win") vilket blir ens dotters inkomst. En verklighetens stillbild.

Hur upprätthåller man den samhällsordningen? Varför ska den ens upprätthållas? Vilka ideal är det man eftersträvar här egentligen. Vad jag säger är att globalismen är dåligt för Sverige. En globalism som också innefattar det du tar upp, men där även svenskhetens ideal har spelat roll för utfallet. Svenska ideal har själv drivit på den här utvecklingen. Rikta problemformuleringen mot orsak istället för effekt. Och det är ju klokt att ta ett helhetsgrepp på vad som är orsakerna för att kunna förändra utfallet.

https://www.youtube.com/watch?v=HsY4M8PZOXI
Citera
2020-01-06, 01:13
Citat:
Den första stora Hemvandringen som förekommer i skriven historia var när Israeliterna efter ca 400 år i Egypten flyttade hem till Israel. Det skedde ca 1300 år före Kristus födelse.

Jag kan rakt ur minnet räkna upp i vart fall 10-15 till och det kan sannolikt även trådens giganter och följare. Men tyvärr är så många helt låsta i en känsla av panik att de inte tror att historiska folkvandringar möjliga att reversera.

Vad hände med svenskarna i Estland? Med muslimerna i Spanien? Med de tyska diaspororna i Östeuropa?

Börja tänk i dynamiska förlopp och släpp föreställningen att allt måste ske imorgon. Det kommer att ta tid och kosta men Den Stora Hemvandringen kommer att rädda svenskarna.

500 pers i en sekt som återvandrar till en glesbefolkad region och som ändå hamnar i ett slagsmål som varat till dags dato. Mycket talande.

Antingen sker återvandringen med våld eller så sker den inte alls. Gustav Vasa visade redan en gång hur man tvångsdeporterar, när han gjorde processen kort med romerna ”back in the day”.

Fast det här kommer förstås USA och EU aldrig godkänna. Ska svennebanan först agera humanitär stormakt och sedan sparka ut babberiet när det inte längre passar. Glöm eran dröm.

Bara om situationen är sådan att det inte finns något annat realistiskt val kommer det tillåtas.

Fram till dess - njut av shitshowen.
Citera
2020-01-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
500 pers i en sekt som återvandrar till en glesbefolkad region och som ändå hamnar i ett slagsmål som varat till dags dato. Mycket talande.

Antingen sker återvandringen med våld eller så sker den inte alls. Gustav Vasa visade redan en gång hur man tvångsdeporterar, när han gjorde processen kort med romerna ”back in the day”.

Fast det här kommer förstås USA och EU aldrig godkänna. Ska svennebanan först agera humanitär stormakt och sedan sparka ut babberiet när det inte längre passar. Glöm eran dröm.

Bara om situationen är sådan att det inte finns något annat realistiskt val kommer det tillåtas.

Fram till dess - njut av shitshowen.

Nja - Bibeln talar om 600 000 israeliter, men de kanske bara var 60 000. Oavsett så var de så många att egyptierna insåg att de var en demografisk fara och därför avrättade de alla förstfödda manliga barn.

När israeliterna kom till Kanan så förde de ett framgångsrikt erövringskrig med etniska rensningar där de dödade männen och förslavade kvinnor och barn. Så kan det gå om man inte kan stoppa folkvandringar och främmande folks bosättningspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in