2015-01-04, 13:35
  #10021
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Kunde de inte hittat på några frågor på Sundsvall? Det kändes lite som Melodikrysset i Hipp hipp på frågorna. Sundsvall har ett basketlag, vad kallas det när man missar helt? Sundsvall har ett hotell med en stentrappa, vad heter stenen som används i operahuset i Oslo?!

Det är ju inte alls ovanligt att de ställer denna typ av metafrågor. Det har blivit mycket vanligare efter att Luuk/Lindström tog över.
Citera
2015-01-04, 13:45
  #10022
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Kunde de inte hittat på några frågor på Sundsvall? Det kändes lite som Melodikrysset i Hipp hipp på frågorna. Sundsvall har ett basketlag, vad kallas det när man missar helt? Sundsvall har ett hotell med en stentrappa, vad heter stenen som används i operahuset i Oslo?!

Instämmer. Som det är nu kan de lika bra köra resan för att sedan fråga om precis vad fan som helst. Filmerna som ska knyta frågan till staden är helt meningslösa.
Citera
2015-01-04, 13:50
  #10023
Medlem
Quipus avatar
Jag saknar rebusen i början som alltid Oldsberg bjöd på för oss tittare (skriven av tittare)
Citera
2015-01-04, 13:59
  #10024
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju inte alls ovanligt att de ställer denna typ av metafrågor. Det har blivit mycket vanligare efter att Luuk/Lindström tog över.
Oavsett är det ju trist. Att hitta på frågor om Sundsvall är inte så jävla svårt. Ville de prata om basket hade de kunnat fråga vad basketlaget heter till exempel. Eller "I anslutning till staden hittar vi Timrå. Timrå IK spelade länge i ishockeyns högsta liga. Vilket år åkte de ut?" hade varit en bra fråga också. Kanske lite för svår men deras basketfråga var ju inte aslätt heller.
Citera
2015-01-04, 15:05
  #10025
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Att kalla honom för landsförrädare är så jävla korkat att man inte tror det är sant. Du bör kolla upp det ordets verkliga betydelse. Han skulle kanske inte klara sig bra på själva resefrågorna med tråddragning, där krävs nog en mer ung förmåga och flyt än rå allmänbildning, men för övrigt tror jag han skulle vara rätt överlägsen. Han är en extrem bokmal med brett kunnande.
Det är du som är korkad och dåligt påläst. GW är en komplett idiot och som jag skrev en landsförrädare av rang. Han imponerar enbart på folk som är ÄNNU dummare. Han skulle väl klara sig ungefär lika bra som kollegan Guillou.
Citera
2015-01-04, 15:07
  #10026
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Jag saknar rebusen i början som alltid Oldsberg bjöd på för oss tittare (skriven av tittare)

Den hade jag glömt av. Saknar också den nu Den tigs väl bort för att förnya programmet
Citera
2015-01-04, 15:10
  #10027
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Den hade jag glömt av. Saknar också den nu Den tigs väl bort för att förnya programmet

Vi får väl snickra ihop egna här på tråden när programmet går 😊
Citera
2015-01-04, 16:16
  #10028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Den landsförrädaren hade gjort bort sig fullständigt kan jag säga. Alldeles för seg och trög. Tror inte han hade tagit många resor över 4.

Han är inte det minsta seg eller trög, i huvudet är han jävligt vass och snabb. Han tar ibland tid på sig för att leverera ett så kärnfullt och exakt svar som möjligt. Möjligen är han ingen ordvitsare och skulle eventuellt få svårt att knipa tiopoängare, sen har han inte så bra koll på rockmusik av 60- 70-talskaraktär (det gick inte så bra för honom i rifftävlingen i Pluras matprogram). I övrigt ger han ett ytterst allmänbildat intryck.

Du låter dig vilseledas av det fysiska: hans sömniga uppsyn, övervikt, käppanvändande och långsamma tal.
__________________
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2015-01-04 kl. 16:21.
Citera
2015-01-04, 16:30
  #10029
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Oavsett är det ju trist. Att hitta på frågor om Sundsvall är inte så jävla svårt. Ville de prata om basket hade de kunnat fråga vad basketlaget heter till exempel. Eller "I anslutning till staden hittar vi Timrå. Timrå IK spelade länge i ishockeyns högsta liga. Vilket år åkte de ut?" hade varit en bra fråga också. Kanske lite för svår men deras basketfråga var ju inte aslätt heller.


Ja, det är jättetrist. Tyvärr inte ovanligt.
Citera
2015-01-04, 16:47
  #10030
Medlem
Moltas666s avatar
För första gången på flera år så panikhöjdes anslaget för gästartister efter att jag, i den här tråden bland annat, sågat dessa i flera år.

Georg Riedel och Helen Sjöholm innebär förhoppningsvis en kvardröjande höjning av klassen på gästartisterna. Eller också får vi sota för detta genom att bli serverade Sean Banan och Mojje resten av säsongen...

Det gnälls på frågorna...jag håller med. I min värld borde frågorna styras stenhårt av resmålet. Så är det inte riktigt nu.
Citera
2015-01-04, 17:13
  #10031
Medlem
freeriderXIIs avatar
Särskilt i På Spåret finalerna borde de dra på med häftiga gäster.


Tony Bennet, Shirley Bassey eller Johan Hegg kanske.

Om SVT har råd.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2015-01-04 kl. 17:57.
Citera
2015-01-04, 18:19
  #10032
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Särskilt i På Spåret finalerna borde de dra på med häftiga gäster.


Tony Bennet, Shirley Bassey eller Johan Hegg kanske.

Om SVT har råd.
Skavlan har ju riktigt bra musikgäster. Nu visas förvisso Skavlan i Norge också, och det spelas ofta in i London, men det borde inte vara för jobbigt att få bra gäster till På spåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in