Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-12-07, 21:10
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagioni
Hoppas Facebookdejting kommer snart så kan tinder kastas i papperskorgen.
Tinderluderna kommer dock fortfarande vara med i onlinesortimentet om man nu föredrar annat.
Citera
2019-12-07, 21:28
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
Ja precis träffen blir inte av, eller hur? Det är så det fungerar för de flesta. Appen används som tidsfördriv och hälften är inte ens äkta konton längre.

Nja fast fake profiler vettefan, vissa har jag ändå addat på facebook å snackat med osv. Känns bara som att det är lite svårt att få till daten. Men det är nog lättare när jag flyttar hem till sthlm, då är man bara några tunnelbane stationer bort. Kan vara det.
Citera
2019-12-07, 22:25
Medlem
Hej!

Skaffade tinder igen för typ 2 veckor sedan. Har haft tinder en gång tidigare för ungefär ett halvår sedan under en månads tid kanske sen pausade jag mitt konto eller vad det kallas för. Fick den här noob boosten osv i början med en del likes och matchningar men nu har jag alltså inte fått en enda like på två dagar. Är det min profil som är urusel eller har jag blivit shadowbannad? Jag gjorde ett nytt konto eftersom mitt namn inte stämde på mitt första konto men jag har samma bilder och båda kontona är/var nog kopplade till mitt facebook konto. Finns det något smart sätt att avgöra om jag blivit shadowbannad? Jag har själv skickat en jävla massa likes (dislikes med) och t.o.m en superlike men alltså inte en enda matchning på tre dagar och inte en enda like på två. Jag har tinder gold (efter ordentliga påtryckningar från en kompis) tänkte jag att jag kunde testa det en månad. Jag har dessutom fått likes från personer som jag därefter gillat tillbaka men istället för att matcha har de bara försvunnit? Wtf? Det är rätt jävla sinnes att de inte har någon kundsupport heller.

Tackar för all hjälp jag kan få.
Citera
2019-12-07, 22:29
Medlem
DixieDs avatar
Tycker appen är klockren som GPS
Matchade med några kollegor, pressbyråkillen, min granne och några till jag känner i verkliga livet.
Citera
2019-12-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Tycker appen är klockren som GPS
Matchade med några kollegor, pressbyråkillen, min granne och några till jag känner i verkliga livet.

Har för mig att du har skrivit att du är gift i någon annan tråd. Men ändå hänger du på Tinder? Kåt påå bekfräftelse eller vänstrar du?
Citera
2019-12-07, 23:17
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Jag matchar med rätt många, helt klart tillräckligt många snygga tjejer för att vara nöjd. Skriver inget märkvärdigt utan mest bara "wow😘✨" och får oftast ganska bra respons.

Sen så inleder jag en konversation och snackar i kanske en dag och frågar ganska snabbt om dem vill ses nån dag. Dem flesta är på men det brukar rinna ut lite i sanden.. Frågan är också vad man ska göra? Mina polare säger att tinder är för sex men jag vill inte verka för på så brukar föreslå en fika.

Kan det vara värt att vara mer rakt på sak och gå in på sex direkt?

Är det i första hand sex du söker tycker jag att du ska vara öppen med det, så är det upp till var och att välja om dom ändå vill dejta dig. Oavsett vad man söker bör det ju underlätta om man är rak och ärlig från början, så slipper någon av parterna känna sig lurade, och kan lägga sin energi på någon som söker samma som en själv
Citera
2019-12-07, 23:19
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Är det i första hand sex du söker tycker jag att du ska vara öppen med det, så är det upp till var och att välja om dom ändå vill dejta dig. Oavsett vad man söker bör det ju underlätta om man är rak och ärlig från början, så slipper någon av parterna känna sig lurade, och kan lägga sin energi på någon som söker samma som en själv

Jo absolut! Grejen är att jag är öppen för mer om jag klickar med personen men främst ute efter sex och har fått för mig att det är det tinder är till för typ för mina polare säger det
Citera
2019-12-07, 23:23
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Jo absolut! Grejen är att jag är öppen för mer om jag klickar med personen men främst ute efter sex och har fått för mig att det är det tinder är till för typ för mina polare säger det

Då låter det sunt och schysst
Kör man med öppna kort så borde det bli bra.
Citera
2019-12-08, 00:19
Medlem
Jag skrev ’Ligga?’ till en tjej men hon tog bort mig. Är det inte så man ska göra?
Citera
2019-12-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey13
Hej!

Skaffade tinder igen för typ 2 veckor sedan. Har haft tinder en gång tidigare för ungefär ett halvår sedan under en månads tid kanske sen pausade jag mitt konto eller vad det kallas för. Fick den här noob boosten osv i början med en del likes och matchningar men nu har jag alltså inte fått en enda like på två dagar. Är det min profil som är urusel eller har jag blivit shadowbannad? Jag gjorde ett nytt konto eftersom mitt namn inte stämde på mitt första konto men jag har samma bilder och båda kontona är/var nog kopplade till mitt facebook konto. Finns det något smart sätt att avgöra om jag blivit shadowbannad? Jag har själv skickat en jävla massa likes (dislikes med) och t.o.m en superlike men alltså inte en enda matchning på tre dagar och inte en enda like på två. Jag har tinder gold (efter ordentliga påtryckningar från en kompis) tänkte jag att jag kunde testa det en månad. Jag har dessutom fått likes från personer som jag därefter gillat tillbaka men istället för att matcha har de bara försvunnit? Wtf? Det är rätt jävla sinnes att de inte har någon kundsupport heller.

Tackar för all hjälp jag kan få.

Tinder har börjat att shadow banna de som gör nya konton. För att undvika shadow ban bör man göra följande:

1. Använda nytt nummer varje gång du gör ett nytt konto. Finns att beställa gratis SIM-kort på telias hemsida.

2. Koppla inte din Facebook/Instagram till Tinder.

3. Nytt iCloud/Google konto.

4. Nya bilder. Dock så kan man, enligt vissa, använda samma bilder om man redigerar dem en aning. Tex klippa bort några pixlar.

Alternativt kan man vänta tre månader då det är så länge Tinder sparar ens information pga GDPR.
Citera
2019-12-08, 03:37
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Har för mig att du har skrivit att du är gift i någon annan tråd. Men ändå hänger du på Tinder? Kåt påå bekfräftelse eller vänstrar du?

Jag ör skild sen många månader tillbaka då han ljög och var otrogen så absolut Ni män kan ju inte vara lojala som oss
Citera
2019-12-08, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orelateradhusbrand
Tinder har börjat att shadow banna de som gör nya konton. För att undvika shadow ban bör man göra följande:

1. Använda nytt nummer varje gång du gör ett nytt konto. Finns att beställa gratis SIM-kort på telias hemsida.

2. Koppla inte din Facebook/Instagram till Tinder.

3. Nytt iCloud/Google konto.

4. Nya bilder. Dock så kan man, enligt vissa, använda samma bilder om man redigerar dem en aning. Tex klippa bort några pixlar.

Alternativt kan man vänta tre månader då det är så länge Tinder sparar ens information pga GDPR.
Faat alla får många matchningar i början för att efter ett tag sjunka. Så är det för alla vad jag vet. Ingen får lika många matchningar som de får i början. Appen är byggd så att du ska få en kick i början som sen rycks bort och gör dig beroende, det är då du vill betala.
Någon riktig bann är det inte fråga om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in