2019-12-24, 02:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag håller helt med. "Hora" är tydligen förkastligt att kalla någon för, men "horunge" är helt okej. Haveristerna har tydligen alltid trumf på hand och kan kalla det för satir, men det kan inte någon annan?
Det är ju bara den där Axel som gapar "horunge"(och det är barnsligt på lågstadienivå av en väluppfostrad medelklasspojke att hålla på så).

Att Myra inte gillar det har faktiskt framgått. Att hon sedan inte förbjuder det övergår mitt förstånd. Hon utgör ju trumfkortet, föreställningen skulle aldrig kunna fungera utan henne.

Jag får erkänna att jag lyssnade på det senaste avsnittet (jag är väl tyvärr uppe i en fem, sex stycken vid det här laget). Inte ett "horunge" förrän i sista minuten, när man äntligen trodde att man skulle slippa det.

Som sagt, han är som en treåring som försöker utmana mamma, en spädis som vill veta hur långt hennes tålamod sträcker sig.

Sk*tbarnsligt.
Citera
2019-12-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Vem är ”personen”? Våldtäkter där offret binds fast och förses med gagball låter ganska spektakulärt och uppseendeväckande. Har ”personen” dömts för detta?
Yep. Är dömd.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Är det fråga om någon sorts djävla transing?

Brottet verkar nog så maskulint i både dom och gärningshens framställning i tråden, samtidigt som hen presenterar en feminin profil. Alltså, jag är ingen expert rörande dylika beteendemönster, men det här låter ju som typ värsta bögen. Minst, förmodligen värre!

Det handlar om en transperson som numera är kvinna, ja.
Citera
2019-12-28, 09:06
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Nytt avsnitt ute!

Avsnitt 63 - Linda Pira et al är klossar och dagens gäst heter Ida Wilkenson
Season 3, Ep. 13

https://shows.pippa.io/haveristerna/episodes/avsnitt-63-linda-pira-et-al-ar-klossar

---

Den här stalkern som det snackas så mycket om i tråden, har hen diskuterats i podden något?

Tyvärr har jag inte haft tid att lyssna på alla avsnitt utan det blir något nån gång ibland.
Citera
2019-12-29, 22:03
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Jag fattade inte skillnaden. De kallar alla de pratar om för "horunge" men snackar sen en timme om hur förkastligt det är att de själva blir kallade "hora"?

Sen de där 20 minuters avstickarna när de går igenom någon obskyr politikers likes på twitter, då zonar jag ut I alla fall.

Tror inte podden lämpar sig för dig då om du har svårt att koncentrera dig i ca 20 min.

Om du inte fattar skillnaden i att vissa i podden skriker "horunge" i tid och otid, tycker jag du kan lyssna om just avsnitt 62, från ca 1h30m. Intention och kontext. Förstår du fortfarande inte, så är nog inte denna podd nåt för dig.
Citera
2019-12-30, 02:29
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Tror inte podden lämpar sig för dig då om du har svårt att koncentrera dig i ca 20 min.
Ni somnar ju själva under inspelningen!
Citera
2019-12-30, 03:27
Bannlyst
gäst heter Ida Wilkenson, tråkigaste människa jag hört.
Värdelöst avsnitt där dom sågar Lamotte utan ha sett hans video från Trollhättan, vilka jävla horungar dom är.
Citera
2019-12-30, 19:35
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Värdelöst avsnitt där dom sågar Lamotte utan ha sett hans video från Trollhättan, vilka jävla horungar dom är.
Ja, vem var hon ens? Jag trodde att hon skulle bli intervjuad eller någonting, men uppenbarligen skulle hon bara sitta och hålla med och skapa obekväm stämning? Varför var hon med?
Citera
2019-12-31, 00:19
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ja, vem var hon ens? Jag trodde att hon skulle bli intervjuad eller någonting, men uppenbarligen skulle hon bara sitta och hålla med och skapa obekväm stämning? Varför var hon med?
Sämst var hon!
Citera
2019-12-31, 21:26
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Ni somnar ju själva under inspelningen!

Ni? Jag är ändå hyfsad anhängare av Du-reformen, så det finns ingen anledning till så högt språk.
Sen vet jag inte vilka inspelningar du syftar på? Har dock aldrig somnat under nån, pga studiotid kostar pengar...

Citat:
Ursprungligen postat av Payback66

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Sämst var hon!

Håller med samtliga. Väntade på en introduktion, men den lös med sin frånvaro. Istället kändes det som en riktigt störig kompis som vill komma till tals, släpptes in i podden.
Citera
2019-12-31, 21:30
Medlem
BigFatCones avatar
Ida är väl en rätt poppis användare i Bookface-gruppen som Haveristerna har? Det är i alla fall så jag uppfattar det när jag läser i den gruppen. Men att hon skulle vara "någon" har jag inte fått någon uppfattning om.
Citera
2020-01-01, 01:44
Medlem
moralhoras avatar
Vet inte om denna bild är medveten komisk eller inte:

https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1212159365194682370

Varför försöker Myra konstant sälja sig själv som en wannabe-plastbimbo? Har hon sådant dåligt självförtroende?
Citera
2020-01-01, 02:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vet inte om denna bild är medveten komisk eller inte:

https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1212159365194682370

Varför försöker Myra konstant sälja sig själv som en wannabe-plastbimbo? Har hon sådant dåligt självförtroende?
Näe men hon är brud, och oavsett vad hon försöker intala sig själv eller andra, så har hon en liten röst någonstans inom sig som säger "Du måste vara sexuellt åtråvärd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in