2020-01-04, 00:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men AnnaMaria och Äpplet... Jag visste inte ens vem hon var, men svara på frågor kunde de fan inte.

AnnaMaria lanserades för några år sedan som SVT Sport:s nya kommentatorsess. Hon gjorde några fiaskoartade insatser innan hon ganska snart därefter lyftes ut. »Inte en siffra rätt« är ett snällt omdöme om hennes insats i det sammanhanget.

Hon förnekade inte sig här också, men jag kan inte låta bli att ändå tycka att hon var lite underhållande med sin dampbesläktade spontanitet. Hon var i alla fall glad hela tiden.
Citera
2020-01-04, 00:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
AnnaMaria lanserades för några år sedan som SVT Sport:s nya kommentatorsess. Hon gjorde några fiaskoartade insatser innan hon ganska snart därefter lyftes ut. »Inte en siffra rätt« är ett snällt omdöme om hennes insats i det sammanhanget.
Jaså, vad var det för idrottsgrenar hon kommenterade? dagens dubbel ATG?
Citera
2020-01-04, 01:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jaså, vad var det för idrottsgrenar hon kommenterade? dagens dubbel ATG?

Skidskytte.

Jag skrev SVT Sport och travet är i TV4:s kanaler.
Citera
2020-01-04, 01:40
Medlem
Måste säga att en stor del av programmets behållning försvann i och med augustifamiljens frånfälle. Det var en njutning att lyssna till musikinslagen varje gång även om musikstilen inte alls var min tårta.
De här blandade trashanksgängen dom slänger in nu som roterande avbytare är ljusår ifrån.

Mest kanske jag stör mig på de doande halvnegresserna som förvridit intromelodin till oigenkännlighet.

"Vaz- Lada" - jo tjenare sovjet...
Citera
2020-01-04, 01:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Hon förnekade inte sig här också, men jag kan inte låta bli att ändå tycka att hon var lite underhållande med sin dampbesläktade spontanitet. Hon var i alla fall glad hela tiden.

En sak jag noterade var att hon ständigt strök tillbaka håret. Jag umgås inte med många kvinnor, och inte med hertiginnan av Sussex, men hon gör ofta så.

Litegrann ser det ut som ett nervöst drag. Om det inte funkar får de sätta upp håret, fixa en hästsvans, eller klippa det.

Motsatsen är nästan som att en manlig deltagare tar fram rakhyveln.
Citera
2020-01-04, 02:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
En sak jag noterade var att hon ständigt strök tillbaka håret. Jag umgås inte med många kvinnor, och inte med hertiginnan av Sussex, men hon gör ofta så.

Litegrann ser det ut som ett nervöst drag. Om det inte funkar får de sätta upp håret, fixa en hästsvans, eller klippa det.

Motsatsen är nästan som att en manlig deltagare tar fram rakhyveln.

Motoriska tics som kan vara en sidodiagnos till de vokala tics hon ljudligt utstötte, viklet du kan höra om du ser programmet igen. Man kunde höra henne kommentera de ställda frågorna på ett ljudligt sätt i bakgrunden. Tippar på Tourettes syndrom.
Citera
2020-01-04, 06:12
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Här finns en lista med resultaten genom åren.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_avsnitt_av_På_spåret
Tackar! Såg att from nästa vecka, eller om det var veckan därpå så är det Mando Diao som kommer vara husband. Det kan ju bli lite trevligt, hoppas jag iallafall. Björn Dixgård och Tommy Körberg på samma scen, det kan ju ev bli trångt med ballerinor på tråden.
Citera
2020-01-04, 10:51
Medlem
Citat:
Japp hur kan man inte kunna dubbelsculler om man är sportjournalist som AnnaMaria

Har alltid tyckt att AMJ (F) varit en usel sportjournalist. Igår fick hon ett antal sportfrågor som alla som är det minsta sportintresserade klarar direkt. Men inte hon. Att tveka om Lidingöloppet ingår i en svensk klassiker eller att roddbåten heter sculler är helt enkelt inget annat än uselt. Då hon dessutom verkar helt borta i andra allmänbildningsfrågor blir nog nästa avsnitt än mer pinsamt för paret AMF och MA.
Citera
2020-01-04, 11:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Det största problemet för lag AnnaMaria/Äpplet var ju Äpplet. Fattar om AnnaMaria blev stressad när hon märkte hon var ihop-parad med en trästubbe.
Citera
2020-01-04, 11:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Hon kommenterar väl mest ridsport vad jag sett numera. Det var i skidskyttet det inte riktigt gick som du tänker på gissar jag.
Citera
2020-01-04, 11:30
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ikväll är det dags för Äpplet att göra entré i tävlingen. JO Waldner är ju den mest blåsta i kompisgänget med Brolin, Dr Alban m.fl. vilket sannerligen inte säger lite.

Man får därför hoppas att Äpplet i alla fall har några järnceller mer för annars kan detta bli en historiskt dålig insats.
Tyvärr blev det som jag fruktade. Äpplet visade sig befinna sig på JOs nivå kunskapsmässigt och gav ett frånvarande intryck. Det var nästan så att man fick ett intryck av att han har en begynnande senilitet trots att han bara är 58 bast.
Citera
2020-01-04, 11:38
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Måste säga att en stor del av programmets behållning försvann i och med augustifamiljens frånfälle. Det var en njutning att lyssna till musikinslagen varje gång även om musikstilen inte alls var min tårta.
De här blandade trashanksgängen dom slänger in nu som roterande avbytare är ljusår ifrån.

Mest kanske jag stör mig på de doande halvnegresserna som förvridit intromelodin till oigenkännlighet.

"Vaz- Lada" - jo tjenare sovjet...
Vad var skillnaden enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in