Citat:
Efter andra världskriget vandrade ca 12 miljoner etniska tyskar hem till ett Tyskland som de flesta aldrig ens sett. I många fall så blev de etniskt rensade och gick med en resväska och en bajonett bakom ryggen. Mellan 1-2 miljoner dog.
När Indien blev självständigt vandrade miljontals muslimer och hinduer hem till sina folk och 100-tusentals som inte ville eller kunde dödades under separationen.
I närtid så gav sig den muslimska diasporan rohingas hem från Myanmar till Bangladesh. De fick hjälp med motivationen av entusiastiska buddister.
En miljon eller fler fransmän lämnade Algeriet när algerierna ville bli etniskt homogena igen.
Behöver ni fler exempel på hur diasporor upplöses?
När Indien blev självständigt vandrade miljontals muslimer och hinduer hem till sina folk och 100-tusentals som inte ville eller kunde dödades under separationen.
I närtid så gav sig den muslimska diasporan rohingas hem från Myanmar till Bangladesh. De fick hjälp med motivationen av entusiastiska buddister.
En miljon eller fler fransmän lämnade Algeriet när algerierna ville bli etniskt homogena igen.
Behöver ni fler exempel på hur diasporor upplöses?
Det här är inte ett svar på det jag skrev. Jag ifrågasätter inte att folkgrupper har vandrat hem. Jag ifrågasätter rimligheten i att beskriva en kommande svensk repatrieringsprocess som "hemvandring" som om det var någon speciell hemvandrande etnicitet i fokus, liksom i alla dina exempel. Det går förstås att säga hemvandring och meningen ges av kontext, men tråden handlar om mediakrig och subversion och jag ser noll subversiv potential i det här ordvalet. Det verkar snarare tillhöra den fåfänga idén om "kretsloppsmigration" dvs man ska få utkastandet av invandrare som är här till följd av våra misstag att låta som något som primärt ska tänkas angå etniciteter som skickas hem och inte Sveriges behov. Det är en så osannolik grej i jämförelse med pendelsvängning mot realism och egenintresse. Det som händer just nu är att normalsamhället börjar tvingas förhålla sig till massinvandringen som beslut och dess konsekvenser. Det finns ingenting som tyder på att PK-normisarna ska börja tro att det är snällt och PK att skicka ut samhällstärande utlänningar, som om de vore tvingade att komma hit. Vem är SÅ jävla dum??? Ur vårt perspektiv är det inte en hemvandring utan en utskickning.